banner
עו"ד נעמה שיף // סטודיו תומס
עו"ד נעמה שיף // סטודיו תומס

עסקים בקורונה: הטבות מיזמים ויעילות בביצוע עסקאות ורכישות

עסקאות נדל"ן בקורונה: תהליך חתימת ההסכמים יעיל ומהיר יותר, יש מי שפועל בשוק הנדל"ן ומשיג לעצמו עסקאות משתלמות וזה הזמן שלכם לבחון את ההטבות שמציעים היזמים ולחתום על העסקאות לפני שהענף יחזור לפעילות מלאה // דעה

עו"ד נעמה שיף // צילום: סטודיו תומס

מאת: עו"ד נעמה שיף, שותפה במשרד עוה"ד שוב ושות'

משבר הקורונה נותן את אותותיו על כל המשק הישראלי ובתוכו גם ענף הנדל"ן – הפעילות בו לא התנהלה במתכונת מלאה והשפעת הסגר על הצרכנים ועל עובדי הבניין הורגשה במידה רבה, וזאת למרות שהענף הוחרג מתקנות שעת חירום. יחד עם זאת, דווקא בתקופה זו היו כאלה שניצלו את ההזדמנויות ששוק הנדל"ן מציע, וקידמו מהלכים ועסקאות משתלמות.

כמשרד שמייצג יזמי נדל"ן רבים וכן בעלי קרקעות פרטיים, היינו עדים דווקא בתקופה זו לעסקאות לא מעטות בשוק הדיור, מתוך מחשבה על הטווח הרחוק, על "אחרי הקורונה". אותם פעילים מבינים כי עד כמה שהתקופה הנוכחית לא קלה, מדובר במצב זמני בלבד שיחלוף בעוד כמה חודשים ולכל היותר בעוד שנה כפי שמעריכים מומחי בריאות. 

דוגמא ראשונה קשורה להתחדשות עירונית – ידוע לכל מי שעוסק בתחום עד כמה קשה להשיג הסכמות מבעלי דירות לביצוע פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי בבניין שלהם, ועל אחת כמה וכמה קשה לחתום על הסכמים. לעתים התהליך עלול לקחת מספר שנים. דווקא עכשיו, בתקופה שכולם ספונים בביתם, הצלחנו להשיג ליזמים שאנו מייצגים החתמות של בעלי דירות בתוך זמן קצר מאוד.

הדיירים שחלקם הגדול שהה בבתים וגם היזמים הבינו שבתקופת הקורונה ניתן לקדם את ההליכים בפרויקט שאינם כרוכים בהוצאות כספיות גבוהות כמו שלב הכנת ההסכמים, החלפת הטיוטות בין הצדדים, עריכת ישיבות דיירים ( בזום ) והחתמתם על הסכמים. נוכחנו לדעת שתהליך ההעברה של החוזים, הטיוטות, החתימות והתיקונים התקדם הרבה יותר מהר מתקופות רגילות. תופעה נוספת הקשורה לחוזים שעלתה בגלל הקורונה, היא הפעילות הווירטואלית – אנו מעבירים ומקבלים בחזרה את החוזים בצורה דיגיטלית לחלוטין, עושים אימות בשיחת וידאו, ועוברים הלאה. זה מקצר את ההליכים בצורה משמעותית ולא מן הנמנע שתופעה כזו תאומץ לא רק אצלנו ולא רק בתקופת הקורונה. 

מי רוכש ומה?

לא רק הסכמי תמ"א 38 מתרחשים בימים אלה, אלא גם עסקאות "רגילות" בשוק שבהן רוכשים דירות חדשות מקבלנים. הרוכשים שקונים כיום דירות מיזמים וקבלנים שאנו מייצגים הם כאלה שמנצלים הזדמנויות ומבצעים מיוחדים, כאלה שכבר גמרו בדעתם לרכוש דירה וכעת מיישמים, אלה שהתלבטו והיה להם עכשיו הרבה זמן פנוי כדי לחשוב, משפרי דיור שכבר מכרו את הדירה שלהם וצריכים לקנות דירה במקומה, או אפילו משקיעים שיודעים לזהות פוטנציאל ושחושבים לטווח הארוך ומנצלים הזדמנויות.  

אותם רוכשים שמבלים בימים אלה בביתם הבינו גם את צרכיהם האמיתיים מדירות המגורים שלהם – הצורך בדירה גדולה שיכולה להכיל מספר נפשות, או הצורך שקיבל משנה תוקף בימי הקורונה למרפסת גדולה או לגינה שיאפשרו להרגיש בחוץ גם בתוך הבית, או למטבח גדול ומשודרג, חדר שיכול לשמש כמשרד לעבודה מהבית וכולי. 

מציאות הקורונה גם הכתיבה לפעילים בשוק הנדל"ן גם דרכי שיווק שונות כמו למשל מכירה ב-ZOOM אחרי סיורים וירטואליים בדירות, או שיווק ממוקד ולא כנסים וירידים כמו שהיה נהוג לפני הקורונה, כמו גם מבצעים מיוחדים שמוענקים לרוכשים פוטנציאליים כמו פריסת תשלומים נוחה יותר, כמו האפשרות לשלם בחתימה סכום נמוך מערך הדירה ואת היתרה רק בכניסה, כמו ויתור על הצמדות, או הקטנה משמעותית של הפיצוי בגין ביטול עסקה תוך זמן קצוב.

לסיכום, למי שהתכוון לרכוש דירה מומלץ להזדרז ולבחון את ההטבות שמציעים היום היזמים ולחתום על העסקאות לפני שהענף יחזור לפעילות מלאה 

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות