banner
פרויקט THE LAKE ברמת גן של צמח המרמן וסרוגו // הדמיה: 3division
פרויקט THE LAKE ברמת גן של צמח המרמן וסרוגו // הדמיה: 3division

"המלחמה בין היזמים לרשויות חייבת להסתיים"

כך אומר ל"מגדילים" רן בן אברהם, המשנה למנכ"ל חברת צמח המרמן, אשר מצהיר כי בשנים הקרובות תשקיע החברה כ-50% מפעילותה בהתחדשות עירונית: "צריך לפרק ולהרכיב מחדש את מרכזי הערים עם תוספת משמעותית של יחידות דיור – צמח המרמן תהיה שם כשזה יקרה"

חברת צמח המרמן מזוהה בציבור הרחב בעיקר עם ראשיה – היו"ר אבי בן אברהם והמנכ"ל חיים פייגלין. אולם אחד האנשים הדומיננטים בה, ממייסדיה ומבעלי גרעין השליטה, הוא רן בן אברהם, בנו של אבי, שבתפקידו הנוכחי מכהן המשנה למנכ"ל החברה.

בן אברהם הבן (52), בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאמריקן קולג' בלוס אנג'לס ותואר הנדסאי תעשייה וניהול מבית הספר להנדסאים באוניברסיטת תל אביב, החל את דרכו בחברה כמנהל פרויקטים באתרי הבנייה ולאחר מכן כמנהל תחום השיווק, ומשם טיפס בסולם התפקידים. מזה שש שנים הוא מוגדר כאחראי על תחום השיווק והייזום, הכולל בין היתר את מיזמי ההתחדשות העירונית – תחום שלדבריו יתפוס בשנים הקרובות נתח גדל והולך מפעילות החברה.   

רן, איזה מקום יש לתחום ההתחדשות העירונית בתוכניות הצמיחה של החברה?
"בתוכניות לשנים הקרובות צמח המרמן מתכוונת להקדיש לפחות 50% מפעילותה לפרויקטים של התחדשות עירונית במרכזי ערים. אנחנו בחברה מאמינים שאת מרכזי הערים בישראל צריך לפרק ולהרכיב מחדש עם תוספת משמעותית של יחידות דיור, שכן עתודות הקרקע הולכות ונגמרות ואין אופציה אחרת להגדלת היצע הדירות. 

"צמח המרמן תהיה שם כשזה יקרה, ולשמחתנו גם יש לנו יתרון עצום בעולמות האלה. הניסיון שלנו בהקמת פרויקטים מעורבי שימושים, שכוללים מגורים לצד מסחר ומשרדים כולל מוסדות עירייה, גנים וכדומה, עולה בקנה אחד עם התוכניות של מוסדות התכנון להצפת השוק בפרויקטים מתחמיים שישנו מהיסוד את מרכזי הערים".

מה דעתך על עיקרי התוכנית החלופית המוצעת לתמ"א 38? היא תצליח להאיץ את הפעילות ולהביאה גם לפריפריה?
"אני חושב שהתוכנית טובה בעיקרה. הגדלת זכויות הבנייה, תוך קביעת שונות בין אזורים גאוגרפיים היא נכונה, כי בתמ"א כיום אפשר להוסיף רק שתי קומות לבניין, מה שהופך את ההתחדשות בפריפריה למשהו לא כלכלי עבור היזמים. גם הרעיון של הקמת שטחי ציבור חלף היטלי השבחה הוא נכון, וקורה כבר כיום בפרויקטים של פינוי-בינוי שכוליים 'מטלות ציבוריות'. 

"באופן כללי הכיוון 'המתחמי' שאליו הולכת ההתחדשות העירונית הוא מתבקש באזורים אורבניים עמוסים, וחייב גם לכלול עירוב שימושים של מגורים לצד מוסדות ציבור. הניסיון שלנו בחברה מלמד שגן ילדים או קופת חולים בקומת הקרקע ממש לא פוגעים בביקוש לדירות שבקומות העליונות. כך יהיה בפרויקט כורזין שלנו, בפרויקט בצלאל וגם בפרויקט ווייט סיטי בנווה צדק, שם מכרנו דירות בלמעלה מ-150 אלף שקל  למ"ר.

"הבעיה הכי גדולה היום של ההתחדשות העירונית היא העוינות בין הרשויות המקומיות ליזמים, שגורמת לאי-ודאות בענף. המלחמה הזאת חייבת להסתיים. ברגע שכולם יבינו שההתחדשות היא אינטרס משותף של כולם, אז תהיה ודאות וכולם ירוויחו. בקרוב, כשכל פרויקט יכלול גם היבטים ציבוריים או מסחריים שמניבים ארנונה גבוהה, אני מאמין שהעיריות ייטו יותר לשתף פעולה". 

צמח המרמן, שתציין השנה 25 שנים להקמתה, פועלת במגוון ענפי נדל"ן וממקדת את פעילותה בגבולות ישראל. עד היום השלימה החברה 101 פרויקטים, הכוללים 8,711 יחידות דיור ו-355  אלף מ"ר של שטחי מסחר, בהיקף של כ-4.8 מיליארד שקל. 

רן בן אברהם // צילום: L-Studio
רן בן אברהם // צילום: L-Studio

איזו חשיבות יש להיותכם חברה ציבורית בכל הקשור להתנהלות מול הדיירים?
"כשבעלי דירות בוחנים אם לבחור בנו כיזם בפרויקט, העובדה שאנחנו חברה נסחרת בבורסה בתל אביב וכן חברה שגם תבצע בעצמה את הבנייה של הפרויקט, נותנת להם 'ראש שקט', מאחר שכחלק מזה אנחנו מחויבים בשקיפות מלאה. גם בלי החובה הזאת, מה שאיפיין אותנו תמיד זה הניגודיות בין היותנו אחת החברות הגדולות בענף היזמות הישראלי לבין היחס האישי שאנחנו מעניקים ללקוחות, כאילו היינו חברת בוטיק קטנה. כל בעל זכויות יכול לדבר עם ראשי החברה כמעט בכל זמן. זה נובע מהתפישה שלנו שכל דייר הוא עולם ומלואו, ולא רק מספר דירה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות