banner
צילום עמותת שומרים על דניה
צילום עמותת שומרים על דניה

חיפה: כ-750 תושבים הגישו התנגדות לתוכנית "דניה הירוקה"

עו"ד הלן דורפמן, יו"ר עמותת התושבים "שומרים על דניה": "התוכנית לא רלבנטית והיא  על גבול זלזול בחיי אדם. בתוכנית נפלו פגמים תכנוניים משמעותיים  שלא מאפשרים כיום לאשר את התוכנית במתכונתה הנוכחית"

צילום עמותת שומרים על דניה

כ- 750 תושבים הגישו התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה,  בשם עמותת שומרים על דניה, בבקשה לדחות על הסף את תכנית "דניה הירוקה"  המופקדת, זאת לטענתם "עקב שורת פגמים מהותיים שנפלו בתוכנית".  

התוכנית המופקדת משתרעת על שטח של כ-107 דונם בפאתי פארק הכרמל וכוללת 226 יחידות דיור, מרכז מסחרי, מבנה ציבור ומלון. בעיקרי ההתנגדות נטען כי התוכנית חורגת  מהוראות תוכנית המתאר הכוללנית חפ/2000 לעיר חיפה, שפורסמה למתן תוקף לפני מספר חודשים. בין היתר, נטען כי התוכנית הכוללנית קובעת כי יחידות הדיור בכל מגרש לא יעלו על 2 יח"ד וכי בתוכנית המופקדת מוצעות 4 יח"ד לכל מגרש, למעט שלושה מגרשים.

לטענת עורכי דין ענת בירן, אפרת לרנר ודורון שי ממשרד ענת בירן, המייצגים את המתנגדים ועמותת שומרים על דניה: "התוכנית המופקדת היא תוכנית אשר משנה סדרי עולם, פשוטו כמשמעו, וספק אם הופקדה אי פעם תוכנית אשר כל כך מנותקת מסביבתה הקרובה בכל היבט אפשרי, החל בהיבט התכנוני וכלה בהיבט הסביבתי. מדובר בתוכנית אשר חלה על שטח רגיש בעל איכות נופית וסביבתית ראשונה במעלה. שטח, שהוא בפועל, כר ירוק נרחב  המהווה חלק אינטגרלי מפארק הכרמל בשלל היבטים". 

עוד נטען בהתנגדות כי למעשה  שטח התוכנית  המופקדת מסומן  בתוכנית הכוללנית  כשטח למגורים, אולם אין הכרח  כי שטח התוכנית אכן ישמש למגורים בפועל. בעמותת שומרים על דניה טוענים כי: "מדובר בשטח בעל איכויות סביבתיות ונופיות  גבוהות ביותר אשר מתחבר ישירות לפארק הכרמל ועצם פיתוחו רק ממשיך את מגמת הזחילה של הפיתוח לשולי העיר הטבעיים בעוד שהתרומה שלו  לעירוניות ככלל ולעיר חיפה בפרט מועטה". כמו כן, נטען להעדר הסדרי תחבורה מתאימים. 

עוד נטען בהתנגדות כי אישור התכנית המופקדת, "מהווה תקדים בעייתי לפיו, גם זמן קצר, לאחר אישורה של תכנית כוללנית, עלול להיווצר 'מירוץ' תכנוני פסול בין ועדות מקומיות המקומית אשר תבקשנה לתכנן בתחומן, על פי סמכותן, ובין הוועדה המחוזית שיכולה בכל עת להוות מכשיר תכנוני עוקף וועדה מקומית וזאת בניגוד למטרות החוק". 

עו"ד הלן דורפמן, יו"ר עמותת שומרים על דניה, מסר כי: "התוכנית לא רלבנטית והיא  על גבול זלזול בחיי אדם. בתוכנית נפלו פגמים תכנוניים משמעותיים שלא מאפשרים כיום לאשר את התוכנית במתכונתה הנוכחית. אנו מבקשים שלא לקבל החלטות המהוות סוג של קריאת תיגר ומסכנות את חיי התושבים במקום. אני גאה במאות משפחות הרבות משכונת דניה שהצטרפו ועומדים מאחורי מטה המאבק של עמותת שומרים על דניה. מהלך ההתנגדות נגד תוכנית דניה "הירוקה" הוא מהלך חסר תקדים מסוגו  בדרך התארגנות מכובדת ולגיטימית לעצור, לעשות חושבים מחדש כלומר: להחזיר את התוכנית לוועדה המקומית ולגנוז אותה במתכונתה הנוכחית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות