banner
רמת דוד חיפה // 3dvision
רמת דוד חיפה // 3dvision

חיפה: לראשונה אושרה תוכנית בינוי פינוי הכוללת 1,200 יח"ד בשכונת נווה דוד

בשלב הראשון ייבנו 370 דירות על עתודות קרקע שאינן בשימוש ולאחר פינוי הדיירים למבנים החדשים, יחל הליך הריסת המבנים הישנים. סך הכל יתווספו כ-990 דירות במסגרת הפרויקט, שעלות הקמתו נאמדת בלמעלה מ- 1.5 מיליארד שקלים. מיכאל אלפר, מ"מ ראש עיריית חיפה: "לראשונה מאושרת תוכנית ענק להתחדשות עירונית בחיפה במתכונת של בינוי-פינוי, בדגש על הליך מזורז"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה תב"ע (תוכנית בניין עיר) לבניית כ- 1,200 יח"ד במסגרת בינוי פינוי מתחם שלמה המלך בשכונת נווה דוד בחיפה. חברת אזורים, מקדמת התוכנית ויזמית הפרויקט, מדווחת כי עלות הקמת הפרויקט נאמדת בלמעלה מ- 1.5 מיליארד שקלים.

כיום שכונת נווה דוד מאופיינת באוכלוסייה מתבגרת במצב סוציו אקונומי נמוך, המתגוררת בבנייני רכבת בעלי מספר כניסות, בגובה של 2-4 קומות. במסגרת התוכנית יוקמו 12 בניינים חדשים של 22 קומות, אשר יכללו תוספת של כ-990 דירות וחניות תת קרקעיות. 20% מהדירות יהיו בגודל של 3 חדרים, בנוסף לתמהיל דירות מגוון. כמו כן, שטח בית הספר הקיים יורחב ותיבנה כיכר עירונית, שסביבה ישולבו שטחי מסחר, מוסדות ציבור וגינה מרכזית. 

מ"אזורים" נמסר כי החברה חלה בהליך תכנון מפורט של הפרויקט וכי בתוך פחות משנה צפויה להתחיל בנייתו של השלב הראשון, אשר יכלול כ- 370 דירות: "בכדי להקל על התושבים הקיימים, הפרויקט יתקדם בפורמט הדרגתי של בינוי-פינוי, כלומר קודם כל ייבנו בנייני המגורים החדשים על עתודות הקרקע שאינן בשימוש, ורק לאחר מכן ייהרסו המבנים הישנים".

מיכאל אלפר, מ"מ ראש עיריית חיפה ויו"ר הועדה, התייחס לאישור התוכנית, ואמר כי: "תכנית מתחם 'שלמה המלך' בנוה דוד אשר אושרה בקצב מזורז, מהווה חלק מהתפיסה התכנונית הכוללנית של עיריית חיפה וחזון ראש העיר, לפיה מקודמות עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית- תכניות אב להתחדשות עירונית בכלל שכונות החוף בחיפה. לראשונה, מאושרת תוכנית ענק להתחדשות עירונית בחיפה במתכונת של "בינוי-פינוי". באמצעות הסטה ויישור של רחוב שאול המלך וחיבורו לרחוב שלמה המלך, וחילופי שטחים עם שטח המיועד לבית עלמין, התכנית מאפשרת מיתוג מחדש של שכונת נוה דוד כשכונה עדכנית ומתחדשת, המשלבת שטחים ציבוריים פתוחים, מערכת שבילים להולכי רגל, גני משחקים,  יחד עם הרחבת בית הספר הקיים,  מסחר ותעסוקה בשילוב מגורים איכותיים. מדובר בצעד חשוב נוסף להפיכת שכונות החוף לשכונות מגורים איכותיות, הנבנות על פי הסטנדרטים אותם קבענו לבנייה החדשה בעיר. מיקום השכונות בסמוך לחוף הים, בשילוב בניה חדשה ומודרנית, יעניק לתושבים איכות חיים מהגבוהות שקיימות בעיר חיפה".

משה קורן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה ציין כי: "פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת נווה דוד בחיפה, הוא אחד הבולטים בעיר בשנים האחרונות. אנו מודים לעיריית חיפה על האמון והתמיכה המלאה".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות