banner
משה פדלון ראש עיריית הרצליה // צילום: ארן דולב
משה פדלון ראש עיריית הרצליה // צילום: ארן דולב

ראש עיריית הרצליה: "נסגור את הועדה המקומית לתכנון ובנייה"

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "מדינת ישראל מפילה את כל חובותיה על הרשות המקומית ואינה נותנת את ההרשאות והתקציבים להקמת תשתיות בסיסיות. אנו ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר – כאן ועכשיו"

משה פדלון ראש עיריית הרצליה // צילום: ארן דולב

ראש עיריית הרצליה,  משה פדלון, הודיע כי בכוונתו להפסיק את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולא לאפשר בנייה חדשה בעיר, מתן היתרים תוכניות תמ"א 38 והתחדשות עירונית, זאת לאחר שלא אושרו והועברו תקציבים ממשלתיים לבניית תשתיות למוסדות חינוך, תחבורה, ניקוז, חשמל ועוד וכן, לאחר שתוכניות רבות נתקעו ואינן מוקדמות במסדרונות הממשלה.

כידוע, בשנה האחרונה סובלות הרשויות המקומיות מהעדר תקציבים ממשלתיים, להן התחייבה המדינה, לאחר שטרם נבחרה ממשלה. בין היתר מדובר בתקציבי פיתוח ותוכניות חינוך, התחייבויות שונות במסגרת הסכמי הגג ועוד, אשר גרמו לרשויות המקומיות לשאת בנטל הכלכלי או לעצור את התוכניות ואף במקרים של תוכניות חינוך, גם להשית את העלויות על התושבים. 

לאור המצב כתב פדלון לשר האוצר, משה כחלון: "בשנת 2014 ,עם תחילת כהונתי כראש הרשות, נרתמה עיריית הרצליה למאמץ הלאומי להגדיל את היצע הדירות למען דור ההמשך. העירייה בנתה תכנית מערכתית לבניית יחידות דיור ויצאנו לדרך לביצוע, על בסיס הרזרבות התקציביות והתשתיות הקיימות, בהנחה שהמדינה תממש את ההסכמים וההבטחות השלטוניות ותבנה, במקביל, מערך תשתיות לאומיות לכלל האזור. לצערי, לאורך הזמן התברר לי כי הסכמים בין המדינה לרשות הינם בגדר המלצות בלבד. בימים אלו אנו ניצבים מול שוקת שבורה של העדר תקציבים והעדר כל פעולה מצד המדינה למימוש פרויקטים לאומיים שהובטחו". 

על פי נתוני העירייה, בתקופת כהונתו של פדלון נבנו 1,000 דירות להשכרה, 1,800 דירות מחיר למשתכן, 1,700 דירות בתמ"א 38, שישה מתחמי פינוי בינוי הכוללים 3,740 דירות ועוד 1,400 דירות בבניינים חדשים. מדובר בתוספת של כ- 9,640 דירות, כאשר למעלה מ-60% מהבנייה הסתיימה. לדברי פדלון בעשור הקרוב מתוכננת להיבנות, במסגרת תכנית המתאר העירונית כ- 10,000 יח"ד נוספות. לצד זה, העירייה טוענת כי הסכמים ופרויקטים רבים עם הממשלה נתקעו, ביניהם הסכם חיבור מערכת הביוב לשפד"ן שאיננו מקודם, גשר הרב מכר- המחבר את כביש 2 לגליל ים ולאיזור התעסוקה, שלטענת העיריה מוקפא על ידי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל). בנוסף מדובר בהקמת מוסדות חינוך, הנגשת תחנת הרכבת החדשה על גבול רעננה לתושבי הרצליה ועד לפינוי שדה התעופה, עליו אומרים בעירייה: "אנו נמצאים במבוי סתום וללא החלטה".

פדלון: "נותרנו ללא רזרבות של תשתיות לאומיות ביוב, מים, חשמל, מוסדות חינוך, ניקוז וללא תכנית תחבורה לכלל אזור השרון. בעיריית הרצליה קיימות תכניות לבניית עוד אלפי יחידות דיור לדור ההמשך. אולם, לאור ההבנה כי מדינת ישראל אינה מתכוונת להשקיע בתשתיות הלאומיות, לצערי אדרוש מחברי הוועדה המקומית לתכנון ובניה להפסיק לאלתר את כל פעילות הוועדה ואי מתן אישורי בניה וצמצום הפעילות במינהל ההנדסה – עד להבטחת התקדמות נושא התשתיות הלאומיות בעיר הרצליה.

"אנו נמצאים במצב חרום תפעולי. מדינת ישראל, מסיבות שונות, מפילה את כל חובותיה על הרשות המקומית ואינה נותנת את ההרשאות והתקציבים להקמת תשתיות בסיסיות של מים, חשמל, חינוך ותחבורה. אנו ניצבים מול שוקת שבורה ונאלצים לעצור את התפתחות העיר – כאן ועכשיו. לכן, החלטתי לסגור את פעילותה של הוועדה המקומית ולעצור לאלתר תוספות בניה חדשה בעיר".

חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל
חיים ביבס יור השלטון המקומי בכנס ישראל מתחדשת של אתר החדשות מגדילים צילום דרור סיתהכל

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות מסר כי: "ראש עיריית הרצליה פועל מתוך המצוקה המלווה את כלל הרשויות בהעדר תקציבים וניצול ציני של פקידי האוצר להקפאת המצב. השלטון המקומי יקיים ,מיד אחרי תום  21 הימים לאפשרות לכינון הממשלה ,ישיבת חירום ובה יידונו כל הנושאים לרבות הפסקת הבנייה."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות