banner
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר

גשר המחלוקת: השר כץ מבקש דחייה של חצי שנה בהקמת גשר יהודית

כץ מבקש דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, בנימוק כי יש לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החישמול בקו לירושלים, ודורש את ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, "באמצע השבוע או בסופי השבוע"

תמונה: השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר

משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הגישו היום לבג"צ תצהיר תשובה לביצוע העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב ומסרו כי התצהיר הוגש "תוך שמירה על כל העקרונות שנקבעו על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. זאת, על רקע החלטת עיריית תל אביב להקים את גשר יהודית".

כזכור, עיריית תל אביב פתחה בהליכים משפטיים נגד שר התחבורה, בטענה כי הוא פעל בניגוד לסמכותו לעצור את ביצוע עבודות הקמת הגשר בשבת. "לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת", אמרו בעיריית תל אביב. מנכ"ל העיריה פנה כבר באוגוסט 2018 למנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר ותקף את השר כץ ואת התנהלות החברה. במכתב ששיגר, הוא כתב: " לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם על פי דין ברור אפוא שהטענה שהנכם נשמעים למשאלותיו של השר אינה יכולה להתקבל ואסור שתהווה שיקול מבחינת נתיבי איילון. בניית הגשר כפי שתוכנן, בעלות של 70 מיליון שקל הממון בידי העיריה, נועדה לרווחת הציבור. העיריה לא תשלים עם עיכובים בלתי עיניניים בהשלמת הגשר". לכתבה >>> לחץ כאן

משרד התחבורה: הגשר יבוצע יחד עם עבודות חישמול קו הרכבת

עיריית תל אביב פתחה בהליכים משפטיים ופנתה לבג"צ וכיום, כאמור, הוגש התצהיר. "שלושת העקרונות שנקבעו הם: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החישמול בקו לירושלים, ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במהלך 6 שבועות וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות", כך נכתב בהודעה המשרד.

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי: "התצהיר הוגש לאחר שבג"צ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות של גשר יהודית. בתצהיר נכתב כי פרויקט חשמול רכבת ישראל מהווה פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות לביצוע העבודות  כאשר הנפת קורות גשר יהודית יונפו במהלך פרויקט החשמול, תוך מניעת פגיעה נוספת בציבור.

"העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות