שכונת קרית שחקים בהרצליה אושרה עם מנהרה תת קרקעית באורך קילומטר
תכנית הבינוי תאפשר להוציא היתרי בנייה לשכונה, הצפויה לכלול 1,650 יח"ד
תכנית הבינוי תאפשר להוציא היתרי בנייה לשכונה, הצפויה לכלול 1,650 יח"ד
חמש שנים לאחר אישורה, שכונת קרית שחקים בהרצליה יוצאת לדרך: הוועדה המקומית אישרה בישיבתה האחרונה את תכנית הבינוי של השכונה, הצפויה לכלול כ-1,650 יח"ד. מדובר בשלב הכרחי לקראת הוצאת היתרי בנייה לשכונה. על פי תכנית הבינוי, תנועת המכוניות בשכונה תהיה מתחת לקרקע בלבד.
תוכנית תמל/ 1082 "קריית שחקים – הרצליה", יוזמת רמ"י, אשר אושרה בוותמ"ל בסוף 2019, ממוקמת במרכז העיר, מצפון-מזרח למחלף שבעת הכוכבים, ותחומה במשולש בין שדרות שבעת הכוכבים מדרום, רח' בן ציון מיכאלי מצפון ותחנת הרכבת הצמודה לנתיבי אילון ממערב. התכנית קובעת זכויות בנייה ל-1,650 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-90 יח"ד/ דונם נטו ובהיקף של 165,000 מ"ר למגורים וכן כ- 200,000 מ"ר עבור תעסוקה ומסחר, וכן שטחים נוספים למבני ציבור ולמרכז תחבורה.
על פי התכנית, מותרים מבני מגורים בני 35-40 קומות, מבני תעסוקה בני 16-60 קומות, מבנים למסחר בני 2 קומות ומבני ציבור בני 6 קומות. עוד נכללות בתכנית הוראות להקמת מרכז תחבורה שיכלול מסוף אוטובוסים, פתרונות חניה לבאים לתחנת הרכבת וקשר למטרו או לרכבת הקלה העתידיים ול- BRT / מהיר לעיר, והוראות לפיתוח השטח כולל שטחים ציבוריים פתוחים ומעברים להולכי רגל.
בדברי ההסבר על עקרונות התכנון של השכונה נכתב כי תנועת הרכבים בתוך השכונה תהיה בתת הקרקע בלבד, ובמפלס הקרקע יתאפשרו חופש תנועה ונגישות מרבית להולכי רגל. דרך המתחם עוברת שדרה ירוקה היוצרת רצף לינארי בין פארק גליל-ים מדרום ופארק הרצליה מצפון, ושדרה עירונית הקושרת בין שני מוקדים עירוניים: תחנת הרכבת ואזור התעסוקה ממערב וקניון שבעת הכוכבים ממזרח באמצעות דופן מסחרית.
עוד נקבע כי המבנים במתחם בעלי קו בניין אפס ויוצרים אחידות ורציפות של חזיתות מסחריות כלפי צירי ההליכה. תכנית הבינוי והפיתוח שמה דגש על המרחב הציבורי עבור משתמשי השכונה ומבקריה. מפלס הקרקע במתחם כולל רחבות ציבוריות, כיכרות ומעברים בזיקת הנאה וכן חזיתות פעילות והמשכיות במפלס הרחוב, ואלה מחזקים את תנועת הולכי הרגל ומאפיינים את המתחם כמתחם עירוני וחי. שבילי אופניים מתוכננים בהיקף המתחם וכן לאורך השדרה הירוקה ומערבה ממנה.
כדי לאפשר את תנועת כלי הרכב מתחת לקרקע, תיבנה בתת הקרקע מנהרת רכב באורך של כקילומטר לרבות שש כניסות/יציאות מהכבישים ההיקפיים לתוכנית, כולל מעברים תת -קרקעיים מתחת לכבישים, וממנהרה זו תהיה הגישה למרתפי ה חניה. כמו כן ימוקמו בתת-הקרקע של המגרשים הפרטיים חדרים טכניים, פריקה וטעינה ואצירת אשפה. התכנית התקפה מאפשרת הקמת חניות תת-קרקעיות פרטיות מתחת לשטחים הציבוריים.
הוועדה אישרה את תכנית הבינוי והפיתוח בכפוף לתיקונים טכניים.
העורך הראשי הוא משרד משה צור אדריכלים.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן