banner
צילום: כפיר סיוון
צילום: כפיר סיוון

בצל מותו של פועל באתר בנייה: כנס הסברה לקבלנים

בצל מותו של פועל שנלכד מתחת למעלית שקרסה באתר בנייה באשדוד, התקיים כנס הסברה לקבלנים. בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "ענישה והרתעה נכונה הם כלים הכרחיים"

צילום: כפיר סיוון

150 קבלנים השתתפו בכנס הסברה, שיזמו משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ בנושאי בטיחות, רישיונות, אכיפה, מחקרים בנושאי בטיחות ותאונות עבודה, קבלנות לא רשומה ועוד, זאת בצל מותו הטרגי של פועל בן 30 שנהרג בעת שנלכד מתחת למעלית שקרסה באתר בנייה באשדוד ושל שני פועלי בניין שנהרגו בשבוע שעבר בתאונות עבודה באתרי בנייה בבאר יעקב ובמועצה האזורית לכיש.

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אמר בכנס כי: "דווקא ביום הקשה הזה, בו התבשרנו על תאונה קשה נוספת באתר בנייה, חשוב לומר, כי חינוך והסברה בתחום כפי שהתכנסנו היום, זה חשוב, אבל לא מספיק.  ענישה והרתעה נכונה הם כלים הכרחיים במאבק בתאונות הבנייה ובשינוי התרבות באתרי הבנייה. הצעת החוק הקיימת, המאפשרת סגירה מיידית של אתר בנייה במקרה של מוות היא חשובה אך לא מספיקה. על מנת לייצר הרתעה אפקטיבית, אנו זקוקים למגוון כלי ענישה התואמים מגוון של ליקוייים. אסור לנו לחכות רק למקרי מוות, אלא לייצר ענישה מותאמת  גם לעבירות הקלות החוזרות ונשנות כדי לעקור מן השורש תרבות עבודה קלוקלת. אי אפשר לראות את התאונות ולקבל זאת כגזרת גורל. אנחנו יודעים שבעולם זה עובד יותר טוב ואין סיבה שישראל לא תהיה כמו יתר מדינות ה OECD ".

צילום: כפיר סיוון
צילום: כפיר סיוון

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, אמר כי: "יש לקיים הליך משמעתי מדורג לקבלנים בשל ליקויי בטיחות, כדי למנוע פגיעה מקיפה באתרים שרוב נושאי הבטיחות בהם הוסדרו כראוי, וליקויי הבטיחות בהם הם ליקויים קלים. יש לייצר מדרג של ענישה שיותאם לחומרת הליקוי הבטיחותי, שבסופו יישלל רישיון הקבלן".

צילום: כפיר סיוון
צילום: כפיר סיוון

מנהל אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, אילן אליה, הוסיף כי: "בשנה האחרונה הגברנו את האכיפה ובמיוחד את הצווים שאנו מוציאים. ההחלטות שלי בנושאי אכיפה הן כאלה שלא תמיד מסכימים איתן בקרב קבלנים, אבל חשוב שכולם ידעו מה עומד מאחוריהן, ומה המטרות שלהן. אנחנו חושבים שחובת כל הקבלנים לשפר את רמת הבטיחות באתרים שלהם ונציג לכם את הדרישות שלנו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות