banner
מחלף שמריהו // רשות מקרקעי ישראל
מחלף שמריהו // רשות מקרקעי ישראל

הנהלת רמ"י אישרה פרויקט ראשון להקמת פאנלים סולאריים במחלף שמריהו מזרח

מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה, אשר אחריה צפויים לקבל אישור פרויקטים נוספים רחבי היקף בתוואי הכביש. יעקב קוינט: "נבחן לחיוב התקנת פאנלים סולאריים על גגות במסגרת מכרזי המקרקעין השונים"

הנהלת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), אישרה הצעה משותפת עם חברת נתיבי איילון להקמת פאנלים סולאריים בשטח מחלף שמריהו מזרח, שיספקו חשמל בהיקף 400 קילו ואט.

"ההצעה אושרה במסגרת ההתגייסות של רשות מקרקעי ישראל לעידוד מיזמים לאנרגיה סולארית, ולהתמודדות עם משבר האקלים, תוך ניצול שטחים כלואים בתוואי הכבישים לטובת ייצור אנרגיה מתחדשת". ברקע להחלטה עומדת החלטה קודמת של רמ"י, המאפשרת לחברות ותאגידים ממשלתיים להקים מיזמים סולאריים בתוואי כבישים אליהם יש להם זיקה. 

מחלף שמריהו // רשות מקרקעי ישראל
מחלף שמריהו // רשות מקרקעי ישראל

השטח כלוא במפגש כביש 531 צפונית להרצליה עם כביש 20 – נתיבי איילון, כאשר על פי הדיווח, הקמת הפאנלים תתבצע באופן ישיר על ידי החברה באמצעות קבלן. במקביל לאישור המיזם הנוכחי, שני הצדדים יפעלו לקדם הסכם מסגרת כולל, שיאפשר בין היתר לקדם מיזמים דומים נוספים בקנה מידה גדול יותר בתוואי הכביש. 

יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית
יעקב קוינט // לשכת העיתונות הממשלתית

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר כי:  "רמ"י תמשיך לעודד מיזמים לאנרגיה מתחדשת תוך שמירה על ניצול יעיל של מקרקעי ישראל. ר"מי תבחן את האפשרות לחיוב בהתקנת פאנלים סולאריים על גגות במסגרת מכרזי המקרקעין השונים."

מאיר פרי // אורטל צבר
מאיר פרי // אורטל צבר

מאיר פרי, מנהל אגף בכיר אסטרטגיה, אשר הוביל את המיזם מטעם רשות מקרקעי ישראל, אמר כי: "מדובר במהלך אסטרטגי בעל חשיבות רבה, המהווה צעד משמעותי נוסף בדרך למימוש יעדי הממשלה לאנרגיה מתחדשת המביא לניצול מיטבי בדו שימושיות של קרקע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות