banner
שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי
שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי

ליצמן 1: אין תקציב לקידום תוכניות התחדשות עירונית ליצמן 2: נקצר את הליכי הערכת השווי והשמאות

"הליכי הערכת השווי והשמאות כמו גם הדיון המשפטי והבירוקרטיה, ארוכים ומסובכים ואני הולך לקצר אותם משמעותית", כך אמר השר יעקב ליצמן באסיפה הכללית של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, וציין כי הוא בעד קידום תוכניות פינוי בינוי אולם בהעדר אישור תקציב אין ביכולתו לקדם דבר

האסיפה התקיימה בהשתתפות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, נשיא התאחדות בוני הארץ ראול סרוגו, ויהודה כתב יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, סגן נשיא ההתאחדות.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, אמר עוד כי הוא מתכוון לקצר דרמטית את תהליכי התכנון והרישוי: "הליכי הערכת השווי והשמאות, כמו גם הדיון המשפטי והבירוקרטיה ארוכים ומסובכים ואני הולך לקצר אותם משמעותית. אין סיבה שמה שיכול לקחת שבועות ספורים בלבד, ימשך שנים ארוכות".

השר ציין כי הציבור החרדי קופח לאורך השנים ובכוונתו לדאוג לו אך הוא יהיה "שר השיכון של כולם" וידאג לכל המגזרים. בין השאר ציין כי הוא מקדם תוכניות לבניה עבור הציבור הערבי ושילוב המגזר הדרוזי בתוכניות הדיור הציבורי.

ליצמן ציין כי הוא מתנגד לאפשרות לתת לרוכשי דירות במחיר למשתכן שנקלעו לקשיים כלכליים בעקבות משבר הקורונה, למכור את דירתם לפני תום מועד חמש השנים, "יש לסייע ולהקל על מי שנקלע לקשיים ולפרוס את תשלומי המשכנתא על משך זמן ארוך יותר. זו משימה הן של הבנקים והן שלנו במשרד השיכון".  עוד אמר השר כי הוא מעוניין לעודד את המעבר לנגב והגליל ולתת פתרונות מגורים אבל לאו דווקא דרך בניה חדשה אלא על ידי עידוד ומענקים לרכישה ושיפוץ של דירות יד שנייה.

בעניין התחדשות עירונית, אמר ליצמן כי הוא בעד קידום תוכניות פינוי בינוי והן יהיו חלק מפעילות המשרד אולם בהעדר אישור תקציב אין ביכולתו של המשרד לקדם דבר כעת. לסיום הבטיח השר ליהודה כתב יו"ר הארגון, כי יסייע לענף לגייס עוד ידיים עובדות וכי הוא ממתין לאישור האוצר בנושא.

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט סיפר על החיזור של העיר אחר בעלי עסקים בתחום המניב והמסחר. "בת ים שבראשותי תהיה מאוזנת ב 2023 ולכן איחוד עם תל אביב איננו על הפרק. אנו מעודדים גם באזורי תעסוקה פרויקטים בערוב שימושים. היזמים שיבואו אלינו ראשונים יזכו לאחוזים גבוהים יותר של מגורים. גם הועדה המחוזית ישרה עימנו קו בעניין.

אנחנו מודעים לצפי שיתכן שיהיה מיתון בצורך במשרדים ועדיין פונים לעסקים ומציעים תעריפי ארנונה אטרקטיביים יותר משכנותנו וממתחמי עזריאלי בחולון ומתחם האלף בראשל"צ".

ברוט התייחס להתמודדות הרשויות עם משבר הקורונה וציין את האחריות הרבה כמו גם הנטל הכספי שעל כתפיהן בעת הזאת, "אין ספק שהרשויות מנהלות בצורה מופתית את המשבר אולם הן גם אלה שמשלמות את המחיר. השיפוי של הממשלה את הרשויות הוא חלקי בלבד. הממשלה תידרש לתת לנו מענה רחב יותר בחודשים הקרובים. את הקושי הכלכלי של 2021 עדיין אין לחזות". 

יהודה כתב // יח"צ
יהודה כתב // יח"צ

יהודה כתב יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אמר, "ענף הבניה אמנם הוכרז כחיוני למשק בזמן משבר הקורונה וכביכול אמור היה להתמודד בקלות עם התקופה המאתגרת שעמדה ועוד עומדת בפנינו. אך ללא ספק היו קשיים בדרך ואני יכול להבטיח לכם שהארגון עושה וימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לייצר סביבה מיטבית לחברי הארגון ולשמור על האינטרסים שלכם. אנו פועלים בין היתר בטיפול בידיים עובדות נוספות לענף, טיפול בנושא השהייה של אותם פועלים בארץ, הבאת כוח אדם נוסף, הורדת מס הרכישה ועוד". 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות