banner
הדמיית תכנית גני יהודה, ביהוד – הדמיה משרד ד.ס בניין ערים
הדמיית תכנית גני יהודה, ביהוד – הדמיה משרד ד.ס בניין ערים

הותמ"ל אישרה: הפקדת תכניות ל-5,300 יח"ד בטמרה ו-4,100 יח"ד ביהוד מונסון

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה על הפקדת תכניות למגורים בטמרה וביהוד-מונוסון.  דקלה פרסיקו, מתכננת הועדה ומ"מ יו"ר הותמ"ל: "הותמ"ל דנה היום ב-2 תכניות בעלות חשיבות משמעותית למרחב בו הן נמצאות. טמרה הינה אחת הערים הערביות הגדולות בארץ, התכנית בדרום העיר  תאפשר את הרחבתה ופיתוחה בתכנון הכולל תוספת משמעותית של יחידות דיור ובבניה גבוהה של עד 10 קומות, עירוב של מסחר ותעסוקה ושילוב צירי תחבורה ציבורית ליצירת שכונה איכותית שתספק איכות חיים גבוהה לתושביה. התכנית ביהוד מציעה פארק ייחודי לעיר לרווחת כל תושבי האזור, נשענת על רכבת קלה ומאפשרת את הגדלת ההיצע בלב מטרפולין ת"א, תוך חיזוק חוסנה הכלכלי של יהוד".

תכנית הרובע הדרומי של טמרה
התוכנית קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון ותוכננה על ידי משרד אבירם אדריכלים והיא כוללת כ-5,300 יח"ד, בשטח של כ- 1,830 דונם, בסמיכות לעיר הקיימת. ממשרד האוצר נמסר כי: "לפחות מחצית מיחידות הדיור בתכנית מצויות על אדמות מדינה ויוכלו לתת פתרון למצוקת הדיור של משפחות מחוסרי קרקעות במרחב. כמו  כן, התכנית כוללת שטחים לתעסוקה ומסחר לאורך צירים ראשיים, מבני ציבור  ושטחים ציבוריים פתוחים שכונתיים וכלל עירוניים  הנדרשים לצרכי אוכלוסיית השכונה וכן כהשלמה לחוסרים הקיימים בעיר. באופן ייחודי כוללת התכנית גם פתרונות תחבורה ומציעה תכנון מפורט של הכביש הטבעתי של טמרה יחד עם חיבור נוסף לדרך 781"

תכנית המגורים ביהוד – מונוסון
התוכנית קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי  משרד ד.ס. בניין ערים והיא ממוקמת ממערב ליהוד, בסמיכות לישוב הקיים וכוללת 4100 יח"ד בגובה בינוי משתנה הנע בין 11-15 קומות בשילוב חזיתות מסחריות, מתוכן 1000 יח"ד קטנות וכן 300 יח"ד לדיור מוגן,  לצד שטחים למבני ציבור ופארק עירוני נרחב לאורך נחל אונו אשר ישרת את השכונה והעיר. הן כוללת התכנית 50,000 מ"ר שטחי מסחר ואזור תעסוקה משמעותי בגודל 196,000 מ"ר אשר יהוה מקור הכנסה חיוני לעיר.

מהאוצר נמסר עוד כי: "התכנית מכילה רשת  רחובות שנועדה לעודד ולאפשר הליכה נוחה ברגל וכן מערכת שבילי אופניים המאפשרת גישה וקישור בין חלקי התכנית, ובצמוד למיקום אטרקטיבי לדרכים 4622, 461 והקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן – אשר יכלול 2 תחנות שישרתו את האוכלוסייה בשטח התכנית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות