banner
באדיבות קבוצת משה חאדיף
באדיבות קבוצת משה חאדיף

עיריית תל אביב יוזמת דיור בר השגה לערביי יפו

עיריית תל אביב תקיים הגרלה לרכישת 28 דירות במחיר מוזל בכ-30% ממחיר השוק. בין הקריטריונים שקבעה העירייה: אחד הבגירים לפחות – ערבי בן העדה המוסלמית או הנוצרית

עיריית תל אביב פותחת את ההרשמה להגרלה עבור הציבור הערבי ביפו לרכישת 28 דירות ברחוב מיכאלאנג'לו ביפו. המיזם ייבנה על מגרש של כ-900 מ"ר ויכלול 32 יחידות דיור בחמש קומות,  28 מהן הן מיועדות לרכישה לערבים, זכאי דיור בר-השגה, אשר ייבחרו בהגרלה על פי קריטריונים שנקבעו על ידי עיריית תל אביב -יפו.

מועצת העיר תל אביב-יפו קבעה שישה קריטריונים למועמדים הפוטנציאלים שהעיקרי שבהם זה תושב יפו ערבי, בן העדה המוסלמית או הנוצרית. יש לציין בעניין זה עמדת בתי המשפט העליון והמחוזי בפסיקות שנתנו בעבר אוסרות על אפליה במתן שירותים ומוצרים ובכלל זה איסור על שיווק סלקטיבי של דירות. קריטריונים נוספים שנקבעו מתייחסים לגובה הכנסה חודשית, בעלות על דירה, הון עצמי וחובה להיות עם ילד אחד לפחות. 

רחוב מיכאלאנג'לו ממוקם בלב רחוב יפו ונהנה מסמיכות לצירי תנועה ראשיים, לקו הרכבת הקלה, למוסדות חינוך, קהילה ודת. כמו-כן הוא מצוי בקרבה לאזורי התיירות, המסחר והתעסוקה של יפו. המיזם כולל תמהיל דירות קטנות – דירות 3 חדרים בשטח ממוצע של כ-65 מ"ר וארבע דירות גן בגדלים שונים. עלות דירה צפויה לעמוד על טווח של בין 1.44 ל-1.6 מיליון שקל, כ-30% פחות ממחיר השוק. הפרויקט מוקם על ידי קבוצת משה חאדיף.

באדיבות קבוצת משה חאדיף
באדיבות קבוצת משה חאדיף

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "מאז כניסתי לתפקיד, יפו נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני. בשנים האחרונות, על רקע מצוקת דיור הולכת וגוברת ומחירי שוק הולכים ומאמירים, העירייה עוסקת באינטנסיביות ביצירת תשתית חוקית ועירונית לקיום מיזמי דיור ייעודיים לאוכלוסייה הערבית ביפו ואנחנו שמחים שהסנונית הראשונה יוצאת סוף סוף לדרך. אנו בעירייה מבינים כבר זמן רב שאנו חייבים לפעול באופן אקטיבי, גם כשהמדינה גוררת רגליים, כדי  לאפשר פתרונות דיור לאוכלוסייה שמתקשה בכך. תפיסת ההתחדשות העירונית שלנו מבוססת על הצורך לייצר איכות חיים במחירים מוזלים, ולספק את כלל השירותים הציבוריים הדרושים לבני הקהילה הערבית היפואית – ברמה הגבוהה ביותר". 

"פרויקט מיכאלאנג'לו חשוב להצמחת קהילה חזקה ביפו", מסביר אלי גינזברג, מנכ"ל החברה העירונית עזרה ובצרון, "הפרויקט נותן מענה לייחודיות הקיימת ביפו ולצורך להעניק פתרון לבני המקום לאור ההתחדשות העירונית ועליית המחירים באזור. אני שמח שמשפחות ערביות צעירות יקבלו את הזכות לרכוש דירה משלהם בלב האזור המתחדש של יפו". 

באדיבות קבוצת משה חאדיף
באדיבות קבוצת משה חאדיף

במקביל לכך מקדמות עיריית תל אביב ורשות מקרקעי ישראל תכנון ושיווק למתחם "מכבי יפו"– שכונה חדשה בעיר, שתכלול כ-1,600 יחידות דיור שיתרמו להתחדשות אזור יפו והגדלת היצע הדיור המוזל בעיר. בהסכם שנקבע בין המדינה לרמ"י נקבע כי כלל יחידות הדיור ישווקו במחיר מסובסד במסגרת תכנית מחיר למשתכן, לראשונה בתל אביב-יפו, וכן יוצעו דירות להשכרה בהנחה לזכאים בשיתוף עם החברה הממשלתית "דירה להשכיר". בפרויקטים אלה תינתן העדפה לטובת תושבי העיר וחלק מיחידות הדיור יעמדו לשיווק לטובת תושבי יפו בלבד.

בעיריית תל אביב-יפו מסבירים כי ההשקעה העירונית בפרויקטים של דיור בר השגה מגיעה ל – 10% מהתקציב העירוני. כיום ישנן  264 יחידות דיור בנות השגה בעיר במגוון פרויקטים; גני שפירא, יד אליהו, מיכאלאנג'לו ביפו, פרויקט מידטאון, יסוד המעלה, השוק הסיטונאי ופרויקט  WE. בחודשים האחרונים ערכה העירייה הגרלות לפרויקט שוק העלייה הכולל 70 דירות ו- 48 דירות בפרויקט "מגדלי הצעירים".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות