banner
אילוסטרציה // shutterstock
אילוסטרציה // shutterstock

משרד הבינוי והשיכון נגד משרד האוצר: לא יירשמו קנסות בגין איחור במסירת פרויקטים

במשרד הבינוי והשיכון לא קיבלו בנימוס את החלטת האוצר שלא לראות במשבר הקורונה כעילת "כוח עליון" לאיחור במסירת פרויקטים, והוציאו הנחייה שלא לקנוס את הקבלנים בגין איחורים. הקבלנים: "פגיעה בשיעור של כ- 60% בשל קיטון בכח האדם ובידיים עובדות"

אילוסטרציה // shutterstock

משרד הבינוי והשיכון הוציא הנחיות עוקפות להחלטת משרד האוצר, לפיה אין לראות במשבר הקורונה עילה לעיכוב במסירת דירות ופרוייקטים על פי ההנחיות, שנשלחו מטעם שי נאור, מנהל אגף הפעלת הביצוע אל מנהלי החטיבות הטכניות במשרד, יש להקפיא את הקנסות הקבועים בחוזים של קבלני הפיתוח בגין "אי עמידה באבני הדרך של השעה".

בין היתר, נכתב בהנחיות: "לאור מצב החירום שנוצר בעקבות מגפת הקורונה, המשרד החליט להקפיא הפעלת קנסות לחוזי קבלנים, בגין אי עמידה בלוחות זמנים של אבני דרך חוזיות בלבד. לאור זאת, המשרד, בכל שיטות הפעולה, לא יפעל למתן קנסות לקבלנים אשר איחרו בהשלמת אבני דרך שמועדון חל מיום ה- 1.3.2020 ועד לתום תקופת הוראת השעה או עד להודעה אחרת בכתב ממני". 

בכך שם משרד הבינוי והשיכון מקלות בגלגלי החלטת משרד האוצר, לאחר שקבע כי כל עיכוב כאמור ייבחן אך ורק לאחר משבר הקורונה ולגופו של עניין בגין כל פרויקט. "יובהר ויודגש כי משמעות ההוראה היא הקפאת הפעלת הקנסות לתקופת המשבר בלבד", מציין נאור, "ולא ויתור גורף על מתן קנסות ועל המחוזות, החברות המנהלות ומנהלי הפרויקטים להעביר מסר זה לקבלנים". 

בתוך כך, פנה נשיא התאחדות בוני הארץ והקבלנים, ראול סרוגו לחשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, וקרא לו לבטל את "הנחיות כוח עליון". בין היתר הוא כותב: "ענף הבניה סופג מאז שהתחיל המשבר פגיעה בשיעור של כ- 60% בתפקודו בין היתר בשל קיטון בכח האדם ובידיים עובדות, לטובת ההמחשה בענף עובדים כיום 30 אלף עובדים מיו"ש במקום 65 אלף בימים כתיקונם. יתרה מכך, קיים מחסור חמור בחומרי גלם מיובאים ומגבלות קשות בתזרים המזומנים של העוסקים בענף – לצערנו, ההנחיה שיצאה תחת ידך למזמיני הממשלה, להקדים תשלומים, לא חלחלה אל השטח. ציפינו לטלפון עם שאלה כיצד ניתן לסייע לנו ולתמוך בנו. כידוע לך, ענף הבניה והתשתיות הינו המנוע המרכזי בכלכלת ישראל. קבלני הבניה והתשתית תמיד היו בחזית כל משימה וכל אתגר שמדינת ישראל העמידה בפניהם.  הוצאת הודעות מהסוג של המכתב שבנדון שמקופלת בהם קביעה משפטית מרחיקת לכת – במציאות של משבר הקורונה – צריכה היתה להיעשות לאחר דיון מעמיק ובכובד ראש. אבקש ממך להוציא לאלתר הנחיה המבטלת את האמור במכתב שבנדון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות