banner
אילוסרציה // מגדילים
אילוסרציה // מגדילים

צפוף שם: פרויקט פינוי בינוי בבני ברק יאפשר תוספת בינוי של 600 דירות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה את תוכנית 'משולש בני ברק' המפנה את כל שטחי התעשיה והמלאכה הזעירה לטובת פרויקט מגורים לציבור החרדי

רנית נחום-הלוי 08.06.2021

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה להפקדה את תוכנית 'המשולש בני ברק' החלה על כל  אזור התעשייה הישן בדרום העיר בין הרחובות עזרא במערב, רחוב בן-יעקב בדרום והרב כהנמן במזרח.
התכנית החדשה משנה לבלי היכר את מתחם התעשיה והמלאכה הזעירה האופיינית במקום ומאפשרת הריסה של אולמות השמחה, מבני התעשיה והתעסוקה והחניונים המאולתרים תוך הפיכת האזור כולו לפנינת נדל"ן מבוקשת לתושבי העיר. מדובר על שטח של כ-120 דונם כשבמסגרת התוכנית ייהרס כל אזור התעשיהו ובשטח הפנוי תוקם שכונה חדשה בת 600 יחידות דיור חדשות לצד חנויות בחזית הבניין, מבנים ושטחי ציבור.  

התוכנית קודמה על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בני ברק לפיה מספר הקומות שיותר באזור יהיה עד 7.5 קומות. התוכנית מאפשרת צפיפות של עד 30 יחידות דיור לדונם, כאשר 20% מהדירות שיבנו יהיו דירות קטנות בשטח של עד 63 מ"ר.  לכל יחידת דיור תוקצה מרפסת בשטח של כ-12 מ"ר וכן תתאפשר הקצאה של מרפסת סוכה בשטח של 8 מ"ר. 

התוכנית מתחשבת בצרכי הציבור המקומי-החרדי וכוללת מבני ציבור רבים שייבנו במתחם החדש בגובה של 8-12 קומות בהתאם לשטח המגרש. המבנים יכללו שימושים רבים כגון חינוך, בתי כנסת, מוסדות בריאות, רווחה, קהילה ומשרדים עירוניים. כמו כן מאפשרת התוכנית לייעד שימושים במרתפי המבנים למקוואות, ספריות, חדרי חוגים, חדרי אוכל למוסדות, חדרי התעמלות וספורט. באופן חריג אשר אינו אופייני בבניינים המותאמים לצרכי המגזר החרדי, התוכנית מאפשרת הקצאת שטח של כ-50 מ"ר בכל בניין לצורך הפעלת מועדון דיירים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות