banner
הדמייה // שוורץ בסנוסוף אדריכלים
הדמייה // שוורץ בסנוסוף אדריכלים

מדווחים מטבריה: הסתיימה בניית השכונה החדשה שקמה בעיר מזה 20 שנה

מנכ"ל החברה היזמית עם סקירה מיוחדת על בנייה בעירוב שימושים והחייאת ערי הפריפריה: " קידום פרויקטים מורכבים כל כך מבחינה סטטוטורית הינו אחד האתגרים המורכבים בתחום הנדל"ן"

 

איל עמיר* 09.09.2021

הסתיימה בנייתה של שכונת מיכלאנג׳לו כנרת בטבריה שבנתה חברת פידמונט אנטרפרייזס, השכונה החדשה הראשונה שנבנתה בעיר אחרי למעלה מ-20 שנה, הממוקמת במתחם יער צבי לשעבר. השכונה כוללת 10 בניינים בני 8 קומות כ"א ו- 36 מגרשים לבניית צמודי קרקע – סה"כ כ-200 יח"ד.

השכונה, נבנתה על שטח כולל של כ-100 דונם מוקפת בפיתוח סביבתי עשיר, הכולל בין היתר מס' שצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים), גני שעשועים, גינון ושטחים ירוקים, פינות ישיבה, תאורת רחוב חדשה, שבילי הליכה, פינות תצפית מרהיבות ועוד. בקרוב יחל שלב האכלוס האחרון של השכונה החותם את הקמתה. 

צילום השכונת מיכאלאנגלו // יובל גסר צילומי אוויר
צילום השכונת מיכאלאנגלו // יובל גסר צילומי אוויר

שכונת מיכלאנג'לו שכבר מאוכלסת ומונה למעלה מ-200 משפחות הפכה בשנים האחרונות לשכונה המבוקשת ביותר בטבריה, מותג המסמל משב רוח חדש בעיר, והדבר בא לידי ביטוי בקפיצה משמעותית במחירי הדירות שזינקו בתקופה זו בכ-35%. 

הצלחה לעירוב שימושים
מגמה בולטת שאפיינה את שוק הנדל"ן בשנה החולפת היתה עירוב השימושים – יותר ויותר פרויקטים יוצאים לדרך בעידוד הרשויות ומינהל התכנון, עם שילוב של בנייה למגורים יחד עם שטחי מסחר, מלונאות ותעסוקה. ועדות התכנון דוחפות ליותר פרויקטים מעורבי שימושים כדי להגדיל מחד את מלאי יחידות הדיור, ומאידך לשלב בהם שטחים נוספים שיגדילו עבור הרשויות את ההכנסות מארנונה ובמקביל יספקו צרכים יומיומיים של הדיירים. 

רוב הפרויקטים מעורבי השימושים נבנים במרכז הארץ אך לא רק. שניים מהפרויקטים הבולטים לעירוב שימושים בפריפריה של ישראל היו השנה בטירת הכרמל ובטבריה. חברת פידמונט אנטרפרייזס קיבלה החלטה מקדמית מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה לרובע מעורב שימושים ראשון בטירת הכרמל – ותקים פרויקט תעסוקה ומסחר עם שילוב מגורים במע"ר הצפוני החדש של העיר, כ-1.5 ק"מ ממת"ם ומאיצטדיון סמי עופר.

החברה קיבלה אישור מקדמי של הוועדה המחוזית לתוספת זכויות בנייה של כ-15,000 מ"ר לבניית מגדל מגורים בן 30 קומות במתחם, לצד שני מגדלי המשרדים בני 10-12 קומות שבנייתם תחל בקרוב. בנוסף, פידמונט קיבלה אישור לתב"ע לשיקום ושיחזור מתחם אליזבת האייקוני וההיסטורי בטבריה, הכולל את מלון אליזבת המפואר ובית הקולנוע אלישבע והפיכתו למלון בוטיק ומגדל מגורים. 

קידום שני הפרויקטים הנ"ל הם דוגמא מצוינת לעירוב שימושים קלאסי ומדויק בהתאם למגמה אותה מוביל מינהל התכנון. שניהם יציעו שילוב בין שטחי מגורים לאזורי מסחר תעסוקה ומלונאות לרווחת התושבים והעיר כולה. קידום פרויקטים מורכבים כל כך מבחינה סטטוטורית הינו אחד האתגרים המורכבים בתחום הנדל"ן בישראל ואנו גאים לקחת בזה חלק. 

*הכותב, איל עמיר, הינו מנכ"ל פידמונט אנטרפרייזס

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות