banner
צילום אויר הדמייה - אונו פריים - ויו פוינט הדמיות
צילום אויר הדמייה - אונו פריים - ויו פוינט הדמיות

סמי מצלאוי בונה את הדירה ה-1000 בפינוי בינוי הראשון בישראל

"כחלוץ ההתחדשות העירונית בישראל, אני מאמין שהפתרון היחיד שיכול לעזור למצב ענף הנדל"ן הוא רפורמה רחבה של התחדשות עירונית. תמ"א 38 תוקעת את התפתחות הערים ותהיה בכייה לדורות אם לא תבוטל"

סמי מצלאוי, יו"ר חברת מצלאוי ובעלי החברה, בונה את הדירה ה – 1000 בפרויקט פינוי בינוי הראשון בישראל, ואומר: "פינוי בינוי היא הדרך הנכונה לחדש שכונה בצורה אפקטיבית לערים. לא ניתן להשאיר את הבניינים הישנים במקומם ורק לעטוף אותם בשמלה חדשה. הישן נשאר ישן הוא רק עטוף בחזות חדשה. אם רוצים לפתח את הערים בישראל חייבים לעשות את השינוי כשינוי מקיף, ברמת השכונות. אחרת אנו פוגעים בהתפתחות העתידית של הערים. תמ"א 38 היום תוקעת את התפתחות הערים וזאת תהיה בכייה לדורות אם בסוף יוחלט שלא לבטלה".

הריסת שלב ב' בפרויקט אונו פריים // צילום: קרייג אריאב
הריסת שלב ב' בפרויקט אונו פריים // צילום: קרייג אריאב

בימים אלו ולאחר שכל הדיירים פונו מבתיהם, הגיע שלב הריסת המבנה הישן השלישי והאחרון בפרויקט של חברת מצלאוי ברחוב הרוגי מלכות בבל בקרית אונו. במקום הבניינים הישנים ייבנו 2 הבניינים האחרונים בפרויקט ONO PRIME, המשכו של פרויקט אונו הירוקה, פרויקט פינוי-בינוי הראשון בישראל שיצא לדרך בשנת 2001 ברחוב שאול המלך בעיר. 2 הבניינים שייבנו יהיו בני 16 קומות ויכללו 146 יחידות דיור שיתווספו ל- 3 הבניינים שכבר הוקמו במסגרת הפרויקט. עם סיום העבודות, תבנה מצלאוי את הדירה ה- 1,000 במסגרת הפרויקט. אכלוס הפרויקט צפוי לשנת 2022.

סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי // יחצ
סמי מצלאוי בעלים חברת מצלאוי // יחצ

"אני גאה ונרגש לבנות בקרית אונו את הדירה ה- 1,000 במסגרת פרויקט הפינוי בינוי הראשון בישראל. בשנת 2001 יזמנו ובנינו את פרויקט פינוי בינוי הראשון בישראל בעיר, והגשמנו את חלומן של משפחות רבות וכך שינינו ושדרגנו את חיי המשפחות וילדיהן של בעלי הקרקע בשכונות אלו", מסר מצלאוי, שהתייחס כאמור לעתידה של ההתחדשות העירונית בישראל, והוסיף כי: "כחלוץ ההתחדשות העירונית בישראל, אני מאמין שהפתרון היחיד שיכול לעזור למצב ענף הנדל"ן זה לא עוד תכנית ממשלתית כמו מחיר למשתכן או מע"מ אפס, אלא רפורמה רחבה של התחדשות עירונית. זה העתיד שלננו ואין שום פתרון אחר שיכול לעזור. כל דבר שיקדם הליכי פינוי בינוי הוא חיובי. אולם עדיין לא ננקטים מספיק צעדים כדי לזרז את הליכי התכנון בפרויקטים כאלו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות