banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מנכ"לית מינהל התכנון: "יש לנו עודפי שטחי תעסוקה שערורייתיים"

הרשויות המקומיות רוצות לפתח שטחי תעסוקה כי הארנונה גבוהה יותר, אך בפועל קיימת אינפלציה של שטחים אלה, כך לדברי מנכ"לית מינהל התכנון בכנס איגוד המתכננים

רנית נחום-הלוי 03.06.2021

מגפת הקורונה חינכה את המשק בישראל ובעולם שניתן גם לעבוד מהבית. אולי הפרקטיקה קצת מוטלת בספק, אבל המציאות בשטח, לפחות לגבי הנעשה בתל אביב, מוכיחה כי שטחי תעסוקה ומשרדים נותרו עד היום יתומים וריקים. חברות רבות שולחות את העובדים לספק תפוקה גם מהבית. 

על כך התייחסה היום מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר בכנס איגוד המתכננים, שם אמרה זילבר: "התוכנית האסטרטגית שאושרה בממשלה מציפה את נושא התעסוקה. פרק התעסוקה מצא שיש לנו עודפי שטחי תעסוקה שערורייתיים. אין לי מילה אחרת. מיליונים מיותרים של מטרים של אזורי תעסוקה. 60 מיליון מטר אושרו במרכז מתוכם רק 15 מיליון נבנו. אנו מאבדים אותם פעמיים, פעם אחת שלא משתמשים בהם ופעם שניה שלא בונים אותם איפה שבאמת הם יכולים לעזור בראיה מתכללת, לא פר ישוב ורשות".

בהקשר זה ציינה זילבר כי הם מודעים לסוגית הארנונה, משמע שהארנונה על שטחי תעסוקה גבוהה יותר מאשר שטחי המגורים, מה שמדברן רשויות מקומיות להקים שטחי תעסוקה. זילבר דיברה גם על דבר חשוב נוסף שקרה השנה והוא החלת תקן הבניה ירוקה על כל הארץ. "מבחינתי זה תקן חברתי. השר כבר חתם על התקנות. כעת צריך לראות שהחלת התקן תתממש, זה עדיין לא שם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות