banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

דירות חדשות שישווקו ידורגו לפי איכות הבנייה בפן האנרגטי

לראשונה דירוג אנרגטי לבתים חדשים: ככל שהדירוג של יחידת הדיור יהיה גבוה יותר ויתקרב ל-+A, החיסכון באנרגיה ובכסף לדיירים – יהיה גדול יותר

אילוסטרציה // Depositphotos

"כ-30% מצריכת החשמל הכוללת בישראל מתבצעת בבנייני מגורים ולכן, ישנה חשיבות גדולה לבנייה יעילה בצריכת אנרגיה. בנייה נכונה, כאמור, יכולה לחסוך אנרגיה וכסף לדייר. מהלך זה הינו חלק מיעדי משק האנרגיה לשנת 2030 – צמצום צריכת החשמל בשיעור של לפחות 17%", כך אומרים במשרד האנרגיה עם פרסום התקנות החדשות, שאושרו בוועדת הכלכלה בכנסת לדירוג אנרגטי ליחידות דיור חדשות במעמד הרכישה. 

על פי התקנות החדשות, דירות חדשות שישווקו לצרכנים ידורגו לפי איכות הבנייה בפן האנרגטי, בדומה לדירוג האנרגטי של מוצרי חשמל, מ-A+ ל-F. ככל שהדירוג של יחידת הדיור יהיה גבוה יותר ויתקרב ל-+A, החיסכון באנרגיה ובכסף לדיירים – יהיה גדול יותר. בכך, מצטרפת ישראל ל-27 מדינות של האיחוד האירופאי שקבעו גם הן תקנות לדירוג אנרגטי של בנייה בחקיקה. 

"הדירוג נועד לשקף לדיירים העתידיים את צריכת האנרגיה העתידית של הדייר בדירה, ויסייע לרוכשים לקחת בחשבון את צריכת האנרגיה הצפויה, במסגרת מגוון השיקולים בעת רכישת הדירה", אומרים במשרד האנרגיה ומציינים כי: "התקנות יתרמו לשקיפות בענף הבנייה בישראל, יסייעו לאזרחים להשוות את צריכת האנרגיה של מבנים בצורה פשוטה ויעילה, ויובילו בנייה שתבטיח איכות חיים טובה לצד חיסכון באנרגיה". 

דירוג האנרגיה של יחידת הדיור מבטא את רמת התכנון של מרכיבי המעטפת ומרכיבים שונים במבנה, לפי האזור האקלימי בו הוא נמצא. התקנות עוסקות, בין היתר, בתכנון מבנים בצורה מיטבית לצריכה עתידית של חשמל, כאשר הדירוג משקלל את הבידוד התרמי של הבניין, גודל החלונות ביחידה, איכות הזכוכית, מיקום המבנה ויכולת ניצול אור השמש. דירוג גבוה יכול לחסוך כ-30% מצריכת האנרגיה בדירה על חימום וקירור, כאשר תווית הדירוג עצמה תופיע במפרט של הקבלן.

ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה // באדיבות משרד האנרגיה
ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה // באדיבות משרד האנרגיה

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "התקנות החדשות הינן חלק ממהלך שיסייע לחסוך בצריכת האנרגיה. התווית תוכל לתת מידע רב ערך לרוכש, על מידת היעילות האנרגטית של הנכס אותו הוא מתעתד לרכוש. השקת התווית מצטרפת למהלכים נוספים של משרד האנרגיה לקידום ההתייעלות והחיסכון באנרגיה במשק, כגון בנייה מאופסת אנרגיה, פאנלים סולאריים על גגות מבנים של רשויות מקומיות ומענקים לפרויקטים להתייעלות באנרגיה ולהפחתת פליטות גזי חממה".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות