banner
אלון פלס // צילום: יוהנס פלטן
אלון פלס // צילום: יוהנס פלטן

ברנז'ה 38 עם עו"ד אלון פלס, מנהל מחלקת הנדל"ן והמקרקעין במשרד פרגן פלס ושות'

תמונה: אלון פלס // צילום: יוהנס פלטן

מדור ברנז'ה 38 בפורטל "מגדילים", מכיר לכם באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום ההתחדשות העירונית, תמא 38 ופינוי בינוי.

הכירו את עו"ד אלון פלס, בן 42, מנהל מחלקת הנדל"ן והמקרקעין במשרד פרגן פלס ושות', עורכי דין

כמה שנים בתחום העיסוק?
15.5

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך?
אבי, עו"ד ישראל פלס ז"ל, אשר לימד אותי יצירתיות במשפט מהי וכן השופט (בדימוס) בועז אוקון, אצלו התמחיתי, אשר לימד אותי כיצד נראית יסודיות וידענות בעולם המשפט.

ההישג שאתה מתגאה בו?
כל פרויקט ופרויקט בתחום הנדל"ן – הינו הישג שיש להתגאות בו בפני עצמו. מדובר על פרויקטים אשר נפרסים על פני שנים רבות, כאשר יש סיפוק אדיר בסיום כל שלב ושלב בפרויקט עד לקבלת טופס 4, ומסירת הדירות מדובר בתהליך של שנים רבות וארוכות במהלכן אתה "חי ונושם" את הפרויקט.

מה הרגע הכי מאושר שהיה לך בתפקיד?
סיום פרויקט התמ"א 38 הראשון. זה היה עוד כאשר תמ"א 38 הייתה בחיתוליה, וההתמודדות עם כל התהליך מול הדיירים, הרשויות, לשכת רישום המקרקעין, מיסוי מקרקעין ועוד – היה פשוט מייגע. כאשר סיימנו את הפרויקט, הרגשתי אושר צרוף.

מה המצב הכי מייאש שנתקלת בו?
הליכי הרישוי והתכנון הבלתי נגמרים. בתחום ההתחדשות העירונית זה בכלל דבר שכיח. אתה נפגש עם דיירים, שוכר אדריכל אשר מבצע ניתוח זכויות ותוכניות ראשוניות, מתחיל מו"מ על בסיס נתוני האדריכל, עובר לעורכי דין, מנהלים מו"מ על החוזה, מבצעים החתמה של הדיירים (שזה פרויקט בתוך הפרויקט), מגישים תוכניות לעירייה על בסיס הניתוח ואז – אופס, יש שינוי. במקרה הטוב חוזרים לשולחן השרטוטים; במקרה הרע גונזים את הפרויקט.

כמה שעות מתוך 24 מוקדשים לעבודה?
אין דבר כזה שעות שלא מוקדשות לעבודה. לעצמאים ושותפים במשרד אין את הפריווילגיה הזו. ישנה הפוגה בשביל להיות עם המשפחה וישנה הפוגה בשביל לישון. אבל בסוף – העבודה כל הזמן בראש: איך להתמודד, איך לפתור, איך לקדם, איך להביא את הפרויקט הבא. זה כל הזמן בראש.

מסעדה/בית קפה מועדפים לקיום פגישות?
הרצל 16 בתל אביב.

חופשה מועדפת?
כל חופשה עם הילדים היא חופשה מועדפת. כבר הרבה שנים אנחנו מקפידים לצאת אחת לשנה לחופשות סקי, שזו חופשה משפחתית מושלמת במהלכה אתה גם עם הילדים וגם בלעדיהם כאשר הם גולשים על ההר (אני כבר לא עומד בקצב שלהם…).  כמו כן, אני משתדל "לברוח" לנופש של 1 על 1 עם אשתי בכל הזדמנות. מבחינתנו, אפילו לנסוע למלון בתל אביב ללילה אחד זו חופשה נפלאה שנותנת לנו המון.

קולגה בענף שאתה רוצה לפרגן לו?
עו"ד עמיר רייסמן. סבלנות אין קץ להתמודדות עם דיירים בתחום ההתחדשות העירונית איננה עניין של מה בכך, ויש לו ל מכביר.

המלצה לנכנסים לתחום?
נדל"ן בכלל זו ריצת מרתון. זה לא ספרינט. צריך אוויר, צריך סבלנות, אורך רוח וכיס עמוק – כי מהרגע שמתחילה עסקה ועד שרואים שכר טרחה, עובר המון זמן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות