banner
הדמיית תוכנית ותמל עראבה // Rational Architects
הדמיית תוכנית ותמל עראבה // Rational Architects

אושרה התוכנית הגדולה ביותר למגורים במגזר הערבי בעיר עראבה

התוכנית כוללת 5,000 יחידות דיור וכ-540,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה. מעל ל-90% מהקרקע הנה בבעלות פרטית של תושבי עראבה, לרבות כ-300 חלקות מרובות בעלים

הוועדה למתחמים מועדפים (הוותמ"ל) אישרה תוכנית בעיר עראבה בצפון הארץ הכוללת שטחי מגורים, מסחר ותעסוקה, הגדולה ביותר שאישרה הוועדה בישוב ערבי מאז הקמתו, על שטח כולל של 2,650 דונם, בכניסה הצפונית לעיר.  

התוכנית, יוזמת משרד הבינוי ושיכון והרשות המקומית כוללת 5,000 יחידות דיור בבינוי של 4-6 קומות, "שיאפשרו שילוב של בניה משפחתית רב-דורית מסורתית לצד בניה יזמית של דירות למגורים", כך לדברי מינהל התכנון. התוכנית כוללת עוד כ- 540,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור, מסוף אוטובוסים ושטח פתוח. 

יש לציין כי מעל ל-90% מהקרקע בתוכנית היא קרקע פרטית של תושבי עראבה והיא כוללת כ-300 חלקות מרובות בעלים. "מציאות זו הציבה אתגר תכנוני גדול בפני קידום התוכנית, וחייבה הליך חסר תקדים בהיקפו של איחוד וחלוקה, שכלל מתן פתרונות פרטניים ומותאמים לכל אחד ואחת מהבעלים", אומרים במינהל התכנון, "במסגרת הליך שמיעת ההתנגדויות לתוכנית קיבלו המתכננים מידע רב מהבעלים, שכלל לא רק את מצב הבעלויות הפורמלי המוכר מנסח הטאבו, אלא מידע בלתי פורמלי רב ערך לגבי החלוקות הפנימיות, ירושות והסכמים בין בעלים, ובנוסף מידע על ההרכב החברתי והקהילתי של כל חלקת קרקע – הקשרים, השותפויות, ההסכמות ובקשות של התושבים. 

"במהלך זה שיתפו פעולה באופן יוצא דופן צוות התכנון, בראשות אדר' עבד יאסין, משרד הבינוי והשיכון, מינהל התכנון והעירייה, שהקדישו מאות שעות לשיתוף הציבור ולשמיעת מתנגדים, והציגו פתרון נקודתי ומותאם לכל בקשה. בסופו של התהליך אישרה הוועדה את העדכון המקיף לתכנון".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות