banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

שר הפנים חתם על צו המאפשר המשך קיום ישיבות בשיחות וידאו במוסדות התכנון

מוסדות התכנון ימשיכו לקיים דיונים באמצעים דיגיטליים ושיחות וידאו כדי להמשיך ולשמור על פעילות שגרתית לצד שמירה על כללי הריחוק החברתי של משרד הבירות.

 

שר הפנים, אריה דרעי, חתם על צו לקביעת תקופת חירום לפי חוק הארכת תקופות וקיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובנייה (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה), התש"ף-2020. לפי הצו, תקופת החירום תימשך  שלושה חודשים או עד תום תקופת החירום שהכריזה עליה הממשלה. המשמעות של הצו – מינהל התכנון יוכל להמשיך ולקיים דיונים בוועדות התכנון באמצעות שיחות וידאו, זאת כדי להמשיך ולשמור על פעילות שגרתית וגם לעמוד בכללי הריחוק החברתי של משרד הבריאות.    

כזכור, בחודש אפריל השנה הכריזה מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, כי מוסדות התכנון לא יעמדו ביעדים השנתיים בעקבות משבר הקורונה. היום אומרים במינהל כי: "המגבלות הקיימות בעת הזו ובכלל זה המגבלה על התקהלות של למעלה מעשרים אנשים במקום סגור, מצמצמות את האפשרות לקיים ישיבות במוסדות תכנון בהשתתפות פיזית של כלל הגורמים הנדרשים בישיבה. "הצו נועד לאפשר את המשך מהלכם התקין של הליכי התכנון והבניה באמצעות דיונים בהיוועדות חזותית במוסדות תכנון ארציים, מחוזיים ומקומיים, לרבות דיונים בהתנגדויות ועררים, בהתאם לתנאים שנקבעו לכך בחוק, דבר שעד כה לא היה מוסדר בחקיקה, על כל ההיבטים הנוגעים לעניין".   

החוק קובע הנחיות מפורטות שמטרתן הנגשת הדיונים במוסדות התכנון לכלל האוכלוסייה והשתתפות כלל בעלי העניין בדיונים בכלל ובשלב ההתנגדויות בפרט. עפ"י החוק, יו"ר מוסד תכנון מחויב להבטיח את קיום הדיון בו ישמעו כלל בעלי העניין ולפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את שמיעת כלל הצדדים הרלוונטיים לדיון. הדבר יאפשר קיום דיון באפליקציה כדוגמת זום לכל המוזמנים לדיון וכן, שידור חי בערוץ יוטיוב של מנהל התכנון במקרה שמדובר בישיבות עם מספר רב של משתתפים ובעלי עניין,  כדוגמת המועצה הארצית לתכנון ובנייה. 

בהתאם לחוק, פרסמה מנכ"לית מינהל התכנון הנחיות מחייבות לקיום ישיבות מוסדות התכנון באמצעות היוועדות חזותית. ממינהל התכנון נמסר כי: "ההנחיות נועדו להבטיח את קיום הוראות החוק כך שמוסדות התכנון ימשיכו להתנהל באופן מקצועי ויעיל גם בעת קיום ישיבה שלא בנוכחות פיזית, תוך שמירה על העקרונות הבסיסיים של שיתוף הציבור, שקיפות, פומביות והנגשת הליכי התכנון לציבור ככל הניתן. מסמך ההנחיות זמין לציבור באתר האינטרנט של מינהל התכנון". 

החוק קודם ע"י מינהל התכנון בתמיכת משרד המשפטים ובסיוע יו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות