banner
שמעון סויסה // צילום: אריאל צווה
שמעון סויסה // צילום: אריאל צווה

האם חצור הגלילית תהפוך לעיר צפונית מבוקשת?

הוועדה המחוזית אישרה לאחרונה כ-1,550 דירות חדשות במסגרת תוכנית עירוב שימושים, הכוללת מסחר ומעונות סטודנטים ביישוב. במועצה תולים תקווה בתיירות וצופים גידול כולל של כ-20 אלף תושבים

הוועדה המחוזית מחוז הצפון אישרה לאחרונה הקמת תוכנית להקמת כ-1,550 יח"ד בחצור הגלילית, בשטח של כ-250 דונם ובעירוב שימושים עם מסחר ומעונות סטודנטים. הפרויקט, "שער העיר",  אושר כחלק מתוכנית מתאר המתבססת על פיתוח תעסוקתי בתחומי תיירות ומסחר, לצד בנייה של כ- 5,000 יחידות דיור בסך הכל ועם צפי לתוספת של כ-20 אלף תושבים חדשים, שישלשו את גודלה של העיר.

על פי המועצה, במקביל לתוכנית "שער העיר" נמצאים כרגע בוועדה המחוזית, מספר תוכניות לפני שיווק והיתר הן במתחם "שניידר" מערבית לכביש 90  והן במתחם "ציפוף עירוני" הכולל 1,000 יח"ד שייבנו במרכז היישוב ועוד 2,000 יח"ד בגבעה מצפון ליישוב, על קרקעות שנמצאות בדיונים במסגרת ועדת גבולות של משרד הפנים וצפויות להיות מסופחות אליו.

"בשנים האחרונות נעשו צעדים משמעותיים מצד המועצה המקומית בחצור לאיכלוס ופיתוח האזור והפיכת חצור לעיר מרכזית ולכוכבת הצפון", אומרים במועצה המקומית, ומציינים כי גם התיירות עומדת על הפרק: "אחד הנכסים האטרקטיביים בחצור הינו ביער בירייה הציורי, השוכן למול נוף הכינרת, הגולן והחרמון. באזור זה ניתן תוקף לביצוע פרויקטים עצומים בתחום התיירות, יוקם מלון יוקרה מעל נחל מחניים בו 250 חדרים ומרכז כנסים, לכך יתווספו עוד 2 בתי מלון ברמת אירוח A, בשיתוף רמ"י, המועצה המקומית ומשרד התיירות. אלו יצטרפו למלון היוקרה "בית בגליל", הקיים שם כיום".

בתחום המסחר מתוכנן אזור התעסוקה "שער העיר", כ-230 דונם של מסחר, בסמוך לכביש 90, בעירוב שימושים עם כ-500 יחידות דיור, תחנת הרכבת שאושרה בוועדה המחוזית ומסוף האוטובוסים. "כל תנופת הבנייה בחצור מהווה חלק מיישום החלטת הממשלה להקמת עיר שלישית באצבע הגליל, שזו עשויה לשנות את ההרכב הדמוגרפי בגליל בטווח הרחוק. כחלק מהמאמצים לפיתוח ויישוב הנגב והגליל החליטה הממשלה להקים עיר צומחת שתהווה מוקד משיכה אטרקטיבי עם תעסוקה, תיירות, חינוך ופיתוח", כך נמסר מהמועצה. 

ראש המועצה מר שמעון סויסה מסר כי: "אנו מברכים על אישור התכנית שממשיכה את מימוש החזון שאותו אנחנו מובילים- להפוך את חצור הגלילית לעיר מתחדשת, מגוונת, ולהמשיך את הצמיחה של חצור כמוקד משיכה אנושי, חינוכי, תעסוקתי, חברתי, ותיירותי- פנינת הצפון ובית המשפחות בגליל. ההזדמנויות הנפתחות כאן כיום בזכות התכניות האלו יסייעו לתנופת הפיתוח האדירה של כל האזור".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות