banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

המועצה הארצית אישרה את חובת תקן בנייה ירוקה החל משנת 2021

בשנים עברו אושרו רק כ-400 תוכניות בבנייה ירוקה בערי פורום ה- 15, בעוד בפריפריה אושרו 32 תוכניות. כעת התקן יחייב את כל מבני המגורים והמשרדים ברחבי הארץ. על פי נתוני מינהל התכנון, בנייה ירוקה תביא לחיסכון של עד כ-30% בצריכת האנרגיה במבנים

אילוסטרציה // depositphotos

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה כי תקן בנייה ירוקה יהפוך למחייב החל מהשנה הבאה, 2021. בענף הנדל"ן הביעו שביעות רצון מההחלטה.

התקן הישראלי לבנייה ירוקה, (ת"י 5281)  נכתב בשנת 2005, כלל במקור התייחסות למבניי מגורים ומשרדים, והוא היה בגדר רשות. התקן נועד ליצור חיסכון בצריכת האנרגיה והפחתת פליטות גזי החממה, שיפור בריאות הציבור על ידי הצללה, אור ואוורור טבעיים, חומרי בנייה "ירוקים", שיפור איכות הבנייה ועוד. 

מעבר להיבטים הסביבתיים, עד היום תקן הבנייה הירוקה היה מחייב רק בערי פורום ה-15 של הרשויות המקומיות, ולא ביישובי הפריפריה, אשר לא נהנו מהיעילות האנרגטית של המבנים ומחיסכון כספי בעלויות של חשמל ומים. לשם השוואה, בין השנים 2014-2017 אושרו רק 32 תכניות המחייבות בנייה ירוקה מחוץ לערי פורום ה-15 לעומת כ-400 תכניות שאושרו בערי פורום ה-15. 

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "סוף סוף תקן הבנייה הירוקה שהיה וולונטרי הופך למחייב ויעשה צדק חברתי. מי שלא נהנה עד היום מהתקן היו בעיקר תושבי הפריפריה ואנחנו משנים את זה. החובה בתקן בנייה ירוקה הינו צעד אחד משורה של מהלכים שמינהל התכנון מקדם לאור שינויי האקלים. אימוץ תקנים וסטנדרטים לבנייה ירוקה עשוי להוביל לחיסכון של כ־20%-30% בצריכת האנרגיה במבנים, להפחית את פליטות גזי חממה בערים ולצמצם את הצורך בהקמת תשתיות אנרגיה יקרות ומורכבות".

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי: "אימוץ תקן בנייה ירוקה יוביל להקמת מבנים יעלים אנרגטית, אשר יתרמו לרווחת הציבור הן בחסכון  בהוצאות האנרגיה והן בהפחתת הפלטות לאוויר – לשמירה על אוויר נקי יותר ולהפחתת ההשפעה על שינוי האקלים". 

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ויו״ר המועצה הארצית לתכנון ובניה: "בדומה לתקנות דודי החשמל שאישרנו לפני מספר חודשים גם כאן, בבנייה ירוקה הנהנים העיקריים הם תושבי מדינת ישראל שבזכות הבנייה הירוקה יצמצמו את חשבונות החשמל בכעשרים אחוזים ובכך נפחית את פליטת גזי החממה הנגרמים בשל כך ונבטיח איכות חיים טובה יותר לילדינו ולנכדינו".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות