banner
צילום: נטלי מי טל
צילום: נטלי מי טל

רמת גן: יצא להריסה פרויקט תמ"א 38/2 הכולל 68 דירות

על השינויים במדיניות העירייה שהביאו לתכנון מחדש, ההתנגדויות של השכנים ועד לרגע המיוחל – סיפורו של פרויקט שהחל לפני 6 שנים ויצא כעת להריסה

יצא להריסה פרויקט תמ"א 38/2 ברמת גן: במסגרת הפרויקט יהרסו הבניינים הישנים ברחוב הרב חבה 1, 3 – 5 , הכוללים 23 דירות קיימות,  ובמקומן יבנו 3 בניינים חדשים בני 9 ו-10 קומות הכוללים 68 דירות וגן ילדים מעל חניון תת קרקעי משותף בשלוש קומות מרתף.

בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה הגדולה ב-15 מ"ר משטח דירתם הישנה, בתוספת מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר בממוצע ומקום חניה תת קרקעי אחד לכל דירה. בעלי דירות קיימות שלדירותיהם מוצמד מקום חניה קיים, יקבלו בפרויקט שני מקומות חניה תת קרקעיים. 

את הפרויקט יזמו נציגי בעלי הדירות, אשר יוצגו על ידי משרד ענת בירן- משרד עורכי דין לפני כשש שנים. במכרז היזמים שערך המשרד התמודדו מספר חברות בנייה ויזמי תמ"א ונבחרה חברת צ.פ. אדריכלית הפרויקט הינה עדנה מור. 

צילום: נטלי מי טל
צילום: נטלי מי טל

עו"ד ענת בירן מספרת על הדרך הארוכה לרגע המיוחל: "מדובר באירוע מרגש שמסכם 6 שנים של עבודה קשה ועשייה רבה בשיתוף פעולה פורה עם הבעלים, היזם ואדריכלית הפרויקט, בהן עברנו תלאות בירוקרטיות רבות". 

על ההתמודדות עם שינוי מדיניות של עיריית רמת גן, היא מספרת: "את הבקשה להיתר הגשנו אמנם טרם שינוי המדיניות של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת גן בנוגע לתמ"א 38 וטרם המעבר למדיניות החדשה יחסית של פרויקטי פינוי בינוי מתחמיים, ולזכותנו עמדה העובדה שמדובר במתחם שהתחדש ולא במסגרת בניין בודד אלא במסגרת שלושה בניינים שיהרסו ויבנו מחדש, אך עדיין בעקבות דרישות העירייה והוועדה המקומית בוצעו מספר שינויים בתוכנית הבקשה להיתר המקורית, כמו לדוגמא הוספת גן ילדים זמני בקומת הקרקע של אחד הבניינים עד לבנייתו של גן חדש ברחוב". 

צילום: נטלי מי טל
צילום: נטלי מי טל

עוד מציינת עו"ד בירן כי בדרך הוגשו התנגדויות לפרויקט, שהובילו אף הם לשינויים תכנוניים: "התמודדנו עם התנגדויות של בעלי דירות ברחוב ונדרשנו אף לשינויים מהותיים בתוכנית. אך בסופו של יום, זה מרגש מאוד לראות את הבנייה ואת ההתחדשות העירונית בפרויקט זה יוצאת לדרך, ומשרדנו שמח בשמחתם של בעלי הדירות אותם אנו מייצגים". 

צבי פוקס, יו"ר ובעלים של חברת צ.פ ציין כי עד כה נמכרו כשליש מהדירות בפרויקט, ואמר: "החברה שמחה וגאה לעמוד בחזית פעילות ההתחדשות העירונית ברמת גן ובכלל, ומברכת את הדיירים, את רוכשי הדירות ואת כל שותפינו לדרך ביום חגיגי זה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות