banner
מתחם קדושי מצרים יהוד // צילום פרטי
מתחם קדושי מצרים יהוד // צילום פרטי

מעקב אחר שערוריית הקרקע המשלימה ביהוד מונסון: רמ"י תקצה קרקע חלופית

לפני כחצי שנה פורסם בתחקיר "מגדילים" כי פרויקט בינוי בעיר תקוע מזה 13 שנה, על רקע סירוב העירייה לאשר את התוכנית ולצופף את השכונה ולאור דרישתה להקצות לו קרקע משלימה, כפי שהתחייבה המדינה בהסכם הגג. כעת מדווחים בעירייה כי נמצאה הקרקע החלופית

 

לפני כחצי שנה פרסם "מגדילים" את תחקיר שערוריית הקרקעות המשלימות , על רקע פרויקט פינוי בינוי שנתקע בעיר יהוד במשך כ-13 שנה וכעת מודיעים בעירייה כי נמצא פתרון בדמות קרקעות משלימות אחרות שתקצה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), במקומן של קרקעות שלא היו ברות מימוש ואשר הובטחו לעיר במסגרת הסכם הגג. 

ברקע לתחקיר עמד המאבק מאחורי הבטחות המדינה לקרקע משלימה, לצד אוזלת ידם של הותמ"ל ומשרד הפנים דאז, החלטות עצמאיות שמקבלת מועצת רשות מקרקעי ישראל – אשר מצידה מבקשת מהעירייה לנצל את זכויות הבנייה במתחם טרם ניצול קרקעות מדינה, בעוד הקרקעות עצמן מצויות בכלל בהליכים משפטיים מול הבעלים ואינן זמינות לבנייה. בתוך כך, סירבה העירייה להעניק זכויות בנייה במתחם עצמו ולצופף את השכונה. בתגובה לתחקיר, הבטיחה דאז רשות מקרקעי ישראל: "נסייע לגבש מתווה אופטימלי" וכיום מפרסמת העירייה כי נמצא כאמור פתרון לסוגייה.

"לאחר משא ומתן שנמשך למעלה משנה, הצליחה ראש העיר להגיע להסכמות עם רמ"י לגבי שיווקים חדשים ברובע יהוד מערב (תמ"ל גני יהודה) ולגבי התנעת פרויקט מרכזי של התחדשות עירונית בלב העיר, שהתעכב כ-13 שנה, באמצעות קרקע משלימה שתוקצה על ידי רשות מקרקעי ישראל", כך נמסר היום מהעירייה, שם ציינו כי: "מקליס סירבה עד כה לאפשר לרמ"י לשווק שטחים ברובע החדש, עד שתיפתר סוגיית הקרקע המשלימה ליזמי ההתחדשות העירונית, שתהפוך את השקעתם לכדאית מבחינה כלכלית. השבוע הודיעה רמ"י כי תענה לדרישות אלו של מקליס".

עוד אומרים בעירייה כי: "השיווקים הצפויים בקרוב הם השיווקים הראשונים של הסכם הגג, שהתעכבו מאז חתימת ההסכם בסוף שנת 2019, בשל קשיים שונים בהם נתקלה רמ"י למול בעלי קרקע, ולאור דרישתה של מקליס להקצאת קרקע משלימה. בהתאם להחלטת רשות מקרקעי ישראל משבוע שעבר, יוקצה מגרש ספציפי בשטח יהוד מערב אך ורק לטובת קרקע משלימה לפרויקטים של התחדשות עירונית, וכן ניתנה התחייבות להקצאת 15 אחוז  מכלל השיווקים של יחידות הדיור החדשות לטובת קרקע משלימה". על פי ההסכמות, ישווקו בקרוב כ- 1100 יח"ד מתוך כ- 4500 יח"ד מתוכננות. שיווק שטחי התעסוקה והמסחר בהיקף שנקבע על ידי העירייה, יתבצע לטענת העירייה במהלך 2022. 

באשר לפרויקט קדושי מצרים – ביאקובסקי שנחשף בתחקיר "מגדילים", אומרים בעירייה כי: "הקצאת המגרש הראשון לטובת קרקע משלימה מהווה סנונית ראשונה של קרקעות משלימות, שנועדות לייצר מודל כלכלי ליזמים לטובת מימוש הפרויקט ההתחדשות העירונית הוותיק באזור הרחובות ביאקובסקי, הרצל וקדושי מצרים. הצוותים המקצועיים של רמ"י, העירייה והיזם ייפגשו במהלך החודש הקרוב על מנת לסכם את פרטי התכנון השונים וכפועל יוצא מכך את הכמות המשוערת הנדרשת של קרקע משלימה".

ראש העיר יהוד מונוסון, יעלה מקליס: "מדובר בבשורה ענקית לעיר ובמיוחד לדיירי מתחמי פינוי בינוי בכל העיר, ולזוגות צעירים. הסימון של חלקה לקרקע משלימה, יצור את ההתכנות הכלכלית/פיזית של מתחמי ההתחדשות העירונית ביאקובסקי, קדושי מצרים הרצל והוצאתם לפועל. האישרור של רמ"י לגבי התחייבותה לקרקע המשלימה למתחמים נוספים מאפשרת לקדם גם אותם. בנוסף רשות מקרקעי ישראל תעביר לעירייה מקדמות משמעותיות שיאפשרו לנו להמשיך לפתח תשתיות נוספות בעיר הקיימת, בנוסף לאילו שמבוצעות בימים אילו (כגון פארק תל יהוד, פארק ליד אולם ששון, רחוב בר סימנטוב ועוד) שטחים ירוקים נוספים ולהתחיל בעבודות הפיתוח בשטח החדש (גני יהודה)(תמל/1041). למרות הקשיים השונים שעלו במהלך הדרך, נותרנו נחושים לדאוג לתכנון אורבני התואם את הצרכים של העיר, ועתה התכנית עומדת להתממש כפי שהבטחתי. נמשיך לפתח את העיר יחד עם הנהלת העיר בצורה מתוכננת ומתחשבת לטובת העיר כולה, דיירי מתחמי הפינוי בינוי, שטחים ירוקים, תשתיות, מבני ציבור וחינוך ומתן אפשרויות מגורים בנות השגה". 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות