banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

המועצה הארצית הכריעה: ניתן להסב משרדים ומבני מסחר למלונות או מעונות סטודנטים

בניגוד להצעה המקורית, שהתייחסה להסבה של מבנה מסחר או משרדים לשימושי מלונאות או מעונות סטודנטים – ועדת משנה לתקנות החליטה כי היא תחול על כל מבנה קיים, ללא קשר לשימוש המקורי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, אישרה את ההצעה לקדם את התקנות החדשות שיאפשרו להסב מבנים קיימים, כגון משרדים ומבני מסחר, שנבנו לפני שנת 2009 למלונות או למעונות סטודנטים. התקנות החדשות יועברו לאישור שר הפנים, אריה דרעי.

"אחד האתגרים הקיימים היום בהסבה של מבנים ישנים וקיימים למלונאות ולמעונות סטודנטים הוא שחלקם אינם יכולים לעמוד בהוראות התקנות הקבועות בנוגע לתכן הבניה -בטיחות אש, וזאת למרות שמבחינת בטיחות המשתמשים, ניתן לאשר אותם לשימוש החדש בתנאים אחרים וחלופיים", מסבירים במשרד הפנים, "ההצעה מבוססת על הרציונל בתקינה בארה"ב (NFPA), שמתייחסת לדרישות ההנדסיות של המבנה לפי השימוש החדש. בנוסף, ככל שלא ניתן לעמוד בהוראות התכן מבחינה הנדסית, יחולו אמצעים חלופיים להשלמת הבטיחות, כגון תוספת מכשור ואמצעי כיבוי רלוונטיים". 

ההצעה לשינוי בתקנות קובעת הקלות באלמנטים פיסיים, כגון חדר מדרגות ורוחב דרך גישה, ככל שעומדים בתנאים שונים. לדוגמא, בחדר מדרגות יכול שיהיה 90 ס"מ (במקום 1.10 מטר),  רוחב דרך הגישה יכול להיות 2.7 מטרים (במקום 4 מטר הנדרש כיום). עם זאת, ככל שרוחב דרך הגישה קטן מ- 3.5 מטר, תותקן מערכת מתזים בכל שטחי הבניין ובכלל זה בחדרי המדרגות המוגנים. 

ההצעה קודמה לבקשת משרד התיירות ואחרי שעברה את הבחינה של הגורמים המקצועיים במינהל התכנון וברשות הארצית לכבאות והצלה. היא נדונה בוועדת המשנה לתקנות במהלך ספטמבר, שבה הוחלט להמליץ למועצה הארצית לאשר את ההצעה. כזכור, ההצעה המקורית שנדונה בוועדת המשנה התייחסה להסבה של מבנה מסחר או משרדים לשימושי מלונאות או מעונות סטודנטים, ואילו ועדת משנה לתקנות החליטה כי היא תחול על כל מבנה קיים כאמור, ללא קשר לשימוש המקורי.  

רותי שורץ חנוך, סגנית מנכ"לית למינהל התכנון ברגולציה, מסרה כי: "מדובר בשינוי בתקינה שיאפשר ביתר קלות להסב מבנים קיימים לשימושי תיירות מבחינת עמידה בהוראות תכן הבניה, תוך שימוש באמצעים חלופיים. זאת מתוך ההבנה שתיירות היא מנוע צמיחה חשוב בכלכלת העיר ובכלל".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות