banner
הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים
הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים

אושרה תכנית להקמת שכונת מגורים בגבעת שמואל

התכנית כוללת 719 יחידות דיור, 350 יחידות דיור עבור דיור מוגן וכ-96,500 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. 144 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות

הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה למתן תוקף תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בגבעת שמואל. התכנית משתרעת על שטח של כ-167 דונם בחלק הצפוני של גבעת שמואל וכוללת 719 יחידות דיור, שיוקמו ב-9 מגדלי מגורים בני 20 עד 25 קומות. בנוסף, התכנית כוללת מבנה עבור 350 דיור מוגן. מתוך כלל יחידות דיור, 144 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. 

בנוסף, התכנית כוללת כ-96,500 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שיוקמו ב-4 מבני תעסוקה לאורך כביש 4, בגובה של 12 קומות מעל שתי קומות מסחר וכן כ-28,000 מ"ר עבור שטחי ציבור. כמו כן, מציעה התכנית פארק רחב ידיים בשטח של כ-30 דונם הכולל שטחי איגום כחלק מפתרון הניקוז והשהיית נגר של גבעת שמואל. 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, מסרה כי: "גיבוש מדיניות התכנון לאזור הצפוני של גבעת שמואל בשיתוף פעולה עם העירייה, אפשר קידום מהיר של תכנית איכותית הנותנת מענה למגוון אוכלוסיות בד בבד עם צרכי הציבור והתשתיות הנדרשות לעיר". 

בהיבט התחבורתי, התכנית מתחברת למערך הרחובות הקיים של העיר. הרחובות מתוכננים עם צירי הליכה ושבילי אופניים. "התכנית מציעה כיכר עירונית שמהווה את לב השכונה שמוקפת בחזיתות מסחריות ומבני ציבור, אשר מאפשרת נגישות לרחובות הראשיים ולשטחי הציבור. לאור הקומפקטיות של העיר גבעת שמואל התכנון המוצע מחזק את ההליכה ברגל, השימוש באופניים ותחבורה ציבורית", מציינים במינהל התכנון, ומדגישים כי: "טרם הכנת התכנית נקבעה מדיניות התכנון (תכנית צל) לכלל האזור הצפוני של גבעת שמואל, בשיתוף פעולה בין העירייה ולשכת התכנון מחוז מרכז, על מנת לנצל באופן ומיטבי את חטיבת הקרקע, תוך ראייה מקיפה ומתן פתרונות כוללניים בנושאי צרכי ציבור, תחבורה ותנועה, שטחים פתוחים, נפחי בינוי, צפיפות יח"ד והתשתיות הנדרשות".

התכנית הוגשה ע"י עיריית גבעת שמואל והוכנה ע"י צוות התכנון בראשות אדריכל יוסי פרחי.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות