banner
מיכאל וידל // דוברות העירייה
מיכאל וידל // דוברות העירייה

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל: "רמלה עוברת מהפכה"

"כל מי שנכנס בשערי העיר ורואה את עשרות המנופים והטרקטורים-מבין שרמלה מצויה בתקופת פיתוח גדולה", כך אומר וידל בראיון חגיגי ל"מגדילים", רגע לפני הפקדת התכנית להתחדשות עירונית במחוזית. עם שנה של עשייה מאחוריו ופוטנציאל דירות של כ-16,530 יח"ד בהתחדשות עירונית לפניו, הוא בהחלט יכול להצהיר בביטחון: "מדובר במהפכה של ממש שתצעיד את העיר לעידן חדש, מודרני ואיתן"

מיכאל וידל (50), אב לארבעה בנים נולד, גדל והתחנך בבית הספר היסודי בר אילן, בתיכון המקיף לילינטל והיה חבר בתנועת בני עקיבא בעיר. על הילדות ברמלה, הוא מספר: "ילדות מאושרת, משפחה חמה ותומכת וכבר עם סיום בית הספר התיכון הצהרתי שבכוונתי לכהן כראש העיר רמלה, זו היתה שליחות ציבורית מובנת מאליה עבורי". מה שוידל לא יזכיר אבל השפיע רבות על תרומתו הציבורית לחברה הישראלית ולעיר בפרט, היתה אותה בשורת איוב שהגיעה לבית המשפחה בשנת 1974, עם היוודע דבר נפילתו של אחיו, שלום וידל ז"ל, במלחמת ההתשה בעת פעילות מבצעית בצפון הארץ.

וידל הצעיר בנה את חייו סביב העשייה הציבורית. הוא למד לתואר ראשון בניהול ומדע המדינה ולתואר שני משפטים אוניברסיטת בר אילן, שירת במשך 20 שנה ברשות המיסים ובתפקידו האחרון בשירות, כמנהל המחוז הדרומי באכיפת גבייה. משם עבר וידל לכהן כראש מטה וראש סגל משרד התחבורה,  סמנכ"ל מינהל וארגון ברשות שדות התעופה והיה כ- 9 שנים חבר אופוזיציה וחבר מועצת העיר רמלה. ביום ה- 14 ביוני 2017 התמודד וידל על ראשות העיר רמלה, לאחר שראש העיר דאז הודיע על פרישותו ומעברו לעולם העסקים של ההתחדשות העירונית. וידל זכה ברוב של 53 אחוזים מקולות הבוחרים ונכנס לתפקיד ראש העיר, כשלרשותו כשנה וחצי בלבד "להביא קבלות" ולהצדיק את אמון התושבים שניתן לו. שנה וחצי הוא עבד סביב השעון המתקתק, כשהוא לא שוכח להוקיר תודה לציבור.

"אני מאמין שמי שלא חולם ויוזם – לא מגשים! אני מאמין ביחס אישי, דלת פתוחה ושיח בגובה העיניים.  אני יכול להעיד על עצמי שאני פטריוט רמלאי. העשייה הציבורית למען תושבי רמלה אותם אני אוהב בכל ליבי היא בנפשי", הוא אומר בראיון ל"מגדילים".

נבחרת לתפקיד רק לפני שנה וכבר הבחירות הבאות בפתח, מה בעצם מספיקים לעשות בשנה אחת?
"שנה ושלושה חודשים ליתר דיוק. אני בהחלט יכול לומר עם יד הלב שהיה לי ולצוות העירוני הספק יפה ומכובד. לאור הקשר הטוב שיש לי עם שרי ממשלת ישראל, הרי שמהרגע הראשון לכניסתי לתפקיד, קיבלתי חיבוק אמיתי ותמיכה רחבה מכל חבריי שרי הממשלה שהגיעו לרמלה בזב אחר זה וסייעו לי במשאבים ובקידום פרויקטים רבים. אכן שנה גדושה בעשייה. אמר פעם איש יקר ואהוב שהיה ראש הממשלה האחד עשר שלנו , אריק  שרון ז"ל, כי במקום שהוא רואה מנופים, הוא יודע שישנה עשייה. ואכן כל מי שנכנס בשערי העיר רואה את עשרות המנופים והטרקטורים- מבין שרמלה מצויה בתקופת פיתוח גדולה".

 

אילו פרויקטים אתה מקדם לעתיד?
"הרשימה ארוכה ומאתגרת. אני מאמין שיישומה יצעיד את רמלה לעתיד טוב יותר בכל ההיבטים. כלל הפרויקטים עוסקים בתחומי ההתחדשות העירונית, תחבורה, תיירות, חינוך, תרבות, ספורט, פיתוח שטחים וגינות ציבוריות ועוד. ישנם מספר פרויקטים חשובים ומרכזיים בהם: פרויקט ההתחדשות העירונית, שדרוג  המערך התיירותי, שדרוג מערך התחבורתי לעיר ועוד. אומר בהגינות כי חלק מהמהפך התחבורתי החל עוד טרם כניסתי לתפקיד, כמו בנייתה של ההפרדה המפלסית בכניסה הראשית לעיר. אך עם כניסתי הטלתי את כובד משקלי וקשריי כדי לזרז את העבודות המצויות כיום בשלבים מאוד מתקדמים".

איזה פרויקט דגל קידמת לעיר?
"עם כניסתי לתפקיד פעלתי נמרצות לקידום מיזם ופרויקט חשוב – פרויקט מהיר לעיר. למעלה מ-109 מיליון שקלים יושקעו לטובת שדרוג ציר הרצל במסגרת פרויקט "מהיר לעיר רמלה". מדובר בפרויקט רחב היקף לשדרוג ציר רחוב הרצל ויצירת נתיב לתחבורה ציבורית,  נתיב אופניים, החלפת תאורה, גינון ומדרכות לאורך הרחוב. התוכנית תניב צמצום משמעותי לזיהום אוויר ורעש, תשפר את הנגישות למוקדי המשיכה לעיר ותאפשר נגישות טובה יותר לאוכלוסיית העיר לתחבורה ציבורית יעילה ומונגשת. את הפרויקט יבנה משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון. הפרויקט יהווה מנוף כלכלי לכלל העסקים הפועלים על ציר רחוב הרצל. אני מודה לידידי שר התחבורה ח"כ ישראל כ"ץ על כך שנענה לבקשתי להקדים את ביצוע תחילת התוכנית לסוף השנה הקרובה".

פינוי בינוי רמלה | הדרכים החדשות לרמלה - מבט מהאויר
הדרכים החדשות לרמלה – מבט מהאויר

רמלה נמצאת על עורק תנועה מרכזי, כיצד אתה מנצל זאת לטובת הנגשת העיר?
"פרויקט חשוב ומרכזי בנושא שדרוג מערך התחבורה בעיר הוא פרויקט כביש 200 שביצועו החל ביתר שאת. העבודות לבניית כביש 200, כביש עוקף רמלה החדש מהווה ציר חדש ומרכזי שאושר לבנייה. הכביש נבנה  ע"י משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון. כביש 200 מתחבר במחלף בחלקו הדרומי עם כביש 431 ובחלקו הצפוני לכביש 44 בכניסה הצפונית הראשית לעיר. הכביש החדש יהווה כניסה ראשית נוספת לעיר ממערב ויתחבר להמשך רחוב הזית בו החלו כבר העבודות בתיאום עם תושבי השכונה. על פי התכנון כביש 200 ישחרר עומסי תנועה בכניסות וביציאות מהעיר. המדובר בתוספת משמעותית לשדרוג מערך תשתיות הכבישים והתחבורה לעיר וממנה וכי בניית הכביש היא חלק בלתי נפרד משדרוג מערך הכבישים וצירי התנועה בעיר".

כיצד פיתוח מענים תחבורתיים יסייע לך בקידום הגירה של זוגות צעירים לעיר?
"בניית הכביש בימים אלה הסירה למעשה את החסמים שאפשרו את תחילת בניית השכונה החדשה נאות שמיר ( מערב רמלה), בה מתוכננות להיבנות למעלה מ-4,000 יח"ד חדשות, חלק מהן עבור זוגות צעירים במסגרת התכנית הממשלתית  "מחיר למשתכן". בימים אלה ממש נבנות מאות יח"ד בנאות שמיר. מדובר בשכונה חדשה ומודרנית מהטובות שיוקמו בישראל. התוכנית כוללת תמהיל דירות מגוון: כ- 20% יחידות דיור קטנות לזוגות צעירים שהן כ- 760 דירות, כ- 200  יחידות לדיור מוגן, דירות 4-5 חדרים, דירות גן, דירות גג ועוד. מדובר במתחם בעל אופי אורבאני מודרני ומוקפד, המשלים וממשיך את הרצף העירוני של השכונות הוותיקות הבנויות, עד לגבולה המערבי של העיר. המתחם כולל שימושים מעורבים של מסחר ותעסוקה לאורך השדרה הראשית, מערך רחובות עם מדרכות רחבות, שבילי אופניים, נטיעות עצים, ריהוט רחוב, תחבורה ציבורית, מבני ציבור, מוסדות חינוך וקהילה: בתי ספר, גנ"י, מתנ"ס, מתחמי ספורט, ריאות ירוקות, פארק גדול ועוד, שישרתו הן את השכונה החדשה והן את תושבי השכונות הסמוכות והעיר כולה".

לרמלה יש פוטנציאל תיירותי, איך אתה מקדם אותו?
"לרמלה יש פוטנציאל גדול שטרם נוצל. עם כניסתי לתפקיד הפעלתי את כל קשריי מול גורמי הממשלה ומשרד התיירות, נפגשתי עם שר התיירות יריב לוין, שנענה לבקשתי ויחד הוכנה תכנית לשדרוג כל מערך התיירותי  בעיר בעלות של למעלה מ-10 מיליון שקלים. לרמלה אתרים היסטוריים ייחודיים בריכת הקשתות, המגדל הלבן, השוק הססגוני והצבעוני שאין שני לו, מסגדים, כנסיות ועוד. על פי התכנית מוזיאון רמלה ישודרג ויהיה לשער תיירותי חוויתי ומרכז ידע לאתריה ההיסטוריים והתיירותיים של העיר. כמו כן תשודרג תצוגת הקבע במוזיאון שתהווה חוויה אינטראקטיווית תוך התמקדות ברב תרבותיות ובעושר ההיסטורי והאנושי שברמלה. הפרויקט מתקיים במסגרת תכנית מורשת של משרד ראש הממשלה (בתקציב משותף ממשלתי ועירוני) ובביצוע החברה הממשלתית לתיירות. במסגרת התכנית העירונית בשיתוף משרד התיירות  תשודרג גם בריכת הקשתות ברמלה, שנכנסה למיתולוגיה הישראלית כששימשה כאתר הצילום של הסרט "חסמבה ונערי ההפקר" . הפרויקט יכלול בשלב א' את החלפת מבנה הכניסה שיהפוך למבנה חדש עם חדר להקרנת סרט תיירותי בנושא בריכת הקשתות והעיר רמלה, חלל לקבלת קהל ומכירת כרטיסים ועוד.

פינוי בינוי רמלה | שכונות חדשות ברמלה
שכונות חדשות ברמלה

                                                                             

כמו כן אני יכול לבשר, כי בשעה טובה יוצא לדרך  גם פרויקט השילוט התיירותי ברמלה. השילוט החדש מהווה צעד נוסף לשדרוג כלל המערך התיירותי של רמלה. השילוט יקל וישרת את אלפי המבקרים והמטיילים הפוקדים במהלך השנה את האתרים התיירותיים בעיר. לכל אלה מתווספים כמובן תכניות ופרויקטים נוספים ומורכבים  לפיתוח העיר, שדרוג והקמת גנים ציבוריים , הצללות מתקני כושר ומשחק, בניית שבילי אופניים ברחבי העיר, פעולה שכבר החלה ורוכבי האופניים בעיר נהנים מרכיבה בטוחה".

 

הבקו"מ עובר לרמלה-מה עמדתך בנושא?
"לצד הבנייה המאסיבית מדובר בפרויקט ענק  נוסף, שיש בו כדי להשפיע על כלכלת העיר , שינוי תדמיתה, פיתוחה ושדרוג שוק העבודה. זהו מיזם משמעותי ביותר שלטעמי יצעיד את העיר להצלחה. מעבר שרשת החיול של צה"ל לרמלה, הבקו"מ,  החר"פ, שעוברים לעיר- זוהי למעשה היסטוריה. על פי התכנון עד 2024 ייצא צה"ל מתל השומר ויעבור למחנה החדש בסמוך לפיקוד העורף ברמלה. במסגרת התכנית יפונו ויעברו לרמלה גם השלישות ברמת גן ומפקדת זרוע היבשה בקסטינה. זהו מהלך שיחזק את העירה וסביבתה, יחזק את העסקים הקטנים בעיר, ויספק מאות מקומות עבודה חדשים כראוי לעיר מחוז.  במחנה החדש ברמלה אמורים לשרת עוד כ-10,000 איש ובנייתו צפויה להיות מתקדמת ובשיטות בנייה ירוקה, טכנולוגיות חכמות בעלות של מיליארדי שקלים.

על פי התכנון בפרויקט, שזכה לשם "אופק רחב", מיועדים להיבנות על שטח של 363 דונם שני מגדלים בגובה של 20-24 קומות בשטח של 270 אלף מ"ר בנוי. במחנה ברמלה יוקמו לשכת הגיוס, מרכז רפואי, מעבדות וכן מרכזי השירות של צה"ל. על פי הודעת משרד הביטחון,  המחנה החדש ברמלה יכלול למעשה כ-10 מפקדות בהן אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מפקדת זרוע היבשה ואגף כוח האדם. יצוין כי על פי התכנית תתבצע הרחבה של התחבורה הציבורית לרבות הקמת תחנת רכבת בסמוך לקריית האומנים".

פינוי בינוי רמלה | מיכאל וידל והשר יואב גלנט
מיכאל וידל והשר יואב גלנט

נראה שרמלה זוכה להתעניינות גם מצד בנק הדם ומד"א ישראל.
"אכן, מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי נוסף ללא ספק – מעבר בנק הדם של ישראל לעיר. בימים אלה ממש  מתבצעות העבודות לבנייתו והקמתו של בנק הדם של מד"א ישראל בעיר.

מדובר במבנה מיוחד שיוקם ברמלה וישמש את מד"א ישראל גם כמרכז לוגיסטי מתקדם ומודרני, מרכז מציל חיים שיפעל גם כמרכז תעסוקה חשוב. בנוסף לבנק הדם הוסדר גם המעבר של מטה והנהלת מד"א לעיר. התגברנו על חסמים בנושא וזו ההזדמנות להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו שהתערב לבקשתי בסוגיה מול מינהל מקרקעי ישראל והנהלת מד"א לטובת הקצאת השטח בצמוד למתחם בנק הדם".

מה החזון שלך לפיתוח העיר?
"אני רואה את רמלה עיר מרכזית  בטבורה של ישראל, עיר מחוז, עיר תוססת, חזקה ואהובה על תושביה. עיר המעניקה חינוך מיטבי פורמאלי ובלתי פורמאלי לילדיה , שירותים מגוונים ומקצועיים בכל תחומי החיים מספורט, תרבות, איכות סביבה ורווחה, המהווים את העוגן המרכזי לפיתוחה של העיר בבניית שכונות חדשות ומודרניות וחיזוק חוסנה הכלכלי".

האם אתה מאמין שההתחדשות העירונית היא הפתרון לחידוש השכונות הוותיקות?
"בהחלט כן. בעיר רמלה אלפי יחידות דיור ישנות מאוד בנות 70-50 שנה שאינן עומדות בסטנדרטים החדשים, חסרי מיגון דירתי ואינם עומדים בתקני רעידות האדמה.

חידוש השכונות הוותיקות בעיר היא אחת המשימות המרכזיות שלנו. אני רואה בכך סיוע משמעותי למשפחות קשות יום שאין ביכולתן לממן את ההתחדשות העירונית שתתבצע בהתאם לתכנית העירונית ע"י יזמים פרטיים. אינני מאמין במתכונת הקודמת שניסו לקדם, קרי מגדלים רבי קומות של 40 קומות. זה אינו מתאים לרמלה ותושביה. מאז כניסתי לתפקיד פעלתי מול הוועדה המחוזית, משרד השיכון והבינוי ומינהל מקרקעי ישראל כדי לזרז את מערכי התכנון ואישור תכנית המתאר להתחדשות עירונית, תוך שינוי התכנית לתשתיות מתאימות. התכנית להתחדשות עירונית שמה דגש על שיפור תנאי החיים הקיימים היום בשכונות על ידי: בניית בנייני מגורים חדשים במקום הבניינים הקיימים. עיבוי וחיזוק לפי עקרונות  של  תמ"א 38 והוספת שטחי פארקים ושטחים לבתי ספר מעונות יום וגני ילדים. כמו כן, הקמת רחוב ראשי המלווה בחנויות ומסחר ו מתן פתרונות חניה לבעלי הדירות ותוספת שטחי תעסוקה ומסחר".

איך מתמודדים עם הצורך בפיתוח תשתיות והעלויות הכרוכות בכל המשתמש מתוספות יח"ד לשכונות הוותיקות?
"אכן מדובר בתכנית מורכבת ומאתגרת, לה נדרשת חשיבה מעמיקה של מיטב אנשי המקצוע מתחומים שונים, תכנון קפדני, תוך ראיית טובת התושב והמשך מתן שירותי העירייה באופן מיטבי. העירייה הקדישה לכך מחשבה רבה וכל ההליך נעשה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי. מדובר בפרויקט שכל כולו ממומן על ידי היזמים ומשרד הבינוי והשיכון. על היזם חלות כל אגרות הבנייה והפיתוח, היטלי השבחה, כל הוצאות הבנייה, הארגון, התכנון שעולה כסף רב, הניהול והמימון.

אני שמח על ההתקדמות. אנו עומדים ממש בפני הפקדת התכנית להתחדשות עירונית בפני הוועדה המחוזית יחד עם משרד השיכון והבינוי , מינהל מקרקעי ישראל ומנהלת ההתחדשות העירונית שאני עומד בראשה. אני מאמין בתכנית ומיד לאחר ההפקדה יגישו היזמים את התכנית בהתאמה לתכנית שתאושר על ידי הוועדה המחוזית".

האם הציבור ברמלה מכיר ותומך בתכנית?
"אני מאמין בשקיפות מלאה ולכן קיימנו למען התושבים הליך של שיתוף ציבור, במסגרתו הצגנו לתושבים את עיקרי התכנית. תכנית מתאר להתחדשות עירונית נועדה לייצר את התשתיות המתאימות לפיתוח המיטבי של מתחמי ההתחדשות העירונית הכלולים בה, בכל הנושאים שהם בעלי היבט פיסי. התכנית מתייחסת לשכונות הוותיקות של רמלה הממוקמות במרכז הגיאוגרפי של העיר בהם המתחמים: יוספטל, עמיחי, צה"ל, שריון, צנחנים, שרת, קרייתי, יהודה שטיין, וייצמן, בר אילן, אברהם הלל – שבזי- וילנא, בן צבי. למעשה המטרה המרכזית של התכנית היא ליצור את התשתית התכנונית המתאימה, מתוך ראיה עירונית כוללת, לתוכניות המפורטות להתחדשות עירונית המקודמות בימים אלה על ידי העירייה והרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון במתחמים שונים. התכנית קובעת את הצביון העתידי של השכונות: המיקום, ההיקף והאופי של השטחים הפתוחים והמרחב הציבורי: פארק מרכזי, גינות ציבוריות, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, את מספר הדירות שיתווספו בהליך של פינוי בינוי רמלה או תמ"א 38, הצפיפות והגובה המותרים, תוספת מבני הציבור – שרותי חינוך, קהילה ופנאי, הנדרשים עבור תוספת האוכלוסייה הצפויה, כדי להבטיח שכל השירותים הללו יהיו זמינים ונגישים לתושבים הוותיקים והחדשים שעתידים להתגורר בה.

"זה המקום לומר תודה מיוחדת לשר השיכון והבינוי יואב גלנט, לחיים אביטן ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולסמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי עינת גנון , על הליווי המקצועי למימוש התכנית שקיבלה את ברכת הדרך העקרונית של מתכנן מחוז מרכז בוועדה המחוזית , גיא קפלן וצוות לשכת התכנון המחוזית, בדיון שהתקיים בפברואר השנה. ראוי ונכון להדגיש, כי תכנית המתאר לא מאפשרת הוצאת היתרי בנייה מכוחה ולפיכך קובעת הנחיות להכנת תכניות בנין עיר מפורטות (תב"ע) שמכוחן ניתן להוציא היתרי בנייה. לאחר הפקדת התכנית ולאחר אישורה של התכנית בוועדה המחוזית, היא תקבל מעמד סטטוטורי (חוקי), המאפשר לפעול על פיה ולאשר את התוכניות המפורטות להתחדשות עירונית המקודמות בימים אלה במתחמים השונים".

 

מה פוטנציאל יח"ד שלכם בהתחדשות העירונית?
"התכנית מיועדת להיבנות על שטח של כ-1,170 דונם, מספר יח"ד הקיים בה הוא 5,250 יח"ד, מספר יח"ד הדיור לפינוי הוא כ-3,570 יח"ד, שמתוכן כ-650 יח"ד לפינוי לטובת הקמת פארק גדול. מספר יח"ד הדיור לעיבוי במסגרת תמ"א 38 עומד על כ-1,350 יח"ד.

סך הכל מספר הדירות המוצע עומד על כ-16,530 יח"ד. ברור לכם שמדובר במהפכה של ממש שתצעיד את העיר לעידן חדש, מודרני ואיתן.

כמו כן, שטח הפארקים ומוסדות החינוך יהיה כ-330 דונם. בהתאם לתכנית הדייר מפנה את דירתו הישנה ומקבל דירה חדשה הגדולה בכ-12 מ"ר בתוספת מרפסת וחנייה. הוא יהיה זכאי לדמי שכירות למשך תקופת הבנייה, ערבות בנקאית לדירה ולדמי השכירות, דמי ועד בית לתקופה של 10 שנים ועוד".

אם היית צריך לבקש דבר אחד מהרשות להתחדשות עירונית בראשות חיים אביטן, מה היית מבקש?
"שאלה מצוינת. דבר אחד בלבד. שימשיך  יחד עם עינת גנון וכל צוות משרדו המקצועי להעניק ולעבוד בשיתוף פעולה מלא. לשמחתי מצאתי חברי אמת שמסייעים לעיר רמלה ותושביה באהבה ובמקצועיות".

האם רמלה יכולה לעלות לראש מפת הביקושים לזוגות צעירים ומה היית אומר לצעירים שמחפשים בית ושוקלים לעבור לרמלה למה דווקא אצלך?
"בהחלט אנחנו כבר שם. יש ביקוש עצום לדיור בעיר. זוגות צעירים מצביעים ברגליהם ובוחרים להתגורר ברמלה.  אנו עדים לקליטתם של זוגות צעירים ממרכז הארץ מאזור השרון, השפלה וחזרה של תושבים ממודיעין. רמלה היא עיר עם מערכת חינוך מעולה עם מערכת של יום חינוך ארוך, תכנית הזנה לתלמידים, שירותים מוניציפאליים איכותיים ומגוונים בכל תחומי החיים התרבות ואיכות החיים, עיר שמיקומה במרכז הארץ על ציר כבישים מרכזיים כמו כביש 1,6, 40 ,44 וכביש 431. קרובה לת"א וירושלים. רמלה היא עיר עולם, עיר רב תרבותית שיש בה הרבה חום, אהבה ושכנות טובה".

לסיום אחרי כל כך הרבה שנים בתפקידים ציבוריים – מהיכן שואבים את הכוח להמשיך?
"אני רואה בעבודתי שליחות ציבורית, מאז הייתי נער חלמתי על התפקיד. זה ממש בדמי ובנפשי. אני אוהב בכל ליבי את רמלה ותושביה ואני מאמין שזה מה שנותן בי את הכוח והדרייב לקום  בבוקר ולפעול למען פיתוחה של רמלה למען תושביה אותם אני אוהב בכל ליבי. בעוד כחודשיים יתקיימו הבחירות לראשות העיר. בתקופה קצרה יחסית הגענו להישגים חסרי תקדים. אני מאמין שהציבור יעניק לי שוב את המנדט להוביל את רמלה להישגים, פיתוח, פריחה והצלחה. ואם יורשה לי ערב ראש השנה, אני רוצה לאחל לכל תושבי רמלה ועם ישראל שנה טובה, בריאות, שמחות אושר וכל טוב, שנה טובה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות