banner
אריאל יוסף // יחצ
אריאל יוסף // יחצ

ברנז'ה 38 עם אריאל יוסף, מנכ"ל ובעלים קבוצת "בראשית"

מדור ברנז'ה 38 מכיר לכם באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום ההתחדשות העירונית, תמא 38 ופינוי בינוי

תמונה: אריאל יוסף // יחצ

הכירו את אריאל יוסף, 36, מנכ"ל ובעלים קבוצת "בראשית", לניהול וליווי פרויקטים בהתחדשות עירונית.

כמה שנים בתחום העיסוק?
אני עוסק בנדל"ן כעשור. במהלך השנים, ניהלתי פרויקטים של קבוצות רכישה בין היתר כסמנכ"ל פיתוח עסקי וכסמנכ"ל פרויקטים בקבוצת הורוביץ ובחברת ברזיל-ישראל. בשנים האחרונות עברתי לעסוק בעיקר בתחום של התחדשות עירונית. בעיניי שם נמצא עתיד הנדל"ן הישראלי.

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך?
במהלך השנים לקחתי קצת מכל מי שעבדתי איתו. מחני הורוביץ למדתי את המורכבות של ניהול פרויקטים: התנהלות מול רשויות, קבלנים וספקים, ובראש ובראשונה ניהול וזירוז תהליכי רישוי ובנייה; מהעבודה עם אילן מעוז למדתי את רזי השיווק הדיגיטלי וחידדתי את ההבנה השיווקית; מרויטל יוריסט, למדתי את הרגישות של התנהלות מול רוכשים, משקיעים ובעלי דירות.

הישג שאתה מתגאה בו?
בהרבה מן הבניינים שאליהם אנו מגיעים, הדיירים כבר ניסו בעבר ליזום פרויקט התחדשות עירונית ונכשלו, כל בניין מסיבותיו הוא. כאשר אנו מגיעים לבניינים כאלו, ומצליחים לאגד את דיירי הבניין, לדאוג למינוי נציגות חוקית, ולהניע את התהליך, מבחינתי זה הישג אדיר.

מה הרגע הכי מאושר שהיה לך בתפקיד?
לא רגע – רגעים. אנחנו עובדים עם שכבות מוחלשות ולפעילות זו תמיד מתלווה תחושת שליחות ש"הנה אנחנו מביאים את הבשורה" גם לאזורים שלפני חמש שנים זה היה בלתי-נתפס ממש לחשוב אפילו על התחדשות עירונית. אין אושר גדול מזה לטעמי, לעבוד מתוך תחושת שליחות אמיתית של ליווי ודאגה לאחר.

מה המצב הכי מייאש שנתקלת בו?
יש בעיה מוכרת ורחבת היקף של "קבלני חתימות" שמפזרים לדיירים הבטחות שווא בלי כל כיסוי. יש מקרים (רבים לצערי הגדול) שבהם מחתימים דיירים שכלל לא דוברים עברית על הסכמים מפורטים של עשרות עמודים, ורושמים הערות אזהרה בטאבו על אותם נכסים. כשאני מגיע לבניין כזה ואין לי איך לעזור או להיטיב עם אותם דיירים, זו מבחינתי אחת הנקודות הקשות והכואבות בעבודה.

כמה שעות מתוך 24 מוקדשים לעבודה?
בממוצע 12 שעות ביום לנדל"ן ועוד שעתיים ביום לחינוך. חינוך הוא האהבה השנייה שלי. אני המייסד והבעלים של ProMUNers – בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול אשר פועל ב-23 רשויות מקומיות ומכשיר מאות תלמידי תיכון בשנה בתחומי המנהיגות והדיפלומטיה.

מסעדה או בית קפה מועדפים לקיום פגישות?
ככלל מעדיף להיפגש במשרד.

חופשה מועדפת?
לקחת כמה ימים באמצע שבוע, לעזוב הכל, ולנסוע עם המשפחה לטייל ברחבי הארץ.

קולגה בענף שאתה רוצה לפרגן לו?
לא יכולתי לבחור ולכן מפרגן לבעלי המקצוע המעולים שמהווים חלק בלתי-נפרד מקבוצת בראשית: עו"ד רויטל יוריסט ועו"ד ינקי עפרוני ממשרד יוריסט עפרוני; אוהד ליברובסקי מחברת ליברובסקי י.א. ניהול ופיקוח אתרי בנייה; ואדריכלים גילי ברכה ואבי מנדל מבמה אדריכלים. למרות שהם מגיעים מדיסציפלינות שונות, ישנו מכנה משותף שמחבר ביניהם: העובדה שמדובר באנשי מקצוע מעולים שחיים ונושמים את השטח, תמיד מקצועיים, ויודעים לסחוף בלהט שלהם גם את הדיירים המאתגרים ביותר.

המלצה לנכנסים לתחום?
הרבה אורך רוח, יושרה ואמינות (ושלושתם חשובים באותה מידה).


לראשונה: אוניברסיטת ת"א פותחת קורס הכשרה למארגנים בהתחדשות עירונית


להשתתפות במדור ברנז'ה 38 ב"מגדילים" פנו למייל [email protected]

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות