banner
הדמיית הפרויקט // משה צור אדריכלים - בוני ערים בעמ
הדמיית הפרויקט // משה צור אדריכלים - בוני ערים בעמ

"שיכון ובינוי" וחבר הכנסת לשעבר, רפי אלול, לוחצים לקדם כ-5000 יח"ד בפינוי בינוי ברמלה

"שיכון ובינוי" וחברת היזמות "צמרות", שבין בעליה גם חה"כ לשעבר, רפי אלול, עו"ד גלעד נאמן ואדריכל משה צור, הודיעו כי התכנית יוצאת לדרך אלא שנכון להיום הדיירים לא הוחתמו על חוזים והתכנית טרם הופקדה. מה עומד מאחורי אחת התכניות הגדולות בארץ להתחדשות עירונית?

הדמיית הפרויקט // תכנון: משה צור אדריכלים – בוני ערים בעמ

ביום חמישי האחרון התקיימה במשרדי הוועדה המחוזית אחת מהישיבות החשובות לקידום פרויקט פינוי בינוי ענק במתחם יוספטל ברמלה. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בארץ, במסגרתו יפונו כ- 790 יח"ד וייבנו על פי ההערכות כ-5000 יח"ד חדשות. הפרויקט, שקידומו החל עוד בימיו של ראש העיר הקודם, יואל לביא, העלה הילוך והיזמים, כך נראה, נחושים להוציאו אל הפועל ולהביא להפקדת התוכנית עוד השנה.

בהודעה שנמסרה מ"שיכון ובינוי", נאמר כי: "הפרויקט החל ביוזמת עיריית רמלה וצפוי להפוך את השכונה הישנה למתחם אטרקטיבי ויוקרתי, לדיירי השכונה הנוכחים ולדיירים החדשים שיגיעו", אלא שנכון להיום, כ- 80 אחוז מהדיירים חתומים על ייפוי כוח לפרויקט אולם טרם חתמו על חוזים. גורמים המעורים בפרויקט צופים כי החוזים יחתמו במהלך השנה הקרובה וכי המתחם עצמו יחולק לכחמישה תתי מתחמים- כל אחד מהם יוגדר כפינוי בינוי בפני עצמו, מה שאמור לתת דחיפה לביצוע הפרויקט הלכה למעשה.   

מי הם האנשים שעומדים מאחורי הפרויקט?
העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת בלמעלה מ-4 מיליארד שקלים ומאחוריו עומדות חברת שיכון ובינוי נדל"ן וחברת היזמות "א.צ.נ. צמרות גרופ", שבבעלות חבר הכנסת לשעבר, רפי אלול, משה צור אדריכלים, עורך הדין גלעד נאמן, חברת ערן י.ד בע"מ ואריאל בן דיין.

כאמור, על אף שהתכנית טרם הופקדה ולא נחתמו חוזים, החברות דיווחו השבוע כי הפרויקט אושר לפני שנה וחצי על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמלה וכי כעת נחתם הסכם שותפות לביצוע הפרויקט. היזמים התייחסו גם לשינויים הצפויים בתכנית, תוך שהם משחררים הצהרה חד כיוונית על תמיכת העיריה בפרויקט: "בימים אלה, מתנהלות החברות מול גופי התכנון על מנת להתאים את התכנון המקורי לשינויי התכנון שנמסרו לחברות במסגרת שינוי מדיניות ארצי, אשר הוכתב על ידי ועדות התכנון והרשויות. נכון להיום מתחם יוספטל הנו המתחם היחיד בעיר רמלה, אשר צפוי לעמוד בדרישות החדשות של ועדות התכנון ועיריית רמלה, ולהיות אחד מהגדולים והמשמעותיים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית".

אילן הורוביץ סמנכ"ל פיתוח עסקי ואגף מקרקעין בשיכון ובינוי נדל"ן, התייחס לתכנית, ואמר כי: "התכנית עתידה להשפיע על העיר רמלה כולה. התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה יחד עם שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם בפרט ותושבי האזור בכלל".

רפי אלול, מבעלי צמרות, התייחס אף הוא לתכנית, ואמר כי: "יחד עם תושבי שכונת יוספטל, חברת צמרות גאה להוביל את פרויקט צמרות נווה דוד, אשר מהווה בשורה אמתית לתושבי השכונה. מתחם יוספטל סובל מתשתיות ישנות, וממבנים לא ממוגנים. הקמת הפרויקט החדש תחדש מבני המגורים, תשתיות המתחם,  ותאפשר לבעלי הדירות לשפר את איכות חייהם ולהשביח את דירותיהם".

שאלת השאלות: מה יגיד על זה ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל?
בגדול, ידוע לכל שוידל מקדם התחדשות עירונית בעיר ונותן לרמלה דחיפת פיתוח משמעותית קדימה. בראיון שערך "מגדילים" לפני מספר חודשים עם ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, הוא נשאל "האם אתה מאמין שההתחדשות העירונית היא הפתרון לחידוש השכונות הוותיקות?", בתשובה אמר וידל: "בהחלט כן. בעיר רמלה אלפי יחידות דיור ישנות מאוד בנות 70-50 שנה שאינן עומדות בסטנדרטים החדשים, חסרי מיגון דירתי ואינם עומדים בתקני רעידות האדמה. חידוש השכונות הוותיקות בעיר היא אחת המשימות המרכזיות שלנו. אני רואה בכך סיוע משמעותי למשפחות קשות יום שאין ביכולתן לממן את ההתחדשות העירונית שתתבצע בהתאם לתכנית העירונית ע"י יזמים פרטיים".

אלא שיש לציין כי ראש העיר, מיכאל וידל, שהתוכנית קודמה עוד טרם תחילת כהונתו כאמור, התייחס באותו ראיון ל"מגדילים" גם לתוכניות התחדשות עירונית שהיו על הפרק טרם כניסתו לתפקיד, ורמז כי בכוונתו לערוך שינויים: "אינני מאמין במתכונת הקודמת שניסו לקדם, קרי מגדלים רבי קומות של 40 קומות. זה אינו מתאים לרמלה ותושביה". מה יעשה כעת וידל לאור משא הלחצים להפקדת התכנית? ימים יגידו.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הפועל לקדם את ההתחדשות העירונית ברשויות המקומיות, נשאל לעמדתו באשר לתכנית, ומסר כי: "הפרויקט המדובר מהווה חלק ניכר מתכנית המתאר של העיר, אותה ליווינו באופן צמוד. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית רואה חשיבות לאומית בהצלחת הפרויקט, בעיקר לאור היותה עיר מעורבת, ואני מברך את ראש העיר, מיכאל וידל, על הקידום המואץ של ההתחדשות העירונית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות