banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה // מגדילים

נתוני האוצר: חודש יוני רושם שיא ברכישת דירות בשש השנים האחרונות

בחודש יוני נרכשו 13.8 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר מאז השיא ההיסטורי שנרשם  בחודש יוני 2015, כך עולה מסקירת משרד האוצר לענף המגורים. רכישות "דירה ראשונה" בשוק החופשי רשמו גידול של 22% בהשוואה לאשתקד

בחודש יוני נרכשו 13.8 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר מאז השיא ההיסטורי שנרשם  בחודש יוני 2015, כך עולה מסקירת ענף הנדל"ן למגורים לחודש יוני שמפרסם היום משרד האוצר, שם מתייחסים לנתון ומסבירים כי הרכישות הגבוהות מגיעות "על רקע הקדמת רכישות משקיעים באותו חודש, טרם הכבדת מס הרכישה". 

בהשוואה ליוני אשתקד מדובר בגידול של 26%, שבו נרשמה התאוששות משמעותית במספר העסקאות, לאחר הירידות החדות בשלושת החודשים הראשונים לפרוץ מגפת הקורונה. בתוך כך, בניכוי הרכישות בסבסוד ממשלתי נרכשו בחודש יוני 12.7 אלף דירות בשוק החופשי, גם כן הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2015. בהשוואה ליוני אשתקד זהו גידול של 38%.

עוד על פי הנתונים ובדומה לנתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), גם בחודש יוני  היו אלו המשקיעים שהובילו את הגידול בעסקאות, עם גידול חד של 126% בהשוואה ליוני אשתקד. בכך הגיע סך הדירות שרכשו בחודש יוני ל-2.9 אלף דירות,  הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2015. 

באחד-עשר החודשים האחרונים עומד קצב רכישות המשקיעים על ממוצע חודשי של 2,186 דירות, דומה לזה שנרשם בשנים 2014-2013, אשר עמדו בין היתר ברקע העלאת מס הרכישה ביוני 2015. בחודשיים האחרונים הואץ קצב רכישות המשקיעים לממוצע חודשי של 2.8 אלף. 

גידול נרשם גם במכירות המשקיעים בחודש יוני, שעמד על 2.9 אלף דירות, גידול של 32% בהשוואה ליוני אשתקד. זוהי גם הרמה הגבוהה ביותר במכירות המשקיעים מאז יוני 2015. "ניתוח הממצאים מרמז כי לפחות בקרב בעלי החברות מבין שמי שמכרו את דירתם הנוספת בחודש יוני, שיעור גבוה יותר מאשר בעבר עשה זאת על רקע צורך בנזילות גבוהה יותר", אומרים במשרד האוצר, ומציינים עוד כי: "כמו כן, נמצא כי מי שיוצאים משוק הנדל"ן באזורי הביקוש במרכז הארץ הינם הפחות מבוססים מקרב המשקיעים באזורים אלו, אולם זאת לא בהכרח על רקע מגפת הקורונה". 

"מלאי" הדירות בידי משקיעים  נותר ללא שינוי משמעותי בחודש יוני, זאת לאחר ירידה משמעותית במלאי זה מאז אפריל 2016 ועד הפחתת מס הרכישה בסוף יולי אשתקד. עוד על פי הדיווח, מכירת דירות יד שניה הסתכמה בחודש יוני ב-9.1 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2015. בהשוואה ליוני אשתקד זהו גידול של 36%.

מכירות הקבלנים בשוק החופשי בלבד הסתכמו ב-3.6 אלף דירות, גידול חד של 41% בהשוואה ליוני אשתקד."בניגוד לממצאים בדירות יד שניה, מכירות הקבלנים בחודש יוני אינן הגבוהות ביותר מאז יוני 2015, כאשר רמות גבוהות יותר נרשמו הן בחודש מרץ האחרון והן בדצמבר אשתקד", כך נמסר ממשרד האוצר. 

עוד על פי הסקירה, רכישות "דירה ראשונה" בשוק החופשי בחודש יוני הסתכמו ב-4.8 אלף דירות, גידול של 22% בהשוואה ליוני אשתקד. שיעור גידול מעט גבוה יותר (25%) נרשם ברכישות משפרי הדיור, אשר הסתכמו בחמשת אלפי דירות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות