banner
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "תמ"א 38 זו לא התחדשות עירונית"

דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון: "יש אלטרנטיבה נכונה מעבר לחלופה של תמ"א 38". המאבק על עתיד תמ"א 38 נמשך

מגדילים 01.07.2021

הדברים נאמרו ביום עיון שנתי של משרד עורכי הדין אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', בהובלת עו"ד איל מאמו, אשר שוחח עם זילבר במסגרת הדיונים על תמ"א 38. "ברור לנו שמבחינה תכנונית היא לא טובה, אנחנו נפגוש את השרה ונעבוד על כך", אמרה זילבר, "יש אלטרנטיבה נכונה מעבר לחלופה של תמ"א 38 והיא נותנת משהו חדשני הכוללת תכנית והיתר. מה שצריך לעשות הוא התחדשות עירונית, לא של תמ"א 38, אלא חידוש של העיר. דיברנו על צמיחה מ- 9 מיליון אזרחים ל-16 מיליון. צריך להבין שמטרו כשסביבו יש תמ"א 38 זה לא יעיל, צריך התחדשות עירונית הרבה יותר אינטנסיבית שנותנת אלטרנטיבה אמיתית". 

במושב אחר באותו יום, אמר ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי: "תמ"א 38 זו לא התחדשות עירונית, זו מקסימום התחדשות בניינית. משרדי הממשלה רוצים אותה כי היא נותנת עוד יחידות דיור. צריך למצוא פתרונות חלופיים, יש כאלה וצריך לקדם אותם. תזכיר 128 לא צריך לקחת יותר מחצי שנה בכנסת". 

ברקע לדברים עומדות הצהרות רשמיות ולא רשמיות של שרי הממשלה לבחינת הארכת תמ"א 38 ומנגד קריאות התנגדות, שאת הבולטת שבהן סיפק ראש עיריית תל אביב.

איל מאמו ודלית זילבר // צילום: אבי בהרי
איל מאמו ודלית זילבר // צילום: אבי בהרי

זילבר התייחסה עוד לנושא תשתיות התחבורה, ואמרה כי: "יש משבר ביצוע חמור בתחום התשתיות. גם בהיבט של יחידות הדיור שאישרנו יש משבר עצום בתחום התשתיות. צריך לתת כסף וחייבים לבצע. נושא הביוב למשל לא מקבל מענה אופטימלי לייצר פתרונות ביוב. ובטח כאשר מדברים על תחבורה, ותחבורה ציבורית. אנחנו יודעים לאשר גם באיכות וגם במהירות. אבל צריכים את התכנון. מה שמגיע אלינו, אנחנו מאשרים. רק תביאו תכניות. התכניות יאושרו, התחייבנו ואנחנו עומדים בלוחות זמנים. כל שנשאר זה לבנות ולהעביר את חוק המטרו. כמו כן, עירוב שימושים, לשם אנחנו הולכים. בעבודה שעשינו היום במסגרת בחינת התשתיות במטרופולין תל אביב ראינו שהעיר לא עומדת בסטנדרט. הבעיה העיקרית בארץ היא בתשתיות המטרופולוניות. הכל צריך לבוא עם עירוב שימושים ותכנון הרבה יותר נכון. ההתחדשות העירונית והאינטנסיביות שלה לא יוכלו לקרות אם לא תהיה תכנית מטרו סדורה ותחבורה ציבורית."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות