banner
ארכיון // מגדילים
ארכיון // מגדילים

כיצד היזמים יכולים לייצר ודאות וביטחון לדיירים במתחמי התחדשות עירונית?

הדייר הממוצע לא מדבר את השפה הנדל"נית והוא ניצב בפני השינוי המשמעותי ביותר בחייו: בכירי קבוצת יוסי אברהמי מספרים על האתגרים של הדיירים בפרויקטיי פינוי בינוי ומסבירים כיצד היזם יכול לסייע להם להתמודד איתם

מירב דוסטר 22.08.2022

דיירי בניינים בהליך פינוי בינוי עוזבים את השכנים ואת חיי החברה למספר שנים, לעיתים אחרי עשרות שנים בהן התגוררו באותה דירה, ויש להם לא מעט חששות לגבי הדירה אליה יכנסו עם שובם לבניין המחודש. בין היתר, שתתאים לצרכיהם בהתחשב בכך שהשנים עוברות – ועם הזמן גם הצרכים שלהם משתנים.

"כבר משלב הפינוי, הדיירים עוזבים את דירתם ועוברים לגור בשכירות במקום שאינו הסביבה הטבעית שלהם, לפרק זמן לא מבוטל של תקופת הבנייה", מסבירה לירז זמשטיין, סמנכ"לית התחדשות עירונית ופיתוח עסקי בקבוצת יוסי אברהמי, "ומלווה אותם חשש שהקבלן לא יעמוד בהתחייבויות שלו כלפיהם מכל סיבה שהיא. כמו כן, יש לא מעט שיקולים של האוכלוסייה המבוגרת שלא רואה את עצמה צולחת את הדרך הזו ולעיתים מעדיפה להישאר בדירה הישנה, דבר שהוא בלתי אפשרי בפרויקטים מסוג זה".

לירז זמשטיין // צילום: ענת קזולה
לירז זמשטיין // צילום: ענת קזולה

צחי דידי, מנכ"ל קבוצת יוסי אברהמי, מוסיף כי: "ברוב הפעמים מדובר בנכס היקר ביותר שיש לדיירים. על כן, יש לתת להם את היחס המתאים, לשבת ולהסביר להם על התהליך מתחילתו ועד סופו, לשתף אותם בכל שלב ושלב, להבין את צרכיהם ולהתחשב בהם לאורך תהליך התכנון כולו. פעמים רבות ישנם דיירים עם מוגבלויות או צרכים אחרים שיש לקחת בחשבון. נוסף על כך, גם בעת הפינוי יש לעזור לדייר במציאת דירה חלופית ראויה, לוודא כי התהליך עובר ללא קשיים ולסייע ככל שניתן".

צחי דידי // יחצ
צחי דידי // יחצ

לדברי זמשטיין, וודאות, ביטחון, שקיפות ושיתוף הם הדברים העיקריים שעל היזם להעניק לדייר, לאורך כל הדרך. "לכן, אצלנו בקבוצת יוסי אברהמי פתחנו גישה למערכת שיתוף ייחודית עם גישה באפליקציה בנייד ובאתר האינטרנט, כך שבכל פרק זמן הדיירים יכולים לראות את סטטוס הפרויקט ולהפנות אלינו שאלות – ואנו משיבים להם. כמובן שלדיירים שאין גישה לטכנולוגיה או למדיה, נציג הדיירים מטעמנו מנגיש עבורם את המידע הנדרש בכל האמצעים המקובלים, כולל הפצת עדכונים בשפתם של הדיירים. בנוסף, אנו עוקבים אחרי שאלונים שהדיירים מילאו בנוגע לצרכים ולרצונות העתידיים שלהם: לדוגמא, דייר שזכאי לקבל דירת 4 חדרים ומעוניין בדירת 5 חדרים במקומה, או שרוצה לעבור לדירת 3 חדרים, אנו מאפשרים זאת, כך שלמעשה קבוצת יוסי אברהמי מעניקה יחס אישי וגמישות לצרכי הדיירים כבר מרגע ההסכם ועד מסירת הדירה – והכול תחת קורת גג אחת". 

אך גם היזם ניצב מול לא מעט אתגרים לאורך חיי הפרויקט, בין היתר לרכוש את אמון הדיירים, ללוות אותם ולהוות אוזן קשבת לצרכיהם המגוונים והרבים לאורך כל התהליך. "לא פשוט לרכוש את האמון שלהם", מספר דידי, "אך כשהם לומדים להבין לאיזו חברה הם עתידים להגיע, ונוכחים לדעת עד כמה אנו משפחתיים ועד כמה אנו נוהגים בשקיפות מלאה, זה בונה את האמון שלהם. אנחנו משתפים ומעבירים מידע לאורך כל הדרך, מקיימים כנסים ופגישות עם הנציגות, בחגים כל הדיירים מקבלים מאיתנו שי ויש נוכחות בולטת שלנו בשטח, ישנן אפילו קבוצות וואטסאפ עם הנציגות". 

זמשטיין מציינת כדוגמא פרויקט התחדשות עירונית שהקימה הקבוצה ברמת גן. הפרויקט מאוכלס מזה כארבע שנים ומהווה דוגמא למודל בו הקבוצה הייתה קשובה לצרכי הדיירים לאורך כל התהליך. "מדובר בפרויקט הריסה ובניה מחדש. בבניין התגוררה אוכלוסייה מבוגרת – ואנו באנו לקראתה לאורך כל הדרך. עזרנו לדיירים במציאת דירה חלופית שתהיה כמה שיותר קרובה לדירה שפינו, נתנו להם שירותי אריזה, פריקה והרכבה ויצרנו מקסימום נוחות עבורם. הם היו שבעי רצון מההירתמות שלנו והמליצו עלינו לדיירים אחרים – כך שבסופו של דבר הם הפכו לשגרירים מצוינים של קבוצת יוסי אברהמי".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות