banner
יורם אביסרור סמנכ"ל שיווק בחברת אביסרור משה ובניו // יחצ | Depositphotos
יורם אביסרור סמנכ"ל שיווק בחברת אביסרור משה ובניו // יחצ | Depositphotos

יורם אביסרור: "יימשכו המגמות העכשוויות של שוק הנדל"ן, כמו גם כל התחלואות"

"מהלכי הממשלה לא יצליחו לדעתי להביא לעצירת העלייה החדה במחירי הדירות, וגם לא להגדלה משמעותית של היצע הדירות בשוק, לפחות לא בשנה הקרובה" – יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו עם סיכום השנה והתחזית לשנת 2022

המהלך שעשה את השנה
"בשנה החולפת נראה כי הממשלה החזירה את הטיפול בשוק הנדל"ן לראש סדר העדיפויות – הציגה תוכנית דיור ל-4 השנים הקרובות שמטרתה המוצהרת היא להאיץ את שוק הדיור, ועיקריה הם זינוק בהתחלות הבנייה, גידול של מאות אלפי יחידות דיור מתוכננות, ופרסום מכרזי קרקעות לבניית מאות אלפי יח"ד. כולי תקווה שאלה לא סתם הצהרות והכרזות פומפוזיות וכי מדובר ביעדים ממשיים שהמדינה תפעל בנחישות להשגתם. 

"בנוסף, הממשלה הצהירה שהיא פועלת לקידום משמעותי של ההתחדשות העירונית בפריפריה בדמות הקצאת כ-180 מיליון שקלים לפרויקטים חדשים בערים אלה והקמת צוות ייעודי לטיפול בתחום. אם זה יקרה בפועל מדובר בבשורות טובות לפריפריה שסובלת מהזנחה רבת שנים".

הפרויקטים הבולטים שלכם בשנה החולפת?
"פרויקט "גרנד אביסרור" הנבנה בשדרות טוביהו בצמוד לגרנד קניון בבאר שבע הכולל 450 יחידות דיור על פני 4 מגדלים בני 30 קומות. בחזית הפרויקט נבנית טיילת שתתחבר לקניון "גרנד קניון" בעיר, למתחם התחנה ולמתחם הסקייט-פארק. בצמוד לפרויקט בית ספר תיכון, גני ילדים, מבני מסחר, מבני ציבור, תחבורה ציבורית וכל יתר השירותים הנדרשים. 

פרויקט "אביסרור בבאר יעקב" – מתחם מגורים יוקרתי הכולל 384 דירות ב-9 בניינים – מגדלי מגורים בני 17-19 קומות ובנייני בוטיק בני 6-7 קומות. בסמוך לבנייני המגורים ייבנו שטחי מסחר ומשרדים. הפרויקט נבנה בין פארקים רחבי ידיים ושטחים ירוקים והוא ייבנה מנגישות תחבורתית מעולה –קרבה לכבישים 44 ו-4313 ולתחנת המטרו העתידית, ובמרחק נסיעה קצר מראשון לציון. 

פרויקט גרנד אביסרור של חברת אביסרור בבאר שבע // צילום: sa צילומי אויר
פרויקט גרנד אביסרור של חברת אביסרור בבאר שבע // צילום: sa צילומי אויר

פרויקט "431 מערב רחובות " הכולל 12 מגדלים על שטח של כ-77 דונם, ובהם כ-960 יחידות דיור. 8 בניינים כבר אוכלסו במלואם, המגדלים 9-10 נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים, ובניית המגדל ה-11 כבר נמצאת בקומה השמינית". 

תחזית אישית לשנת 2022?
"אני מעריך שגם ב-2022 יימשכו המגמות העכשוויות של שוק הנדל"ן הישראלי, כמו גם כל התחלואות של השוק. מהלכי הממשלה לא יצליחו לדעתי להביא לעצירת העלייה החדה במחירי הדירות, וגם לא להגדלה משמעותית של היצע הדירות בשוק, לפחות לא בשנה הקרובה. הביקוש לדירות בישראל עולה על ההיצע והפער רק הולך וגדל. לשוק חסרות כ-190 אלף דירות נכון להיום ועם הגידול הדמוגרפי והדרישה המתגברת ליח"ד המחסור להערכתי רק יתרחב. 

"הממשלה לדעתי לא תצליח ב-2022 גם לגרום לצעירים לעזור את המרכז לטובת ערים פריפריאליות כפי שהיא היתה רוצה. כדי שזה יקרה המדינה צריכה לתמרץ משפחות שיעברו לפריפריה במענקים של 300-400 אלף שקל תמורת התחייבות למגורים של 10 שנים במקום, ובמקביל לפעול בנחישות ליצירת מגוון תעסוקתי באזורים אלה ולשפר משמעותית את תשתיות התחבורה. הממשלה צריכה גם לעודד את הקבלנים לבנות בפריפריה, ולעשות מהלכים שיגדילו את הכדאיות הכלכלית של בנייה באזורים אלה במסגרת הטיפול הכולל במצוקת הדיור בישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות