banner
זאב אלקין // רמי שלוש, הפורום הישראלי לעירוניות
זאב אלקין // רמי שלוש, הפורום הישראלי לעירוניות

השר אלקין הודיע על פרסום מכרז לשכונה בת 10,000 דירות שיועדה בעבר לציבור החרדי

2,000 דירות ראשונות בתוכנית קריית גת מערב, שיועדה בימי הממשלה הקודמת לציבור החרדי, פורסמו היום לכלל הציבור, כך חשף שר הבינוי והשיכון במהלך ועידת עכו לעירוניות. על תחום ההתחדשות העירונית אמר אלקין כי הוא מצוי במחלוקת עם משרד האוצר בסוגיית הקרקע המשלימה

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון ירושלים והמורשת, התייחס לעימות עם הנהגת הציבור החרדי על תכנית קריית גת מערב לבניית 10,000 דירות שיועדה בעבר לציבור החרדי, ואמר כי פורסם מכרז ל-2,000 הדירות הראשונות, במכרז המיועד לכלל הציבור. "אין לי דבר נגד ציבור חרדי ומגיעים לו פתרונות דיור, אבל התפתחה בזמן האחרון תפיסה לפיה ברגע שמשהו לא לשביעות רצון הפוליטיקאים החרדים זו גזענות, ואת זה אני לא מקבל. במקביל אנחנו ממשיכים לקדם את העיר הסמוכה שפיר שמיועדת לציבור החרדי". הדברים נאמרו במסגרת ועידת עכו השלישית לעירוניות שנפתחה אתמול באולמות האבירים בעיר עכו, ביוזמת הפורום הישראלי לעירוניות, מרכז השלטון המקומי ועיריית עכו. 

"קריית גת מערב תוכננה לציבור הכללי ופתוחה ליזמים חרדים. באו שרי שיכון ופנים חרדים ולקחו את התכנית והסבו אותה לציבור החרדי. זה שינה את מלאי הדירות לציבור הכללי וזה גם עיכב את התוכנית בגלל הצורך לשנות אותה, בזמן בו אנו זקוקים ליח"ד האלו בדחיפות. לכן החלטנו לעצור את השינוי, ולשווק את התכנית כפי שתוכננה במקור לכלל הציבור", אמר אלקין. 

עוד התייחס אלקין ליחסי משרדו עם משרד האוצר, ואמר כי: "המחלוקת המרכזית בין האוצר לביננו כיום היא סוגיית הקרקעות המשלימות הדרושות לשם המשך קידום ההתחדשות העירונית. אנחנו מאמינים בהתחדשות עירונית, וכשאנחנו מדברים על מרכז הארץ החסם הראשי הוא הרשויות, שמעדיפות בניה חדשה כי שם התשתיות מגיעות מהמדינה, ואילו בהתחדשות המדינה לא ממממנת. אנחנו נקבל חצי מיליארד שקלים ל-6-7 פיילוטים לרשויות מקומיות שיש להן תכניות מאושרות. הבעיה שלנו היא בפריפריה שם ערך הקרקע כל כך נמוך שגם קרקע משלימה לא מאפשר התחדשות עירונית. אני בוויכוח לא פשוט מול האוצר בנושא זה".

על סוגיית הדיור הציבורי שעכשיו בכותרות אמר אלקין: "מדינת ישראל נמצאת במצב משברי, הבאנו עצמנו לחיסול מלאי הדיור הציבורי והאוכלוסיה הנזקקת עם גידול האוכלוסין, רק גדלה. יש לפחות 50 אלף משפחות וזה בקריטריונים המאוד מחמירים שלנו. רכישה בשוק של 1700 יחד בכמה מנות תסייע מעט, ויש לנו גמישות לרכוש היכן שהצורך הכי גדול".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות