banner
ח"כ רועי פולקמן - ועדת הרפורמות // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"
ח"כ רועי פולקמן - ועדת הרפורמות // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"

'חוק השמאים' לוועדת שרים

וועדת השרים תדון בהצעת החוק ״חופש בחירת שמאי במהלך רכישת דירה״,  אשר צפויה לפתוח את רשימת השמאים אותם מציעים הבנקים

תמונה: ח"כ פולקמן // צילום יחצ באדיבות דוברות "כולנו"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א׳ הקרוב בתיקון לחוק הבנקאות, אשר יזמו במשותף חברי הכנסת עמיר פרץ (המחנה הציוני) ורועי פולקמן (כולנו). על ההצעה חתמו גם עשרות ח״כים נוספים מהקואליציה והאופוזיציה.

ההצעה תאפשר לרוכשי דירות לקבל חוות דעת מצד כל שמאי מוסמך ותשים סוף למצב בו עתידם של זוגות צעירים ייקבע על פי חוות דעת של מספר שמאים מצומצם מתוך רשימות סגורות של הבנקים.

"כיום, הבנק מספק לרוכשים רשימת שמאים סגורה, מצומצמת ונפרדת משאר הבנקים, כך שאם הרוכש מבקש לשפר את תנאיו ולעבור לבנק מתחרה – הוא נאלץ להזמין שומה חדשה משמאי שמשוייך לבנק אחר. מצב זה שקול לרכישת רכב משומש, כאשר רק לאחר הקניה הרכב נבדק. הצעת החוק תעודד את הציבור לקבל חוות דעת שמאית בטרם הרכישה, דבר כשלעצמו יכול לשפר משמעותית את יכולת המיקוח של הקונה ולהוריד את מחירי הדיור", נמסר מיוזמי החוק.

ח"כ עמיר פרץ (המחנ"צ), מסר כי: ״אישור ההצעה יבטיח שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה בהתאם לסטנדרטים של שקיפות ותחרותיות, כך שהעסקה החשובה ביותר בחייה של משפחה תתבצע בתנאים הטובים ביותר האפשריים בישראל״.

יו"ר סיעת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן, אמר: ״זה נכון להציב סטנדרטים של שקיפות ותחרותיות, בעיקר אם הם לבסוף יוכלו להקל על זוגות צעירים לרכוש דירה. מדובר בצעד נוסף לשיפור התחרותיות, שיכול גם לחסוך לרוכשים עד עשרות אלפי שקלים ברכישת דירה"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות