banner
אזור התעסוקה של בני ברק וקומפלקס הכשרת היישוב // הדמיה: VIEWPOINT
אזור התעסוקה של בני ברק וקומפלקס הכשרת היישוב // הדמיה: VIEWPOINT

הנדל"ן המניב:" אזורי תעסוקה שמותאמים לסביבת ההייטק יתמלאו מהר מאוד"

עלייה משמעותית נרשמה באכלוס בנייני קלאס B  בתל אביב, שהגיעה באזורים המבוקשים לכ- 10%. אזורי התעסוקה בשרון "חזרו לשגרה" ורושמים בקלאס A עליות חדות, כך עולה מנתוני הסקר לחציון השני של 2021 שעורכת קבוצת נת"מ

קבוצת נת"מ , המספקת שירותי נדל"ן מגוונים למגזר העסקי, מפרסמת את הדו"ח החצי שנתי שערכה, הכולל נתונים על שוק הנדל"ן המניב לחציון השני של 2021. "מהשוואה לדו"ח הקודם ולנתוני החציון הראשון של 2021, עולה כי השפעת מגפת הקורונה  מאחורינו ברוב אזורי התעסוקה. אם בדו"ח הקודם כבר ראו שתל אביב יצאה מהמשבר כעת מצטרפות אליה יתר ערי גוש דן כשמקומות כמו הבורסה, הBBC ואזור השרון  מראות עליות במחירי השכירות ובאכלוסים", נמסר מהחברה.

ההערכה המרכזית בנת"מ היא כי: "במהלך2021 הגורם הדומיננטי היה הגידול בביקוש למשרדים מצד חברות טכנולוגיות. למרות המעבר לעבודה חלקית מהבית, רוב החברות לא צמצמו באופן משמעותי את שטחי המשרדים שהן שוכרות. חברות אלו גייסו בשנת 2021 סכום שיא המוערך בכ-25 מיליארד דולר. הנזילות הגבוהה בשילוב תחרות עזה על כוח אדם מיומן הובילו לביקושים חזקים ולעלית מחירי השכירות,  בתל אביב ובהרצליה פיתוח, ובמיקומים הסמוכים לתחנת רכבת או רכבת קלה".
בין הנתונים שמציג הדו"ח יש לציין עלייה משמעותית באכלוס בנייני קלאסB  בכל האזורים בתל אביב בממוצע של כמעט 5%. באזורים המבוקשים ביותר כמו  מרכז תל אביב – אבן גבירול, דיזינגוף, קרליבך- העליות באכלוס מגדלים אלה מגיע גם ל כ 10%. בהתאמה, גם מחירי השכירות למ"ר בקלאס B הציגו בתל אביב עליה של מעל 9% בממוצע.
עוד על פי הנתונים, אזורי התעסוקה בשרון "חזרו לשגרה" ורושמים בקלאס A בחציון הנוכחי עליות חדות. בהרצליה פיתוח עלו דמי השכירות למ"ר ב-9% – מ-90.31 ₪ למ"ר בממוצע ל-98.44 ₪  ובאזור רעננה דרום, כפר סבא, עלו דמי השכירות ב-2.2%,  מ-73  ₪ למ"ר ל-81.67 ₪ למ"ר בחציון השני של 2021  – עלייה של כ 11 אחוז במחירי השכירות.

אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן בחברה, אומר כי: " העליה במחירים ובעיקר בנתוני האכלוס לא רק של מגדלי הפרימיום אלא גם של מגדלי קלאס B מעידה שנגמרו כמעט כל השטחים בתל אביב. יזמים ובעלי משרדים רבים בבניינים אלה ערכו שיפוצים נרחבים על מנת להתחרות מול מגדלי הפרימיום או לעמוד בסטנדרטים של חברות ההיטק  שביצעו לא מעט עסקאות והעלו את האכלוס במגדלים אלה. 

"בשנה האחרונה אנו עדים לביקושים גבוהים בהשקעות נדל"ן, ביקושים אשר נתמכו על ידי מספר גורמים נזילות גבוהה של משקיעי הנדל"ן.  היצע זמין וזול של מימון מצד המערכת הבנקאית, הבורסה לני"ע וגופי אשראי חוץ בנקאי. גידול בפעילות המשק בכלל ובפרט בתעשיית ההייטק והלוגיסטיקה, יצר ביקושים מצד משתמשים, אשר מתחרים במשקיעים על אותם הנכסים.
"על רקע התפתחות גורמים אינפלציוניים, השקעה בנדל"ן משמשת כגידור כנגד סיכוני אינפלציה, בפרט שרוב חוזי השכירות צמודים למדד והפגת החששות מההשפעות ארוכות הטווח של מגיפת הקורונה, ואף הפנמה שהמגיפה מחזקת מגזרים מסוימים, לרבות הייטק ומסחר מקומי. כתוצאה מהגורמים אלה, נרשמה עליית מחירים חדה, לעיתים בשיעור של עשרות אחוזים, בעיקר במחירי משרדים בתל אביב וכן בנכסי תעשיה ולוגיסטיקה ברחבי הארץ".

מתחם הבורסה ברמת גן חצה את ה- 100 שקלים למ"ר
על פי נתוני החברה, ציר מנחם בגין קפץ בחציון השני של 2021 אל מול החציון הראשון ב 24 ₪ למ"ר למחירי שיא של 144 ₪ למ"ר בממוצע כאשר בחציון הראשון המחירים היו 120 ₪ למ"ר – עלייה של 20%.
עליות חדות נרשמו גם בציר יגאל אלון-  מכ- 122 ₪ למ"ר ל- 138 ₪ למ"ר בחציון השני, באזור בית המשפט  – מכ- 105 ₪ למ"ר  ל- 118 ₪ למ"ר ובמתחם הבורסה ברמת גן, שחוצה את ה- 100 שקלים למ"ר – מכ- 92 ₪ למ"ר בחציון הראשון לכ- 104 ₪ בחציון הנוכחי.
"העליות החדות באזור מנחם בגין למשל  קשורות בכניסת מספר מגדלים חדשים, שהקפיצו את המחירים באזור", אומרים בחברה, "במקרים נקודתיים בתל אביב הגיעו עסקאות גם לרמות של  200 שקלים למ"ר באזורים המבוקשים ביותר".

עוד מציינים בחברה כי: "את המגמה של מעבר חברות הייטק או פיננסים מחוץ לתל אביב בעקבות בעיית השטחים ניתן לראות  כבר בשנה – שנתיים האחרונות. אנו מעריכים כי אזורי תעסוקה כמו אזור ה BBC בבני ברק או קריית אריה בפתח תקווה, שמותאמים לסביבת ההייטק מבחינת סוג הבניינים והשירותים שהם מציעים יתמלאו מהר מאוד ברגע שהקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול בעוד פחות משנה וחצי על פי התכנון וגם מחירי שכירויות יבצעו זינוק נוסף".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות