banner

"יש בשנים האחרונות יותר נוכחות מובהקת של נשים בתפקידים משמעותיים בנדל"ן"

סהר בירי, עורכת דין ויזמית בתחום הנדל"ן, בעלים של  משרד עוה"ד – סהר בירי, העוסק בתחום המשפט האזרחי, ועומדת בראש מחלקת המקרקעין של משרד עוה"ד בסרגליק ושות' פועלת שנים בתחום. "אני מעודדת עוד נשים להתחבר לתחום, לצאת ולהגשים, ולהשפיע באמצעות היכולות המיוחדות שלהן בענף הייחודי הזה, ענף הנדל"ן". צפו בפרויקט מיוחד ליום האישה 2021

סהר בירי, עורכת דין ויזמית בתחום הנדל"ן, בעלים של  משרד עוה"ד – סהר בירי, העוסק בתחום המשפט האזרחי, ועומדת בראש מחלקת המקרקעין של משרד עוה"ד בסרגליק ושות'. בירי מוסמכת במשפטים תואר ראשון L.L.B ובמשפט מסחרי עם התמחות ברכישת חברות, דיני מיסים ודיני מכרזים L.L.M.

מתי ואיך נכנסת לתפקיד או לעולם הנדל"ן?
"אני עוסקת בתחום הנדל"ן כעשור. מילדות ידעתי  שאני רוצה להיות עורכת דין וגם אמרתי את זה לקרוביי. עבורי זוהי  שליחות לפעול למימוש הצדק. בתחום הנדל"ן בחרתי בצורה  טבעית, מבלי אפילו להגדיר, כנראה כי המקרקעין הם קורות הגג של האדם, הביטחון שלו, מקום משכנו וביתו. עסקת מקרקעין מכל סוג שהיא, מהווה את העסקה הגדולה ביותר של אדם במהלך חייו, גם אם היא להשקעה וקידום  ובוודאי שאם היא לצורכי מגורים. לפני כעשור סיימתי לימודי התואר הראשון במשפטים,
ובמהלך לימודי התואר, עבדתי כמנהלת משרד במשרד עורכי דין -שדות ושות' שעסק בזמנו בתחום המשפט המסחרי- בינלאומי, וכן בחברה מסחרית גדולה. אז התחלתי לגלות רבדים הן בתחום המשפט והנדל"ן והן בעולם העסקים. לאחר התואר, התחלתי את דרכי המשפטית במחלקת הנדל"ן של משרד "וקסלר ברגמן ושות", וייצגתי בעסקאות נדל"ן מורכבות ופשוטות כאחד. במהלך עבודתי במשרד עו”ד וקסלר ברגמן- סיימתי לימודיי תואר השני L.L.M  במשפט אזרחי באוניברסיטת בר אילן, עם התמחות במיסים, רכישת חברות ודיני מכרזים. בהמשך, עבדתי במשרדי עורכי דין מובילים וצברתי ניסיון רב בעסקאות מקרקעין מכל סוג. לפני כשנה, לאחר ניסיון של כעשור בתחום ושני תארים, הקמתי את משרד עוה"ד שלי – סהר בירי עורכי דין – העוסק בתחום האזרחי והמקרקעין ובמקביל אני עומדת בראש מחלקת מקרקעין במשרד עוה"ד המוביל- אייל בסרלגיק ושות"'.

מה המומחיות שלך ובמה את מתרכזת כיום?
"אני עוסקת בעסקאות מקרקעין על סוגיהן, אבל המומחיות שלי היא בליווי משפטי של פרויקטים או ליווי דיירים / רוכשים בפרויקטים. אחד הרגעים המספקים מבחינתי היה ממש לפני 3 חודשים, שפרויקט גדול למגורים ומסחר במרכז הארץ, שליוויתי במשך כמעט 4 שנים ברמת התכנון והמערך ההסכמי,  נמצא בימים אלו בשלב מתקדם של בנייה. נזכרת איך התחלתי את  הליווי המשפטי בפרויקט עם רכישת  הקרקע. הליווי כלל  שינוי ייעוד כך שיתאים למסחר ומגורים, הגשת תוכניות לוועדות, לרבות כל  השלב התכנוני, מרמת תכנון כביש ומעבר ועד לרמת תכנון מיקום של מוסדות החינוך במתחמים, כמובן עם בעלי המקצוע המתאימים. הגשת הצהרות ודיווחים למיסוי מקרקעין והרשויות, ובתוך זה גם נושא  ההיטלים – השבחה ושבח, ואז עריכת כל מערך ההסכמים עם כלל בעלי המקצוע בתחום הבנייה, כלל היועצים, עד לשלב שבו אושר קבלן בהליך מכרז. אני יודעת שבמקום הזה עתידים להיות מתחמי מסחר מרשימים שיאפשרו מקורות פרנסה לאנשים רבים, וכמובן דירות למגורים, וזה ללא ספק מרגש אותי מאוד".

היית רוצה לראות יותר נשים בתפקיד בכיר כמו שלך?
"אני עוסקת במשפט אזרחי שזה אומר מקרקעין, הסכמים מסחריים, צוואות, ירושות, יפויי כח מתמשך והסדר מעמד חוקי אזרחי בישראל. בחלק המשפטי,  אני פוגשת  עורכות דין מקצועיות ומוכשרות מאוד. באשר לתחום הנדל"ן, אני חושבת שיש בשנים האחרונות יותר נוכחות מובהקת של נשים בתפקידים משמעותיים בתחום, ואני מאמינה שזו רק ההתחלה. כאישה יזמית, שעוסקת למעשה  בייזום, קידום, ניהול של עסקאות נדל"ן, אני מעודדת עוד נשים להתחבר לתחום, לצאת ולהגשים, ולהשפיע באמצעות היכולות המיוחדות שלהן בענף הייחודי הזה, ענף הנדל"ן".

יש זמן לתחביבים ומשפחה?
"אני מנסה לשלב בין ניהול קריירה ענפה לבין הרצון לזמן איכות לעצמי, כזה שיאפשר לי להנות מהדרך ולהמשיך אותה ברוגע. השילוב הזה מצריך לבצע כל הזמן איזונים נכונים. כמו למשל האיזון בין מטרות ויעדים, אל מול הקצאת  משאבים וניהול נכון של הזמן. אני מצליחה שיישאר לי זמן איכותי וטוב לבלות עם משפחתי היקרה, לצייר, להקשיב למוזיקה טובה, לפגוש חברות ולעסוק בספורט וכמובן להמשיך לדבוק בפעילות התנדבותית לקהילה שמאוד חשובות עבורי. התנדבות בארגון מד"א כמוסמכת למע"ר ולתפעול ארגון החסד שהקמתי "סלע ולב" שפועל ללא מטרה כלכלית ועוסק מתן סיוע למשפחות מעוטות יכולת מתוך אהבת חינם".

משפט מעורר השראה לסיכום:
"כל דבר הוא אפשרי. אל תתאימי את החלומות שלך למציאות והנסיבות, התאימי את הנסיבות והמציאות להגשמת חלומך. הצלחתך לא תלויה בשום דבר שאינו את, אבל אם את לא תובילי אליה, היא תישאר תלויה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות