banner
אילוסטרציה // Depositphoto
אילוסטרציה // Depositphoto

הפחתת המכסה המרבית של עובדים זרים תדחה לשנה הבאה

הממשלה אישרה הארכת אשרות עבודה והגדלה זמנית של מכסת עובדי הבניין הזרים ב-1,100 איש. משרד הבינוי והשיכון: "לדחות את תחילת המתווה להפחתת המכסה המרבית של העובדים הזרים בענף הבניין עד לראשון בינואר 2021"

אילוסטרציה // Depositphoto

הארכת רישיונות העבודה נועדה לאפשר את כניסת העובדים החדשים במקביל ליציאה של הוותיקים, מסבירים במשרד הבינוי והשיכון, זאת לאחר שענף הבנייה הוחרג כחיוני והעבודה בו לא הופסקה אולם רשם ירידה בהיקף העבודה "וההשלכות על ענף הבנייה ניכרות בשטח", כך לדברי המשרד.   כיום מכסה מרבית של עובדי בניין זרים (ללא חברות הביצוע) עומדת על 16,500 עובדים.

"במסגרת המאמצים למזער את נזקי המשבר, עולה הצורך בתוספת משמעותית של עובדים זרים המוכשרים לעבודות בנייה ייעודיות בענף. לאור כך, מוצע לדחות את תחילת המתווה להפחתת המכסה המרבית של העובדים הזרים בענף הבניין עד לראשון בינואר 2021", מציינים היום במשרד הבינוי והשיכון. עוד מוצע להאריך את תקופת העבודה של עובדי הבניין הוותיקים בתקופה נוספת עד ליום 30.11.2020, ולהגדיל באופן זמני את המכסה ב-1,100 עובדים עד ליום 30.11.2020, כדי לאפשר כניסה של עובדים חדשים טרם יציאת העובדים הוותיקים.

כזכור, ברקע לדברים עומדת החלטת ממשלה מספר 4618 משנת 2019 , שקבעה כי רישיונות העבודה של העובדים הזרים לענף הבנייה, אשר השלימו תקופה של 82 חודשים לפחות בישראל יוארכו עד 31.12.19. אולם לאחר שלא התאפשרה תחלופת העובדים הזרים, בשל התפרצות נגיף הקורונה בסין, הוארכו בהחלטת ממשלה מספר 4863 רישיונות העבודה של עובדי הבניין הוותיקים, שהשלימו תקופה של 88 חודשים לפחות בישראל, כך שיעמדו בתוקף עד ליום 31.5.20.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "לדעת גורמי המקצוע יציאת העובדים הוותיקים טרם קליטת עובדים חדשים במקומם תגרום למכה קשה אף יותר בענף הבנייה, שכן אין ברשות הענף את האמצעים הדרושים להיערכות עזיבתם בעת זו. בהקשר לכך יצוין כי ישנם 1,000 עובדים שנמצאים בחופשה מחוץ לישראל וכלולים במכסה הקיימת ונוכח המגבלות הקיימות אותם עובדים יכולים לשוב לישראל רק באופן הדרגתי, ועל כן נדרשת הגדלה זמנית של המכסה ב-1,100 עובדים נוספים. הגדלה זו תאפשר את שהותם של העובדים הזרים בישראל בתקופה בה ייכנסו עובדים זרים חדשים מחד ומבלי שתהיה חריגה מהמכסה המרבית המותרת מאידך".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן, מסר כי: "אנו מעודדים את התאוששות ענף הבניה ממשבר הקורונה בין היתר בהגדלת מכסת עובדי הבניין הזרים והארכת אשרות העבודה שלהם. כמו כל המשק, ענף הבניה חוזר לעצמו ואנו פועלים למזער את נזקי המשבר ככל הניתן".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות