banner
ירושלים // depositphotos
ירושלים // depositphotos

‏ירושלים: אושר פרויקט פינוי בינוי הגדול ביותר בעיר עם 1,700 יח"ד

הותמ"ל החליטה להפקיד את תוכנית הפינוי בינוי הגדולה ביותר בירושלים, "מתחם הנורית" הכוללת 1,700 יחידות דיור במקומן של 646 יח"ד שייהרסו, שטחי מסחר וציבור

אילוסטרציה // depositphotos

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה להפקיד היום את תכנית מתחם "הנורית" בירושלים שקודמה ע"י עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. מדובר בתכנית פינוי בינוי הגדולה ביותר שמקודמת בבירה עד כה.

המתחם משתרע על שטח של 111 דונם והוא ממוקם בשכונת קריית מנחם בירושלים בין הרחובות הנורית וקוסטה ריקה. כיום מצויים במתחם מבנים מגורים טוריים ומבנים בני 4-8 קומות, רובם במצב תחזוקתי ירוד ובהם 646 יחידות דיור קיימות. התכנית החדשה, מציעה 1,700 יחידות דיור שיוקמו ב-19 מבנים חדשים של 10-34 קומות. תמהיל הדירות מגוון ומכיל דירות קטנות עד 80 מ"ר, בינוניות וגדולות שייתנו מענה לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה.   

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית מציעה כ-2,000 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו בחזיתות מסחריות ברחובות. כמו כן, שטחי ציבור משולבים במבני המוגרים וכן במגרשים ייעודיים אשר ישמשו להקמת בית ספר יסודי, גני ילדים ומעונות ולצרכים קהילתיים ותרבותיים. 

במינהל התכנון מציינים כי: "התכנון נשען על רשת הרחובות הקיימת תוך הרחבת המדרכות לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים, וכן כולל כביש חדש, אשר יחבר בין רח' קוסטה ריקה לרח' קוליץ וצפוי לסייע בהפחתת עומסי התנועה הקיימים והצפויים בשכונה, כאשר כל החניות במתחם יהיו בתת הקרקע. עוד כלולים בתכנית שבילים להולכי רגל המחברים את המתחם לפארק העירוני המתוכנן בסמוך – "פארק האסבסטונים"". התכנית נערכה ע"י משרד ארי כהן אדריכלים ויובל ויצמן ניהול פרוייקטים.

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, מסרה כי: "מדובר בתכנית יוצאת דופן להתחדשות עירונית בירושלים אשר מקודמת במקביל למארג שלם של תכניות להתחדשות עירונית בדרום העיר, תוך מענה מלא לצורכי הדיירים במתחם. קידום התכנית במסלול המהיר של הותמ"ל מהווה בשורה של ממש לדיירים ואני מקווה שהתכנית תגיע למימוש בהקדם, תשפר את חיי התושבים באזור ותניע את ההתחדשות בכל שכונות האזור".

חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי: "ירושלים היא אחת הערים המרכזיות בהן נדרשת התחדשות עירונית בהיקפים גדולים. הבניינים הישנים בהם מתגוררים התושבים במקום הם מתפוררים וכבר אינם ראויים למגורים. אני מברך על הצעד המשמעותי הנוסף שנעשה היום, בדרך של התושבים לסביבת מגורים טובה ובטוחה יותר. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עשתה מאמץ גדול ביחד עם עיריית ירושלים למציאת קרקע משלימה וליצירת תכנית טובה אשר תשפר את איכות חייהם של התושבים. אנו נמשיך לקדם ביתר שאת יחד עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, את ההתחדשות העירונית בעיר".

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות