banner
רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה // יח"צ
רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה // יח"צ

נתניה: האם העיריה תשכיל לחדש את מרכז העיר?

היום שאחרי הבחירות המקומיות: "מגדילים" בסדרת כתבות מאת דמויות בולטות בענף הנדל"ן בערים השונות. קבלו את רפי זנזורי, יו"ר ארגון הקבלנים בנתניה, שרוצה לראות את האוכלוסייה הצעירה חוזרת למרכז העיר

תמונה: רפי זנזורי // יחצ

מאת:  רפי זנזורי, יו"ר ארגון הקבלנים בנתניה

תושבים לפני מכוניות
חשוב לשים את התושבים לפני המכוניות ולקדם פרויקטי התחדשות עירונית בעיר גם אם הם לא עומדים בתקני החניה המחמירים. בהרבה מאוד מקרים בוטלו פרוקטים מסוג זה ולו רק בגלל שלא עמדו בתקן. למעשה, גזרו על תושבים להמשיך לגור במבנים ישנים ולא מוגנים כי לא הייתה מספיק חנייה וזה אבסורד.

סטודנטים לחיזוק מרכז העיר
התחדשות עירונית היא הדרך המרכזית להגדיל את היצע הדירות במרכז העיר, בשלב ה – 1 כדי למנוע הגירה שלילית מהעיר אל ערים סמוכות, הלקוחות הטבעיים של הדירות בפרויקטים הללו הם תושבי העיר, צעירים שיכולים לחזק את המרכז, אשר בהשוואה לשכונות החדשות כמו עיר ימים, נחלש משמעותית במהלך השנים.

החזרת האוכלוסייה הצעירה אל מרכז העיר היא הכרחית. ציפוף מרכז העיר באופן משמעותי הוא חשוב ביותר, הוא מאפשר לייצר מסה קריטית שתצדיק מסחר איכותי, תרבות ופנאי ותחבורה ציבורית. ניתן לעשות זאת גם על ידי פתרונות מגורים לסטודנטים חשוב למצוא פתרונות איך לגרום להם לגור בדירות קטנות ומוזלות במרכז העיר שכן מדובר באוכלוסייה חזקה ואיכותית שצורכת הרבה מאוד שירותים של פנאי ובידור ויש ביכולתם לחזק את המסחר והעסקים באזור. ציפוף ועירוב שימושים חשובים לחיזוק מרכז העיר ולשמירה על חיות האזור.

מסחר בשכונות החדשות ותשתית תחבוריתית של עיר מטרופלין
בשכונות החדשות בעיר חשוב שהן תכלולנה גם אזורי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור כדי שכל השירותים הללו יהיו בהישג יד ובמרחק הליכה עבור תושבי המקום.

באשר לתחבורה הציבורית בעיר – אמנם יש תשתית טובה של מוניות שירות, אך חשוב למצוא דרכים להפוך אותה לחזקה יותר ולהתאים את התחבורה הציבורית בעיר לתחבורה שתואמת עיר מטרופולין בעוד 10-15 שנים קדימה.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות