פרסמו אצלנו: *5931

קבוצת העדכונים בוואטסאפ

מגדילים פודקאסט

שלחו לנו דוא״ל

המאבק על תוכנית הענק בהוד השרון: נמחקה העתירה נגד העירייה

במרכז הפרשה עומדת חטיבת קרקע יקרה בשטח של כ-1,288 דונם בצפון העיר. היזמים טענו ל"גרירת רגליים", העירייה: "נמשיך לפעול לטובת פיתוח נכון ואחראי"

השופט מוטי פירר // צילום: הרשות השופטת
השופט מוטי פירר // צילום: הרשות השופטת

בית המשפט המחוזי מרכז מחק בשבוע שעבר עתירה מנהלית שהגישו יזמים ובעלי קרקעות נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד השרון, זאת לאחר שהוועדה המקומית קיימה דיון והכריעה בהתנגדויות לתוכנית הענק בצפון הוד השרון.  

במרכז הפרשה עומדת חטיבת קרקע יקרה בשטח של כ-1,288 דונם בצפון העיר, המוכרת כ"מתחם 531" (תוכנית הר/1202). למרות שהתוכנית הראשית למתחם אושרה כבר בשנת 2015, היא כללה "תנאי מתלה" שמנע מתן היתרי בנייה עד לאישורה של תוכנית מפורטת הכוללת טבלאות איחוד וחלוקה. העותרים – ביניהם החברות "רבקה ובופ נכסים בע"מ" ו"א.ב ברזיל ישראל נדל"ן בע"מ" – טענו כי מאז 2015 שקעה הוועדה המקומית ב"תרדמת חורף" עמוקה ונמנעה מקידום התוכנית הנגזרת הנדרשת.

המתיחות הגיעה לשיאה בינואר 2025, כאשר יו"ר הוועדה המחוזית קבע כי התוכנית טעונה את אישור שר הפנים, כיוון שאינה עומדת בהוראות הציפוף הארציות (תמ"א 35/4). 

העותרים טענו כי במקום להתמודד באופן ענייני עם החלטת הדרג המחוזי, בחרה הוועדה המקומית בטקטיקה פסולה של "שב ואל תעשה" כדי להתריס נגד מדיניות השלטון המרכזי. לדבריהם, הקיפאון התכנוני הפך אותם ל"בני ערובה" וגרם לנזקים כלכליים שנאמדו במאות מיליוני שקלים.

בעתירתם ביקשו היזמים מבית המשפט להורות לוועדה המקומית להכריע בתוכנית בתוך 60 ימים, או לחלופין – להורות לוועדה המחוזית "ליטול את סמכויותיה" של הוועדה המקומית ולהכריע בתוכנית בעצמה. 

אולם, מאז הגשת העתירה חלה התקדמות משמעותית בהליכים הסטטוטוריים: הוועדה המקומית קיימה ישיבת התנגדויות ואף נתנה החלטה בהן. לאור התפתחות זו, הסכימו הצדדים כי המשך הדיון בעתירה התייתר והסעד העיקרי הושג. בפסק הדין שניתן ביום חמישי האחרון, מחק השופט מוטי פירר את העתירה. בסוגיית הוצאות המשפט, החליט השופט כי כל צד יישא בהוצאותיו. השופט ציין כי בהחלטתו שקל, בין היתר, את תסכולם המובן של העותרים מהליכי התכנון שנמשכו שנים ארוכות, אל מול מורכבותה של התוכנית. כמו כן, הדגיש השופט את החשיבות בשימור יחסי האמון ושיתוף הפעולה בין היזמים לרשויות התכנון להמשך הדרך. 

מעיריית הוד השרון נמסר כי: "בית המשפט קבע כי העתירה התייתרה וכי אין להמשיך ולדון בה ואף סירב לבקשתם של העותרים להוצאות.  ההליכים התכנוניים בוועדה המקומית וההחלטות שהתקבלו ביחס להתנגדויות השונות, נעשו באופן מקצועי וראוי, תוך שקילת שיקולים תכנוניים מקצועיים, ולכן טוב עשה בית המשפט שהחליט שלא להמשיך לדון בעתירה המיותרת. עיריית הוד השרון תמשיך לפעול לטובת פיתוח נכון ואחראי של העיר, עם תמהיל מגורים נכון ועירוב שימושים שייתן מענה מרקמי נכון וישמר את מעמדה של הוד השרון כעיר המובילה והמבוקשת בשרון במגורים, קהילה ועסקים."

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מכירים מישהו שצריך לקרוא את הפוסט? שתפו אותו. ?

נשמח לדבר אתך
נגישות