banner
מירי רגב // צילום: דוברות מירי רגב
מירי רגב // צילום: דוברות מירי רגב

"חברת נת"ע חרגה מהתקציב המטרו בכ-3 מיליארד שקל" – מירי רגב מוציאה את ניהול המטרו מחברת נת"ע

שרת התחבורה בהאשמות נגד נת"ע:  מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם"

חברת נת"ע חרגה מלוחות הזמנים של הפרוייקט במעל שנה וחצי (יעד מקורי: אוקטובר 2021, נדחה לנובמבר 2022 ואז למרץ 2023), כך נמסר היום משרת התחבורה מירי רגב, שהודיעה בצעד חריג כי היא מוציאה את ניהול המטרו מהידיים של נת"ע.

"יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם", נמסר בהודעת השרה. 

ההחלטה התקבלה לאחר סיור ודיון שנערך היום עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע מטעם משרד התחבורה בקו האדום של הרכבת הקלה. השרה רגב: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד.״

עוד לטענת המשרד, בדיון הקודם שנערך בלשכת השרה לפני כמעט שלושה חודשים (5.2.23), נאמר כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח וכי השרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות. ״ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון", אמרה היום השרה. 

עוד הוסיפה רגב: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות