banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

קבוצת עוגן מצטרפת לקרן ההלוואות בערבות המדינה

מלכ"ר יעניק הלוואות בערבות המדינה: קבוצת עוגן מצטרפת ל-11 גופי מימון נוספים שפועלים בקרן, וצפויה למקד את עיקר הסיוע בהלוואות לעסקים קטנים ולמלכ"רים

משרד האוצר אישר כי קבוצת "עוגן", המונה חמישה ארגונים פיננסיים-חברתיים ללא מטרת רווח, תוכל להעמיד הלוואות בערבות מדינה לעסקים ולמלכ"רים שנפגעו ממשבר הקורונה במסגרת פעילותה של קרן ההלוואות הייעודית בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

הצטרפותה של "עוגן" לקרן תאפשר להעמיד אשראי נוסף לעסקים קטנים ומלכ"רים נוספים במשק, ותאפשר ל"עוגן" לגייס מקורות הון נוספים מיחידים וגופים פילנתרופים, משקיעי Impact וגופים מוסדיים. אשראי זה בערבות מדינה יועמד על ידי "עוגן" בריבית אחידה של פריים + 1.5% ללא הבדל בין עסק לעסק ובין עמותה לעמותה, והוא יתווסף להלוואות שהועמדו על ידי "עוגן" במהלך חודש יולי בסכום כולל הגבוה פי חמישה מאשר בחודש ממוצע טרום המשבר. במסגרת פעילותה של קרן הלוואות שהוקמה עם תחילתו של המשבר בסוף חודש מרץ, אושרו עד כה הלוואות למעל 45 אלף עסקים בישראל, בסכום כולל של כ- 16.3 מיליארד שקל. 

"עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, המחזיקה כיום ברישיון אשראי מורחב מרשות שוק ההון והיא בתהליך מול בנק ישראל להפוך לבנק החברתי הראשון בישראל ללא כוונת רווח. מיום היווסדה בשנת 1990 העניקה עוגן כ-65,000 הלוואות בסכום של למעלה מ 1.3 מיליארד שקל. במהלך משבר הקורונה, גייסה קבוצת עוגן מתורמים כ 140 מיליון שקל במטרה להעניק הלוואות בתנאים נוחים במיוחד לעסקים, מלכ"רים ויחידים שנפגעו מהמשבר. הונה של הקבוצה עומד על כ 400 מיליון שקל, וכיום היא פועלת לגייס 100 מיליון שקל נוספים במטרה להגיע ל-500 מיליון שקל שיוקצו להלוואות לאוכלוסיות החלשות", כך מציינים בקבוצה.

שגיא בלשה // באדיבות: קבוצת עוגן
שגיא בלשה // באדיבות: קבוצת עוגן

שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת "עוגן": "העובדה שעוגן פועלת ללא כוונת רווח מאפשרת לנו להתמקד בעצמאים, בעסקים זעירים ולמלכ"רים אשר הבנקים סירבו להעמיד להם אשראי משיקולים עסקיים של ריווחיות. אני מאמין שכך נגשים את המטרה שלשמה הועמדו ערבויות המדינה מלכתחילה. נותני אשראי אחרים מעניקים הלוואות בערבות מדינה לעסקים שיש להם מחזור מכירות שנתי של 100 מיליון שקל, אנחנו נותנים הלוואות לאלו שמחזור המכירות השנתי שלהם עד 5 מיליון שקל והם הנפגעים העיקריים מהמשבר".

אופיר עזורי // באדיבות: קבוצת עוגן
אופיר עזורי // באדיבות: קבוצת עוגן

אופיר עוזרי, יו"ר קבוצת "עוגן": "על אף העובדה שאנו מעניקים אשראי לעסקים שמוגדרים על ידי הבנקים כלווים בסיכון גבוה, שיעור החוב האבוד בעוגן הוא מזערי. אנשים יודעים להעריך את ההלוואות שניתנות להם מתוך כוונה לסייע, מעריכים את העובדה שמקורן של ההלוואות בתרומות ועושים הכל כדי להחזיר את חובם ולאפשר לנו להעניק את הכספים כהלוואות ללווים חדשים שזקוקים לכסף. אנו שמחים שמשרד האוצר מכיר במקצועיות החיתום בקבוצת עוגן ובחשיבות עבודתה". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות