banner
הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ
הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ

חיפה: מבנה שוק תלפיות ההיסטורי מתחדש

ועדת השימור העירונית בחיפה אישרה את שוק תלפיות כפרויקט לשימור. ראש העיר, עינת קליש רותם: "שלב חשוב בדרך לשיקומו של הבניין ההיסטורי והחזרתו למעמדו הראוי כאחד ממבני הבאוהאוס היפים בעולם"

הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ

ועדת השימור העירונית בחיפה אישרה את פרויקט השימור של מבנה השוק ההיסטורי שנבנה ביוזמת וועד הדר הכרמל, בתכנונו של האדר' משה גרשטל ונחנך ברחוב סירקין בשנת 1940. 

המבנה שמהווה אבן דרך בתולדות אדריכלות הסגנון הבינלאומי בישראל, ננטש ברובו בתחילת שנות ה- 50 בהם עברה מרבית פעילות השוק, למעט קומת המרתף, לרחוב סירקין ומאז הלך מצבו והדרדר.  

ראש העיר, עינת קליש רותם: "שלב חשוב בדרך לשיקומו של הבניין ההיסטורי והחזרתו למעמדו הראוי כאחד ממבני הבאוהאוס היפים בעולם, פנינה ארכיטקטונית והיסטורית המהווה עוגן חשוב בתהליך התחדשותה של שכונת הדר הכרמל. זה הוא חלק מה- DNA של המקום שאותו אסור, ואף אי אפשר, לשנות. כל פרויקטי ההתחדשות החשובים שנעשו בעולם השכילו לשמור על האיכויות והתכונות המקומיות, ולא ללכת נגדן". 

צילום: ראובן כהן
צילום: ראובן כהן

שיקום המבנה הכולל 6 קומות, יתבצע בצורה הדרגתית. בשלבים הראשונים ישוקמו 2 הקומות התחתונות, קומת המחסנים ההיסטורית וקומת הכניסה הראשית ולאחר מכן תשופץ קומת החנייה, המשמשת כיום כשוק הפעיל, והיא שתמשיך לשמש גם בעתיד לאחר שיקומה והסדרת המסחר בה לרווחת הסוחרים ובאי השוק.

בעירייה מסבירים כי: "תכנית החייאת המבנה מבוססת על שני עקרונות מרכזיים: צניעות ופשטות בשיפוץ האדריכלי על מנת שהבניין יישאר נאמן למקור, ככל האפשר, וכן, גמישות בשימושים העירוניים שיהיו בתוכו. יתר הקומות יושמשו בעתיד  מבנה השוק יפותח כמוקד שכונתי חברתי ויוקם בו גם מרכז באוהאוס שירכז את פעילויות השימור האדריכלי לחיפה כולה".

למבנה נערך תיק תיעוד מפורט על ידי אדריכל השימור אמיר פרוינליך. מתכנן הפרויקט: אדריכל גיא ארבל ממשרד "אורן אדריכלים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות