banner
ליהי סונק סמנכ"לית נכסים בקבוצת חצי חינם // צילום: עידן גרוס
ליהי סונק סמנכ"לית נכסים בקבוצת חצי חינם // צילום: עידן גרוס

ליהי סונק: "יותר עירוב שימושים נרחב באזורי תעשייה ומסחר גדולים"

על החזרה לשגרה שעשתה לנו ולה את השנה, הפרויקטים הגדולים שקידמה החברה וגם תחזית לשנת 2022: "נראה עירוב שימושים נרחב באזורי תעשייה ומסחר גדולים" ליהי סונק, סמנכ"לית נכסים בקבוצת חצי חינם מסכם את השנה החולפת

מה היה האירוע המשמעותי שעשה את השנה?
"האירוע המשמעותי ביותר לדעתי, שאפיין את שנת 2021 הוא החזרה המלאה לשגרה של המשק הישראלי. החזרה לשגרה התבטאה בשוק הנדל"ן במספר היבטים – בתחום הנדל"ן המניב והמסחרי – עם חזרתה של הצריכה הפרטית למימדיה טרום הקורונה, אנשים חזרו השנה לבקר בקניונים ובמרכזי הקניות, חזרו לבלות עם המשפחה במרכזים מסחריים גדולים ושכונתיים, וחלה פריחה מחודשת של נכסים אלו. 

"בתחום המשרדים, יותר ויותר חברות חזרו השנה לעבוד פיזית במשרד, חברות ביקשו מאיתנו להגדיל את שטחי המשרדים שהן שוכרות במגדלים שלנו, וחברות חדשות הצטרפו וגם ההתעניינות גדלה מחודש לחודש. בתחום המגורים 2021 הייתה שנת שיא במשק בכל הקשור למכירות דירות וביקושים בכל הארץ – הרוכשים הבינו שקורונה כאן להישאר ולכן היא כבר לא פקטור בהחלטה אם לרכוש דירה".

מם הפרויקטים הבולטים שקידמה החברה בשנה החולפת?
"חצי חינם נדל"ן מקדמת פרויקט מעורב שימושים בהיקף השקעה מוערך של כמיליארד שקלים וחצי ברחובות על גג המרכז המסחרי "אמריקן סיטי" שבבעלות החברה בדרום מזרח העיר. המתחם יכלול 130,000 מ"ר בנוי ו- 40,000 מ"ר חניונים עיליים לכ-1,400 חניות. יתווסף מבנה מגורים להשכרה ארוכת טווח עם 308 יח"ד, מבנה דיור מוגן לכ-350 יח"ד למגורים, מבנה תעסוקה בשטח של כ-20,000 מ"ר ותוספת של מבנה חניה. 

בנוסף, מגדל משרדים להשכרה בן 14 קומות באזור התעשייה חולון – נחתמו שלל עסקאות עם לקוחות חדשים ששכרו משרדים ועם לקוחות קיימים שהגדילו שטחים". 

פרויקט עירוב שימושים של חצי חינם נדלן ברחובות // הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
פרויקט עירוב שימושים של חצי חינם נדלן ברחובות // הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

תחזית אישית לשנת 2022?
"בשנת 2022 אני מעריכה שנמשיך לראות עלייה בצריכה הפרטית כשלאפקט הקורונה הכלכלית יש פחות השפעה. בהתאם, להערכתי נמשיך לראות פריחה בקניונים ובמרכזים המסחריים, וגם בתחום המשרדים יעלו הביקושים. 

"בתחום המגורים אני מעריכה כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות משום שהממשלה לא ביצעה עדיין צעדים ממשיים להגדלה של היצע הדירות ורוב התוכניות עד כה פעלו להורדת הביקוש או להטלת מגבלות וגזירות. תוכנית הדיור הממשלתית שהוצגה השנה לא תספיק להשפיע ב-2022 אם בכלל. 

"בקשר למגמות הצפויות בשוק נדל"ן – אני סבורה כי פרויקטים מעורבי שימושים יזכו לעדנה בשנה הבאה בכל תחומי הנדל"ן. לא רק שילוב קומת מסחר בתחתית של בניין מגורים חדש, אלא עירוב שימושים נרחב באזורי תעשייה ומסחר גדולים. פרויקטים כאלה תואמים לצרכים המשתנים של הציבור שרוצה למצוא הכל במתחם אחד, מתחמים מסוג זה נותנים מענה לא רק לתושבי השכונות הצמודות, אלא גם למבקרים שמגיעים מערים סמוכות, הם מספקים מאות מקומות עבודה חדשים, מגדילים את מלאי הדירות החדשות באזור ומעלים את ערך הדירות הקיימות – ובכך מהווים פתרון מסוים לבעיות רבות שהמדינה רוצה לפתור בכל הקשור למצוקת הדיור בישראל. 

"בנוסף, אני מעריכה כי שוק השכירות לטווח ארוך ימשיך להתפתח ועשוי להוות אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות, בתנאי שהמדינה תבצע הסדרה של השוק ותפקח עליו, כי כיום הוא פרוץ למדי".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות