banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה ת"א // מגדילים

"כאוס תחבורתי": עיריית תל אביב החליטה לצמצם את תקני החנייה ל-0.5

ועדת משנה לתכנון ובניה תל אביב החליטה היום לצמצם משמעותית את תקני החניה בעיר ל-0.5 ובאזורים מרוחקים ל-0.8, לכל היותר. יו"ר ארגון הקבלנים במחוז: "יווצר כאוס תחבורתי"

תמונה: תל אביב // מגדילים

ועדת משנה לתכנון ובנייה החליטה היום לקבל את הצעת ההחלטה לצמצום תקני החנייה בעיר. המשמעות: ברובעים 3-6 במרכז תל אביב הופחת התקן ל- 0.5 חניות ליחידת דיור לכל היותר. ברובעים הצדדים, 1,2,7-9 יעמוד התקן על 0.8 חניות ליחידת דיור לכל היותר.

במכתב שהוציא ארגון הקבלנים מחוז תל אביב והמרכז לחברי הוועדה בטרם הדיון, נכתב כי: "אנו מבקשים לשנות את המדיניות ל- 1 מקומות חניה לכל יחידת דיור, מגיש בקשה אשר יבקש יחס נמוך יותר, בקשתו תשקל בחיוב ע"י ועדת המשנה לתכנון ובניה או לכל הפחות תקן חניה שנקבע ביחס ישיר למרחק מקו מתע"ן כלשהו אשר יופעל בשטח במציאות, כפי שהדבר הוגדר כאמור בתיקון האחרון לתקן החנייה הארצי.

"עמדתנו זו התגבשה בין היתר על בסיס פגישות עבודה עם גורמי המקצוע ועל בסיס הנתונים שהוצגו בפנינו ע"י מהנדס העיר, סגנית מהנדס העיר, מנהלת אגף תב"ע וגורמים בכירים נוספים. למרות שיתוף הפעולה והרצון הטוב והכנה, איננו יכולים להסכים להצעת מדיניות זו, שאם היא תתקבל, תהיה לה השפעה מהותית ודרסטית על היכולת והכדאיות לקידום פרוייקטים בכלל ושל פרוייקטים של התחדשות עירונית בעיר, וכפועל יוצא מכך, להותרת חלקים נרחבים של העיר במצבם הקיים וללא יכולת אמיתית לחידוש פניה ולשיפור תנאי המחיה של תושבי השכונות הוותיקים".

יהודה כתב יור ארגון הקבלנים מחוז תל אביב והמרכז וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
יהודה כתב יור ארגון הקבלנים מחוז תל אביב והמרכז וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז תל אביב והמרכז, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מסר אחרי החלטת הוועדה כי: "המדיניות לצמצום תקני החניה שהעירייה אישרה, נשענת ונאחזת בחזון תחבורתי עתידי – רכבת קלה ומטרו ומסלולי תחבורה ציבורית, חזון שקיים כרגע רק על שולחנות המתכננים ובמקרה הטוב בשלב הקמת התשתיות. זהו אבסורד כאשר מה שייווצר בפועל זה כאוס תחבורתי עבור תושבי העיר כמו גם אלפי הנכנסים והיוצאים בשעריה מדי יום לעבודה ומטרות שונות.  יש לקחת בחשבון גם צמצום של אלפי מקומות חנייה קיימים לאור בניית נתצ״ים ברחבי העיר. הרעיון להפחית חניות בקרבת רכבת קלה או תחנות מרכזיות עתירות נוסעים הוא רעיון טוב כשלעצמו שנועד לעודד ו"לחנך"  את הציבור להשתמש יותר בתחבורה הציבורית ופחות ברכב פרטי, אך יש ליישמו בהדרגתיות ורק כאשר ברור שלעיר קיים מערך תחבורה ציבורית מתאים ופעיל כדי להכיל את התעבורה והתנועה בה. כיוון שמרבית אמצעי תחבורה עליה נסמכת התוכנית יפעלו כהלכה בעוד שנים לא מבוטלות, יש להיערך לתקופת ביניים עם פתרון מתאים. התוכנית תשפיע באופן ישיר גם על הקמה של פרויקטים חדשים, במיוחד בפינוי בינוי. צמצום תקני החניה במרכז העיר לפחות מתקן חניה אחד לכל יחידת דיור,  ללא חלופה מידית וזמינה, יביא לכך שקבלנים לא יבנו באזורים אלה פרויקטים חדשים או יחדשו בניינים קיימים , מתוך החשש שלא יצליחו למכור דירות ללא חניות והתחלות הבניה בעיר תיעצרנה. כמו כן, עלות חניה בפרויקט חדש תאמיר מאוד ותעלה עוד יותר את יוקר הדיור בעיר, זו הסיבה שהצענו לוועדה לקבל פתרון ביניים, של חניה אחת לכל יחידת דיור, אשר יאפשר לגשר על התקופה עד להקמת של מערך תחבורה ציבורית נאות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות