banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

מה היו התגובות להארכת תמ"א 38 בענף הנדל"ן?

היו שבירכו והיו שכעסו על עיכוב בקבלת ההחלטות, שייתכן ומנע מיזמים לצאת לדרך עם פרויקטים חדשים – כל התגובות להחלטה להאריך את תמ"א 38 בשנה נוספת

יהודה הרציג, בעלים ומנכ"ל קבוצת הרציג נדל"ן: "אני מברך את המועצה הארצית על ההחלטה להאריך את תכנית תמ"א 38. בהיעדר חלופות, ובהינתן המצב הבטחוני ורעידות האדמה הפוקדות אותנו לאחרונה באופן תדיר, על כל רשות לעשות את מירב המאמצים בכדי להביא להנעה של יותר פרויקטים. באחריות המדינה וגם באחריותנו היזמים לקדם ציבור נרחב יותר של דיירי הבניינים הותיקים לעבר דירות וסביבות מגורים בטוחות וחדשות".

יהודה הרציג // צילום: דרור סיתהכל
יהודה הרציג // צילום: דרור סיתהכל

ניב רום, מנכ"ל כנען התחדשות עירונית מקבוצת כנען: "מברך על ההחלטה המושכלת להאריך את תקופת התמ"א וכל עוד לא תמצא או תאושר חלופה אחרת יש להמשיך באותה המתכונת, שכן בסך הכל מדובר בתכנית ראויה המאפשרת חידוש הבניינים וחיזוקם או בנייתם מחדש שאינה במסגרת תכנית פינוי-בינוי שלא תמיד אפשרית. בכל מקרה חשוב שמקבלי ההחלטות לא יפגעו במי שכבר החלו בתהליכים מול הרשויות, דיירים ויזמים, שכן מעבר להיבט הכלכלי מדובר בסופו של דבר במהלך המציל חיים ומונע פגיעה בחיי אדם הן בהיבט הבטיחותי והן בהיבט הבטחוני לאור איום הרקטות שלצערנו כבר הגיע כמעט לכל חלקי הארץ".

ניב רום // יחצ
ניב רום // יחצ

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים: "מזכיר לי את אגדת בגדי המלך החדשים של אנדררסן. משחקים בנדמה לי. להרגיש עם אבל להיות בלי. הלא רק קבלת היתר לוקחת שלוש שנים לפחות, אז תמצאו לי יזם אחד שיהמר על התחלת פרוייקט בגלל הארכת התמ"א בשנה?
חבל, כי ב-2018-9, ערב משבר הקורונה, היה זינוק בפרוייקטים של תמא 38 ומנהל התכנון במו ידיו הצליח לעצור את התכנית, זאת ללא חלופה מתאימה למרות שחלפו מאז שלוש שנים תמימות".

רוני מזרחי // עזרא לוי
רוני מזרחי // עזרא לוי

ינון סבג, סמנכ"ל קבוצת אמבסדור: "כל עוד אין חלופה ראויה לתמ"א 38 ההחלטה להארכת התכנית נכונה מפני שהיא נותנת ודאות ויציבות לפרויקטים שכבר נמצאים בתהליך.
עם זאת אני לא חושב שההחלטה נותנת באמת פתרון לעליות המחירים ולביקושים הגבוהים, בטח במרכז הארץ כי מדובר במלאים קטנים יחסית. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבאזורי פיתוח שבהם יש תכנית לרכבת הקלה או תשתיות נוספות מתחדשות, אישורים של תכניות במסגרת תמ"א 38 במקרים מסוימים עלולים לתקוע תכנית רחבה יותר של התחדשות".

ינון סבג // צילום: תומר שלום סטודיו תומאס
ינון סבג // צילום: תומר שלום סטודיו תומאס

ישראל אברמוב, יו"ר קבוצת פרקש יזמות נדל"ן: "אנחנו מופתעים בכל פעם מחדש מהדיסונאנס העצום בין ההצהרות על חשיבות חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה לבין העובדה שרובם המכריע של בנייני מדינת ישראל, קל וחומר בפריפריה, הינם ללא ממד"ים וללא מקלטים זמינים. הארכת התמ"א בעוד שנה אחת בוודאי לא תפתור בעיה לאומית אקוטית זו".

ישראל אברמוב // יח"צ
ישראל אברמוב // יח"צ

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות