banner
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד: "לוד היא הדבר הגדול הבא"

עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, סוגר את מהפכת 2019 שהוביל בעיר, מדבר על הסכם הגג, ההתחדשות העירונית והביקושים להשקעות בעיר מצד יזמי נדל"ן, שכבר זיהו את הפוטנציאל: "לוד הפכה ליעד מועדף למגורים"

יאיר רביבו // צילום: דוברות עיריית לוד

לוד עוברת שינוי מהיסוד, יש אומרים שעוברים עליה ימים כפי שלא ידעה העיר מאז קום המדינה. בתוך כך, העירייה, כלכלית לוד והממשלה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון, "דירה להשכיר" ומשרד האוצר, יזמו הסכם גג מהגדולים בישראל, בהיקף של כ-8 מיליארד ₪. ההסכם ומהלכים נוספים יביאו להכפלת אוכלוסיית לוד בתוך פחות מעשור, הכפלת שטח העיר והוספת 20 אלף דירות. 

"לוד מובילה את ההתחדשות העירונית ומהווה אלטרנטיבה נגישה, מעורבת שימושים וקהילתית לזוגות צעירים מגוש דן תוך קידום מוצלח של 7 תכניות ענק בותמ"ל. התיאום בין העירייה לכלכלית לוד ולמנהלת ההתחדשות העירונית, שיתוף התושבים וכמובן התיאום עם המדינה הביאו לכך שיזמים רבים כבר הגיעו ללוד ובהם אזורים, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, רוטשטיין ועוד", אומר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, שמסכם בראיון מיוחד ל"מגדילים" את השנה החולפת. יש לציין עוד כי לוד זכתה בקול הקורא של הרשות להתחדשות עירונית והפכה לעיר הראשונה בארץ, שתוביל מודל ייחודי של פרויקט התחדשות עירונית על בסיס מימון ממשלתי ופילנתרופי. 

בין התכניות המקודמות: מתחם לאה גולדברג שהופקדה, צפי לשיווק- תחילת 2020, שטחים לשיווק- 256 יח"ד קיימות ותוספת של 3,317 יח"ד חדשות. כיכר התחנה, שנמצאת בדיון להפקדה, צפי לשיווק- תחילת 2021, שטחים לשיווק- 240 יח"ד קיימות ותוספת של 1,448 יח"ד חדשות. הליבה, תוכנית מאושרת, השיווקים כבר החלו, שטחים לשיווק- 1,191 יח"ד קיימות ותוספת של 4,083 יח"ד חדשות. בית הקשתות, התוכנית מאושרת, השיווק הסתיים, שטחים לשיווק- 72 יח"ד קיימות ותוספת של 458 יח"ד חדשות, תעסוקה- 3,610 מ"ר, מסחר- 1,800 מ"ר. 

רביבו: "הצוות שלנו, כולל כלכלית לוד בהובלת עו"ד בן מיוסט, מוביל בהצלחה את קידום התכניות. בכך נצעיד את העיר קדימה ונשפר את איכות חיי התושבים, אלה שייסדו את העיר וחיים בה כיום והתושבים החדשים, שיגיעו בשנים הקרובות". 

עוד בין ההישגים עליהם חתום רביבו יש לציין כי בלוד ובסביבתה נסלל כביש 200 החדש המחבר בין כביש 431 לכביש 1, הפרדות מפלסיות ייבנו לטובת מעבר בטוח וכן, תכנון המטרו כולל את מרכז לוד ורובע התעסוקה. בנוסף, "מהיר לעיר", המתוכנן על ידי נתיבי איילון, כבר יצא לביצוע ומתחם התחבורה המשולב של רכבת ישראל נמצא בהקמה בשטח של 51 דונם ובגודל של 36 אלף מ"ר ויכלול תחנת רכבת, תחנת אוטובוסים מרכזית, שטחי מסחר ובילוי, מגדלי משרדים ועוד.

מגמת הפיתוח של רביבו, מגיעה יחד עם ההשקעות בחינוך, פיתוח שטחים ירוקים ומבניי ציבור: "מוסדות חינוך משתדרגים לצד הקמת בתי ספר חדשניים עם מעבדות מחקר ומגמות מדעים. בתי ספר יקבלו אוריינטציות שונות כדי להגביר את הגיוון. במסגרת שיפור איכות החיים, מושם דגש בתכנון על חשיבה סביבתית, כמו תכנון פארק של 180 דונם ופארק תיירותי של 130 דונם לצד שימור חורשת האקליפטוסים ההיסטורית", מציין רביבו, ומוסיף כי "בעיר יוקם מרכז קונגרסים מקורה, אשר יהווה במה לאירועים לאומיים ובינלאומיים. מתחם גינתון יכלול מלון, מתקני גולף וספורט ושטחי מסחר. קאנטרי חדש בקרית הספורט נמצא בשלבי תכנון מתקדמים, ועוד. 

"כמעט בכל מדד ניתן לראות מגמה חיובית. הנתונים מוכיחים כי לוד היא הדבר הגדול הבא- מרכז המגורים והתעסוקה הנגיש ביותר בישראל. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, כבר הופכים את העיר ליעד מועדף עבור משפחות צעירות וארגונים גדולים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות