banner
פינוי בינוי בתל אביב | עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם
עורכת הדין ענת בירן // צילום: בני אדם

תכנית הבנייה מעל בית דיור מוגן בהרצליה איננה בסמכות מקומית

הרצליה: ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב דחתה ערר שהגישו יזמים כנגד החלטת הוועדה המקומית שלא לאשר להם תוכנית לבניית כ- 200 יח"ד מעל הדיור המוגן בבית "שבעת הכוכבים", בטענה כי התכנית איננה בסמכות מקומית

תמונה: ענת בירן // צילום: בני אדם

ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב דחתה ערר שהגישו יזמים כנגד החלטת הוועדה המקומית, שלא לאשר תכנית בנייה מעל הדיור המוגן בבית "שבעת הכוכבים". הערר הוגש לאחר שהיזמים ביקשו להרחיב את בית הדיור המוגן, הממוקם ברחוב נילי פינת הנשיא בן צבי בהרצליה פיתוח, ולהוסיף לו שתי קומות חדשות שבהן 200 יחידות דיור. להרחבת בית הדיור המוגן הוגשו התנגדויות גם על ידי תושבי הבית עצמו וגם על ידי תושבי האזור.

כאמור, לפני מספר שנים קיבלה הוועדה המקומית את ההתנגדויות לתכנית והחליטה לדחות את התוכנית, בטענה כי אין הצדקה תכנונית להרחבת המבנה וכי היא נשענת על מניעים כלכלים יזמיים. דיירי המעון, המיוצגים על ידי עורכות הדין ענת בירן, דפנה תמיר ומור אגיב, טענו כי התוכנית להרחבת המבנה כלל אינה בסמכות הועדה המקומית. כמו כן, טענו כי לא ניתן לאפשר ליזם לבנות "מעל ראשם" כאשר קיימת התנגדות גורפת מצד הדיירים, וכי מדובר בפגיעה קשה באוכלוסיית קשישים שהשקיעו את מיטב כספם כדי למצוא שקט והגנה. בנוסף, טענו הדיירים כי לאחר סיום הבניה יגרם להם נזק שכן הבניה תחשיך חלק מהדירות ותביא להסתרת הנוף והאויר ובנוסף יוחרפו בעיות התנועה והחניה.

היזמים טענו בערר כי החלטת הוועדה המקומית לסרב לתוכנית נעדרת כל בסיס מקצועי והיא החלטה שרירותית שסוטה מהמלצת הצוות המקצועי לרבות מהנדס הוועדה ללא נימוק ראוי, כך לטענתם. ועדת הערר פסקה כי התכנית אינה בסמכותה של הועדה המקומית ומשכך גם אינה בסמכותה של ועדת הערר ולכן דחתה את הערר מבלי שהכריעה ביתר טענות הצדדי לגופן.

עו"ד ענת בירן ציינה כי: "החלטתה של ועדת הערר מוכיחה כי המסלול בו בחר היזם היה שגוי מלכתחילה. אם יחליט היזם לפעול מחדש בהליך של תכנית בוועדה המחוזית ימשיכו הדיירים בנחישות להיאבק בתכנית, ולשמור על זכויותיהם.

אני ממליצה לכל מי שרוכש דירה בדיור מוגן להבטיח בחוזה את זכויותיו במקרה שבו היזם ירצה לבצע תוספות בניה, וממליצה למחוקק להסדיר אחת לתמיד את הנושא בחקיקה מתאימה שתמנע כל וויכוח על מהות זכויותיהם של הדיירים, ותבטיח שלא יהיו "שקופים" בעיני היזמים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות